Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

groninger

250 watt WW Diesels en kush plus buiten spelen

Recommended Posts

Duussssss na een enorm hectische tijd met huiscontrole tot ontplofte turbo's aan toe dacht ik kom het is weer rustig in het huisje van ondergetekende en met een kop koffie erbij laat ik mijn mede kwekers een een beetje op de hoogte stellen van mijn groene hobby

 

Zal eerst even mijn kast updaten hier want de vorige was wat klein ik heb een niewe gemaakt met harde persing mdf (mooi spul maar je schroeven knallen er zowat op kapot

 

2 meter hoog 1.5 meter breed en 75 cm diep om wat meer ruimte te krijgen.

250 watt lumatek hps bloeilamp erin met een ruck 4 stappen afzuiger uitblazen in filter.

lekker wit geschilderd en in de bodem die 10 cm boven de betonnen grond in de schuur zit 6 gaten voor inblaas (passief)

pc fannetje onder de lamp en zwenkfan sinds vandaag erin temp overdag 27/28 en snachts ietwat laag 16 tot 18

lv tussen de 50 en de 70 hopende dat hij wat zakt met die extra fan erin (geen idee hoe maar moet wat naar beneden :D )

 

Ok na mijn autoflower avontuur waarvan ik de boel eerder heb moeten omgooien omdat ik niet echt voorzichtig was geweest met een zadenkweek erbij :blink: had ik nog maar 1 plant over een WW die als een speer aan de groei was.

 

dit is hem nu na wat stekken gemartel

 

gallery_32403_14260_734640.jpg

 

De zadenkweek waarbij ik wat hulp heb gekregen van mensen hier op het forum ging wel goed maar bij wat ontkiemtesten heb ik toch mijn twijfels (pfff slecht ontkiemen of ik ben er een ramp mee hahaha ) al met al wel geinig gedaan en ik heb er zo van genoten dat ik het maar blijf doen.

 

even wat foto.s van wat zaadjes er zit 1 kruising tussen

adh-blueberry

lowryder puur

adh puur

 

gallery_32403_14260_1962664.jpg

 

Zoals ik al zij ben nog even aan het testen met ontkiemen maar voor de mensen die dit mogenlijk hebben gemaakt mocht je het ook willen proberen de pm is natuurlijk richting mij snel met een sample zaden beantwoord :rofl (ze weten wel wie ze zijn :D )

 

Ik heb wel veel geleerd van dit zadenkweken oa dat je goed moet kijken en bijhouden wat elke plant doet en hoe hij inelkaar zit om zodoende de beste kruising of bestuiving te doen.

Ook ben ik even op zoek gegaan naar een pollenfilter om mijn oude kast boven voor een eventuele nieuwe zadenkweek klaar te maken en heb ook afgeleerd dat stuifmeel te onderschatten !!!! (man dat spul zit overal hahaha )

 

Ok toen had ik dus nog maar 1 plant en dacht kom laat ik eens gaan proberen stekken te maken, wat een grap was dat ik moest mij oude ww echt martellen want het ging maar niet goed en ik had er moeite mee ze te laten wortelen.

na wat pogingen toch gelukt en gingen er een paar lekker door waarop ik dacht ach laat ik ze maar in de bloei zetten kijken of het wat word en dat doen ze nu dus al een tijdje

 

even wat foto's ik heb er 2 in action bakken gezet (weet het volume helaas niet ) en 3 in ook een action bak 1 ervan staat los in een 11 liter.

 

gallery_32403_14260_4339282.jpg

 

2 vriendinnen naast elkaar

 

gallery_32403_14260_692438.jpg

gallery_32403_14260_891097.jpg

 

3 vriedinnetjes in een bak met daarachter de andere in de 11 liter pot

 

Omdat ik om eerlijk te zijn niet veel van die stekjes verwachte dacht ik kom laat ik eens zaden gaan bestellen bij sannie (topwinkel maar dat is hier wel bekend denk ik hahaha )

ik had de diesels besteld deze dus en kreeg er ook nog eens 5 free kush bij (had regular besteld ben nu wel handig geworden in man vrouw eruit pikken haha )

 

Dus ik de hele boel ontkiemen met in mij achterhoofd dat met die WW's word toch niks dus moet even opschieten haha

alles ontkiemd (heb nog een paar achtergehouden ) en nu zijn de ww's lekker in de bloei pfff

