Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
kweekfreek

bladprobleem, vergeling randen

Recommended Posts

Sinds een dag of 2 staat mijn WW onder een 120W led lamp, daarvoor onder 40W spaarlampen 2700K.

In de eerste 24 uur was er niets vreemds aan de hand en groeide ze prima. Erg hard in mijn ogen, tegenover de spaarlampen.

Eind van de dag gister merkte ik toch wat problemen.

 

Ik heb in die 2 dagen geen water gegeven omdat de bodem nog vochtig was.

De temperatuur werd maar 1-2 graden hoger onder de led, max 29.

Ik had een fan weggehaald gister, maar die hangt momenteel weer terug en blaast heel zacht op de plant.

Verder is er niets veranderd qua water, bodemvochtigheid, luchtvochtigheid etc. en kwam het probleem echt heel snel en spontaan.

 

Ik heb nu toch wat afgezuurde voeding (canna vega) gegeven met EC 1 en Ph5,9, de lamp wat hoger gehangen en de fan weer terug gehangen.

Temp was max 28 met spaarlampen, gister met led 29 in de pot, nu max 27.

Luchtvochtigheid is rond de 55%, geen verschil tussen de situatie met spaarlampen of led

 

foto:

gallery_31247_12536_189425.jpg

 

Is dit een serieus tekort, of kan het lichtstress zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoelang staan ze in wat voor medium, kan teveel water zijn of dat je juist overvoed, de meeste mengsels(media)hebben voor de eerste weken voeding...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staat nu 2 weken in zaai en stekgrond. In die tijd alleen water en 1 x myco madness gegeven op de 7e dag.

Verder had ik niets veranderd qua water geven. De laatste keer water geven was voordat de led erboven gehangen is. Ik merkte dat ze erg snel begon te groeien, maar had verder nog geen water gegeven omdat ze nog nergens last van had en de grond nog vochtig aanvoelde, dat had eigenlijk hetzelfde gehouden vanaf het begin van de kweek. Elke paar dagen een klein beetje water.

 

Ik denk zelf dat het een voedingstekort is in combinatie met verdampingsprobleem, omdat ik de fan even weg gehaald had, en vergeten had terug te hangen. En dat ik nog geen water/voeding had gegeven en ze toch snel groeide gister.

 

Daarom heb ik nu ongeveer 2 honderd ml voeding gegeven, de lamp hoger gehangen en de fan weer terug gehangen.

Ik vond het ook wel vreemd dat het zo spontaan op alle grotere blaadjes zat, en verder niet echt uitbreidde. Vanmiddag zag het ongeveer hetzelfde uit als gisteravond. Het moet gisteravond binnen een paar uur ontstaan zijn, en vandaag de hele dag geen verergering gezien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

200 ml water met wat voeding bedoel je toch

200 ml voeding is genoeg om zo iets volledig kapot te maken .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, dat bedoel ik. 200ml water aangevuld met letterlijk 1 druppeltje voeding. 1:200 verhouding zoals op de beschrijving en schema staat. EC 1 en ph 5,9.

Lijkt me niet teveel na een flink aantal dagen zonder water, en na 2 weken in zaai en stekgrond. Ik wacht wel tot morgen, en dan zie ik wel of mijn inspanningen/veranderingen wat uithalen. Ik hoop het wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...