Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Morpheus

9x White Widow DR120 / 600W

Recommended Posts

Dit is mijn eerste kweek na een tijd inlezen op voornamelijk dit forum, heb helaas ernstige bladproblemen. Ik heb de sticky gelezen en heb helaas nog niet aan alle voorwaarden kunnen voldoen, ik heb de Ph en EC van de grond nog niet kunnen meten. Ik post toch, omdat ik me wel ernstig zorgen begin te maken om mijn planten. Hoop dat jullie me alsnog kunnen en willen helpen. Misschien weten jullie gelijk wat het is aan de hand van symptomen en foto's. Dit is de set-up en het verhaal:

 

Secret Jardin DarkRoom 120 II in een slaapkamer (continue een graad of 19/20 in de kamer)

600 Watt Philips Son-T Pia op 60cm (eind april komt er een Greenpower voor de laatste weken en volgende rondes bloei)

G-Tools buizafzuiger 400m3 ingebouwde fancontroller en 425m3 Rhinofilter

9x 18L vierkante potten

Ph/EC meters met probes in 20L vat (nog zonder vatverwarming, komt... Gebruik wel elke dag een deel warm water om het geheel wat lauw te krijgen, hopelijk in de buurt van 22 graden)

Lightmix aarde

1-component voeding Bcuzz en voedingslijn van Aptus (regulator, topbooster, CaMg, K-boost, PK 13/14)

Ph-

Adwa Ph en EC meters

 

Momenteel 9x white widow 2 feb ontkiemd, 22 feb 12/12, 7 maart zichtbare bloei, nu week 5 bloei. Plantjes hebben een tijdje te weinig water gehad en zijn dus niet zo groot als ze hadden kunnen zijn. Met setup kan ik tot max een meter plant, ze zijn nu gemiddeld zo'n 70cm. De groei is er wel aardig uit inmiddels, de toppen bouwen wel door, ook in de hoogte, maar langzaam.

 

Ik geef momenteel afgezuurd water (rond de 5.8 Ph) met Bcuzz 1 component (helft aanbevolen hoeveelheid), Regulator (helft), topbooster (helft) K-boost (helft), CaMg (helft, stop ik nu mee, volgens schema). Ec waarde: ik gaf 1.5 nu geminderd naar rond 1.0. Alles dus Aptus en volgens Aptus voedingsschema. Ik gaf alleen van bovenaf water, sinds gister potten in bakken en dus ook van onderaf. Planten krijgen zo'n 800ml per dag totaal (500ml onder en 300ml bovenaf). Ik heb van alles geprobeerd sinds de problemen begonnen. Minder voeding, minder water, meer water... Ik kom er niet meer uit en het wordt alleen maar erger :)

 

De bladeren van een groot deel van de planten inmiddels worden vanaf de punt geel, bruin en hebben roestvlekjes. Bladeren krullen om bij de randjes en worden bij een plant helemaal bruin en krullen volledig op naar binnen. Deze foto's zijn van eerder deze week, ik zal zo even foto's maken van de plant met de ergste verschijnselen, en deze ook plaatsen. EDIT: foto's heden bijgevoegd.

 

Mocht er info ontbreken (op ph en Ec medium na, dat weet ik), dan hoor ik dat graag en zal ik vollediger zijn!

 

gallery_36350_15510_385626.jpg

 

gallery_36350_15510_60234.jpg

 

Nogmaals, hulp wordt erg gewaardeerd!

 

Dit zijn foto's van vandaag:

 

gallery_36350_15510_654802.jpg

 

gallery_36350_15510_487759.jpg

Edited by Morpheus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel te hoge ec zegt mijn ervaring,beste kom je er achter om je medium te meten..!

 

 

Week 5 doe ze de kliko in

 

En anders alleen water geven 6.0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb gisteravond een andere ph meter van een vriend erin gehangen en met ijkvloeistof mijn meters getest. Ph blijkt toch niet het probleem te zijn...

 

Ook overvoeding lijkt me niet waarschijnlijk. Ik heb behoorlijk voorzichtig gevoed. EC oplopend van 1.0 naar 1.4-1.6 aangehouden en pas gaan voeden na drie weken groei (Lightmix). Ik heb vorige week al geprobeerd of een voeding van 1.0 verbetering bracht. Niet dus..

 

Zou het zo kunnen zijn dat mijn planten structureel te weinig water en/of voeding gehad hebben en daardoor deze problemen ontstaan zijn? Ze hebben gister 500ml van bovenaf gehad en 1000ml van onderaf. Was vanochtend allemaal weg uit de bakken. Ik heb mijn planten een tijd zo'n 600-800ml per dag gegeven, te weinig voor indica in de bloei van zo'n 60-70cm?

 

De kliko in vind ik wat voorbarig. Ik hoop nog op wat oogst. Bovendien gaat morgenavond de nieuwe ronde van start in een Dark Propagator 90 1.5 met 2x55w Tneon. 10x Lemon Kush en 5x White Widow. Dus als de planten het nog een paar weken uithouden, of liever nog, bijtrekken en 4 weken blijven staan, kan daarna de volgende ronde door van het voorgroeitentje naar de grote tent.

Edited by Morpheus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rustig blijven en doorgaan

 

Ook al is het niet 100%, toppen maken zal voor ze geen probleem

Ze krijgen meer dan de natuur voor ze had kunnen geven dit jaar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank jullie voor de reacties!

 

@Kayless: dat was ik zeker van plan, thanks.

 

@Whazzup: substraat is Gold Label Special Mix Light, geen toevoegingen (buiten de beschreven voeding om natuurlijk)

 

@Pacman83: ik kijk wel zeer regelmatig of ik haartjes naar balletjes zie veranderen o.i.d. Maar nog niets van gezien, lijkt me allemaal (nog) vrouwelijk. Wat kunnen nog meer herma'trekjes' zijn?

 

Is het zinvol om een paar van de grote bladeren, die echt helemaal bruin en omgekruld zijn, af te knippen? Redenatie: meer licht bij 'gezonder' blad dat er nog onder zit...

Edited by Morpheus

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat, dat geen kwaad moet kunnen want dat "zieke" blad kost de plant vast meer energie dan het oplevert

 

maar zeker weten doe ik het niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...