Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Burning seed

Van Binnen Naar Buiten

Recommended Posts

Beste medekwekers,

 

Eindelijk ben ik dan zelf ook gaan kweken.

22 pp´tjes onder een 600W lamp.

nu ze 1 week in de bloei staan heb ik 3 stuks afgestaan aan m´n neef die zee in de tuin zal zetten.

hij heeft ze eerst twee dagen in de keuken gezet waar het licht bijna altijd aan is.

vandaag is het mooi weer geworden, dus heeft hij ze besloten om ze buiten te zetten.

de plantjes zijn in deze drie dagen maar een klein beetje gegroeid en de nieuwste (bovenste) blaadjes beginnen helemaal te verschompelen.

 

weet iemand wat de oorzaak daarvan is en of het heel slecht is voor de plant?

De onderste bladeren zien er nog wel heel goed uit en de stam is ook redelijk dik.

wel zijn enkele zijtakjes een beetje paars-achtig geworden.

 

nou ik hoop dat jullie wat advies hebben (met m´n 19 binnenplantjes gaat het overigens zeer goed!!!),

 

 

Burning Seed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier nog wat foto´s van m´n plantjes

http://www.mijnalbum.nl/Foto=BYCI74IZ

 

 

het gaat heel goed met ze, alleen onderaan willen de bladeren nog wellis verkleuren, zie foto:

http://www.mijnalbum.nl/Foto=RKG3GAZC

 

hier is te zien hoe ik m´n hok gemaakt heb:

http://www.mijnalbum.nl/MiniFoto=TV3TMDSB

 

laat even weten als jullie nog goede tips hebben! :whistling

 

iig moet ik een ph- en ec-meter kopen :smoke

 

Burning Seed...

 

info!! voeding,grond,potten enz??

 

 

ik gebruik terra flores bloeivoeding (350ml voedingswater per 11L pot om de dag).

ik gebruik dus 11 liter potten, waar er helaas in een paar 2 planten instaan :whistling

verkeerde potten of teveel stekken :whistling

 

voor mn volgende kweek ga ik een eigen bak maken zodat ik die in hokjes kan opdelen voor een ideaal oppervlaktegebruik :whistling

 

owja, de aarde heb ik bij de growshop gehaald en is dus kant en klaar.

 

ik ben egt heel benieuwd wat ik hier aan opbrengst vanaf kan halen <_<

 

 

als je nog meer wil weten, moet je het maar ff vragen!

 

Hmm...verkeerde links gepost net :D

 

als je hier klikt kan je alle foto´s zien:

 

 

1e kweek:

http://www.mijnalbum.nl/Album=APZMGCLT

 

hok bouwen:

http://www.mijnalbum.nl/Album=IAJNVVYJ

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien te veel water,je grond ziet er nattig uit.

de plant zal ook een beetje stress hebben omdat ze 1 week gebloeid hebben,en nu weer de groei inschieten.ik heb aan een kennis van mij ook (vaag toevallig)3 plantjes gegeven die in t begin ook niet echt goed aansloegen.paarse stammetjes en een beetje vergeling in de bladeren.nu ze 3 weken buiten gestaan hebben zien ze er weer levendig uit.

ik denk dus dat ze een beetje van slag zijn(van binnen naar t buitenklimaat)en dat ze wel weer zullen aanslaan.

Edited by lee

Share this post


Link to post
Share on other sites

thnx voor je reactie,

 

ik denk ook dat het door die ene week bloei en door de overgang van binnen naar buiten komt.

het zal niet teveel water zijn, want de grond is egt droog. alleen als je je vinger erin stopt is het een beetje vochtig.

 

ik denk dat we gewoon ff moeten afwachten dus <_< en dat is heeeeeeeeel moeilijk voor me :D

ben een beetje ongeduldig mannetje :whistling 't liefst rookte ik mn stekkies al op :smoke

Edited by stijlloos

Share this post


Link to post
Share on other sites

tjah miss toch teveel water om de dag... :whistling ik kijk altijd naar de grond als hij echt heel droog is krijg ie wat maar zo groot? zal ik hem eerder van onderaf bewateren en voor dat hokkie zit je denk ik verkeerd bij outdoor kweken...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat ben ik met je eens, maar de aarde is meestal ook kurkdroog aan de bovenkant. ik denk dat m´n plantjes in mn hok geen overbewatering hebben. het gaat overigens ook heel goed met de plantjes in mn hok. de plantjes waar ik problemen mee had waren de drie die ik aan mn neef gegeven heb en die naar buiten zijn gegaan. dat was ook de reden van dit topic. vandaar dat ik het bij outdoor geplaatst had :D

 

ik hoop dan ook dat iemand goede tips heeft zodat die plantjes het overleven. ik zal nog ff vertellen hoe het precies gegaan is.

 

ik heb mn stekkies 1 week laten groeien. toen ben ik overgegaan op de bloei. de drie plantjes voor mn neef stonden er toen ook nog in. ze hebben dus ook nog 1 week in de bloei gestaan. toen zijn ze naar hem verhuist. vervolgens heeft hij ze in de keuken geplaatst waar eigenlijk continue het licht aan is <_< daar hebben ze twee dagen gestaan helaas. toen het mooi weer is geworden heeft hij ze buiten gezet in de pot. nu staan ze daar twee dagen. gister waren de bovenste, kleine, nieuwe blaadjes al helemaal verdord. mogelijk heeft hij ze ook teveel water gegeven, maar dat denk ik eigenlijk niet. ik hoop dat ze na deze heerlijke dag in de zon er iets beter bijstaan. morgen neem ik ff polshoogte en zal jullie dan ff inlichten hoe ze erbij staan :whistling

 

tip´s are welcome :smoke

Edited by stijlloos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...