Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Ikaros5959

Drogen in droognet of aan draad?

Recommended Posts

Vond mijn eigen vraag niet meer terug, dus niet goed doorgestuurd.

Héél simpel: Wie droogt in een droognet (droogrek) per toppen en bijtoppen en we droogt de geknipte plant omgekeerd aan een draad.

 

Ik heb nu een mooie droognetje met 8 verdiepingen die het volledige droogproces toelaat... ga ik zo veel minder smaakt hebben door het zo te doen???? (in mijn kast, met afzuiging en controle lv)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ophangen geeft sowieso meer smaak volgens mij omdat die suikers dan naar beneden zakken

wat ik verkoop gooi ik altijd in een rek

wat ik zelf rook hang ik op

Share this post


Link to post
Share on other sites

ophangen heeft niets te maken met de richting van suikers..

 

de plant heeft zo aan alle kanten vrije ruimte, lucht kan er mooi langs, en door de bladeren die naar beneden handen zijn de toppen goed beschermd tegen licht.

Licht is grote vijand van wiet die moet drogen : de plant wordt er minder sterk van als er licht op komt.

 

nat knippen gaat ten koste van smaak , en kan zelfs de geur volledig vernietigen.

 

Ik hang ze een week op de kop, knip de planten ietsje op maat zodat ik ze makkelijk precies in schoenedozen kan leggen.

 

Dozen op een droge koele plek leggen , en na paar dagen tot een week de toppen voorzichtig eraf knippen en in schone jampotjes doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet goed doorgestuurd? :lol: Toppen apart drogen in droognet.

 

Als je nat knipt blijft al het plantensap opgesloten zitten in de buds, waaruit alleen puur water verdampt en de daarin aanwezige andere stoffen achterblijven. Knip je droog, dan verspreidt het plantensap zich nog naar de bladeren die sneller drogen. Bij droog knippen houd je dus, in ieder geval theoretisch, een zuiverder eindproduct over met minder plantensaprestanten (als bijv. nitraten en zetmeel). Sowieso gaat geknipt drogen sneller waardoor je droge buds in eerste instantie ook nog meer chlorofyl bevatten dan droog geknipte langzamer gedroogde buds, maar dat is een kwestie van tijd.

 

Verhalen dat droog geknipte buds zoeter zijn omdat ze meer suikers zouden bevatten kloppen dus niet, ze bevatten eerder minder suiker. Suiker is zoet, maar gerookt c.q. verbrand allesbehalve.

 

Edit/aanvulling: Meestal droog ik geknipt, omdat de buds dan sneller veilig opgeborgen in weckpotten kunnen. De keren dat ik hele planten te drogen heb gehangen leverde me dat wel direct na het drogen lekker rookbare wiet op, maar daar zal het soortje ook mee te maken hebben gehad. Ook een keer bezoek van de politie trouwens, waarbij de eindstand 2-2 was. Twee agenten vonden het lekker ruiken en twee wat minder, dus mocht het blijven hangen ondanks een klacht. Nog maar een jaar of vijf geleden, het klimaat is hard achteruit gegaan de laatste tijd.

Edited by Groen Gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb het nog nooit laten liggen om te drogen zou het zelf ook niet doen als het voor eigen gebruik is.

met buitenwiet 6 weken laten drogen hangen en echt heerlijke smaak dat je krijgt dan.

in een donkere kamer raampje open met ventilator voor eigen gebruik raad ik ophangen aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

fijne tip...raampje open :lol: :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1 gobru!

Nooit drogen met een raam open :lol:

Verraders slapen niet..! :)

Btw hang ik m'n planten altijd in z'n geheel op z'n kop.

Groeten Kaydee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wederom een rondje "I like chicken shit" :lol:

 

 

 

(Betekent zoveel als: Over smaak valt niet te twisten)

Edited by MrMonkE

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik droog ook in het geheel de plant de grote bladeren waar geen thc opzit die haal ik er tussenuit en gaan de kliko in , de kleintje tussen de buds en waar thc opzit

laat ik er mooi aanzitten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...