Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

2030211

hoeveel lampen?

Recommended Posts

hey mensen ik lees al een tijdje mee maar nu heb ik een vraagje waar ik mbv de zoekfunctie niet uitkwam. Ik heb een ruimte tot mijn beschikking van ongeveer 60 m2 waar ik de plantjes op kwijt kan. (ruimte is groter maar 60m2 kan beplant worden). Hoeveel lampen zouden jullie hier ophangen en hoeveel plantjes en opbrengst zal dit ongeveer opleveren? ik lees verschillende dingen bv 0,8gr per watt,

60 600w lampen zou dan 60*600=36000, 36000*0.8= 28,8 kg opleveren. maar als ik uitga van 16 plantjes per m2 en 15 gr per plantje kom ik weer op 16*60= 960 plantjes. 960*15gr= 14,4 kg toch wel een flink verschil met als ik uitga van de opbrengst per watt. Wat doe ik fout? of doe ik niks fout maar is volgens jullie een reeële schatting?

 

mvg 2030211

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je ervaring met kweken? anders zou ik zeker niet beginnen met 60 lampen en een stuk of 1000 plantjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

ga eerst s kweken en ga dan kijken hoeveel je hebt anders heb je kans dat je jezelf rijk rekent .de zomer komt er ook aan dus je opbrengst verschilt ook van de rest van het jaar en zonder ervaring zou ik zeker niet beginnen aan zo een grote ruimte.waarom zoek je geen ervaren kweker dan kan die je mooi begleiden de eerste paar keer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ga eerst op 1 m2 oefenen en naar 1 kweek moet je maar effe kijke of het wat word want 60m2 is er groot voor een beginner en zonder ervaring zal je opbrenst een stuk lager worden

Share this post


Link to post
Share on other sites

met 25 /m2 is het iid 15 gr/plant

met 16 /m2 echter kun je 25/30 gr/plant halen

moet je wel het kweken een beetje onder de knie hebben ;)

 

je kun in je opbrengst berekeningen altijd beter uitgaan van het wattage, niet van je aantallen, daar er veel wegen naar Rome leiden :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

thnx, de oppervlakte blijkt voor 70m2 benut te kunnen worden. Mijn "compagnon" die al wat jaartjes meedraait zegt dat het elke kweek ongeveer 30kg opbrengt. Wat denken jullie hiervan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je uit gaat da je op 1 m2 zo'400 gram max kan hebbe dan heeft hij da goe uitgerekent maar denk da je da nie gaat rede hoor omdat je minder aandacht aan de planten kan besteden omdat het er zo veel zijn maar volgens mij lukt 30 kg niet maar mischien heb ik het wel fout en dan hoor ik het graag

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja ik weet er verder ook niks van. Hij kweekt al jaren is een professionele kweker, ben bij één van zijn andere kwekerijen geweest en daar stonden 1000 plantjes op 32 m2. dus dik 30 plantjes per m2 en daar kwam telkens 15kg af vertelde die mij. laten we hopen op de 30kg :blink: al vergt t begin natuurlijk wel een flinke investering ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

he hallo,

mooie ruimte, zo graag mee willen doen.

maar waar haal je de power vandaan? heb je geen problemen net 60 x 600W?

is een grote klus,

vertrouw je jou compagnon, komt veel bij kijken.

en wat ga je groeien , skunk of een witte plant?

bij skunk heb je al snel colafles toppen maar, minder opbrengst per gram, maar wel makkelijk voor de zomer.kan tegen een stootje.

 

maar al met al , je moet uitgaan van je wattage , het is ongeveer max. een gram per watt[bij skunk meer], en een mindere oogst een halve gram per watt, het blijft afwachten.

en wat wordt je medium?

en neem hamerslagkappen 60 x op 70 m2 heeft meer lumen, werkt echt.

als je nog hulp nodig hebt roep maar, ik kom zo ff langs.

groet fingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...