 

kortom volle boel hier en heb ze overal staan nu wachtend tot de ww's vrij baan maken en de kast weer vrij is

 

even overzichtje wat er nog staat

 

gallery_32403_14260_3199203.jpg

 

mandje opkomende adh's voor de gein

 

gallery_32403_14260_3109419.jpg

 

Diesel in groei wachtend op een plek

 

gallery_32403_14260_161587.jpg

 

nog 2 diesels wachtende

 

gallery_32403_14260_951326.jpg

 

diesel die toch rap in de kast gaat

 

 

gallery_32403_14260_2780941.jpg

 

nog 3 diesels klaar om naar buiten te gaan

 

gallery_32403_14260_3168082.jpg

 

3 keer adh autoflower was een test hoeveel ik er kwijt kon in een bloembak, had er 10 in maar 7 mannen hahaha ook wel geinig :D

 

Dus al met al ben ik blij met wat zon in de tuin want zoveel kasten heb ik nou ook weer niet om deze achterlijk planning rond te krijgen.

Ik zal proberen het wat bij te houden maar ben erg druk met een paar hele grote veranderingen in mijn leven (in de zeer goeie zin van het woord ) en moet daar erg veel tijd aan besteden dus zal geen valse beloftes maken :)

 

De lol van het kweken word wel alleen maar groter bij mij dus wat dat betreft dit forum doet zijn werk goed want zonder al jullie info was het nooit zo leuk gewwest ;) !!!!!

 

 

oh edit helemaal vergeten heb 1 free kush en een diesel al in de kast op 12/12 hehe ff snel foto

 

gallery_32403_14260_2805496.jpg

 

just links diesel rechts :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Ziet er allemaal lekker uit Groninger. :blink:

Ondergetekende wenst jouw veel succes met je hobby.

 

mzzl,wsteb :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb net even mijn hps wat opgeschoven en mijn 150 watt tneon er ook nog bijgehangen.

word een beetje lopende band nu bloeiende planten naar rechts onder de hps en de nieuwe aanvoer van planten links erin onder de tneon met de groeibuizen er in :D

totaal nu 400 watt het gaat langzaam naar de ene gavita 1000 watter :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach ik dacht ik klik nog even wat foto,s

het word geen kweekverslag vanwege de romelige start en ik niet meer exact weet wanneer bloei is begonnen etc etc maar een beetje bijhouden kan geen kwaad toch

 

kast ietwat groter zoals vermeld met

Lumatek 250Watt Dimable

Philips Son-T Pia Plus 250 Watt (Bloei)

extra tneon 2*75watt groeibuizen erbij

Ruck RK125LS Buisventilator 4 speed 330m3

passief inlaat

 

De WW staan nu ongeveer een maandje in bloei gaat best leuk moet ik zeggen voor iets wat ik als verloren had gezien (stekken maken is niet mijn ding )

en de 2de bak met 2 WW stekken begind nu ook lekker te bloeien.

 

Wat ik wel vreemd vind is dar er nog geen bruine haar te zien is en dit doet mij denken aan mijn andere kweek met ww's waarbij 1 van de 4 planten dit helemaal nooit gedaan heeft ?

 

Wat kan de reden zijn dat een plant het gewoon verrekt bruine haren aan te maken ? weet iemand dat

 

Maar even wat foto's erbij

 

temp 29/16.5

lv 40/65

 

gallery_32403_14260_2749961.jpg

 

gallery_32403_14260_2887271.jpg

 

Free kush van sannie nog geen idee man/vrouw (vind dat wel mooie planten om te zien

 

gallery_32403_14260_211249.jpg

 

Diesel van sannie geen idee nog man/vrouw (vind het net palmbomen ? B) )

 

gallery_32403_14260_2430916.jpg

gallery_32403_14260_1581140.jpg

gallery_32403_14260_4322693.jpg

gallery_32403_14260_1929010.jpg

gallery_32403_14260_3942298.jpg

 

WW's

 

Zo klaar alweer zal volgende keer het buitengebeuren even op de foto zetten maar moet eerlijk zeggen ik ga er nou niet uit met dit klote weer hahaha :rolleyes:

 

Mocht iemand antwoord op mijn vraag hebben dan heel graag want ik maak me soms een beetje zorgen hierover wil niet de hele boel weer wegdonderen namelijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoo en we zijn weer wat dagen verder en ik dacht kom laat ik eens een paar foto's erbij knallen

 

Zoals topictitel al verteld het is van alles wat en met het mooie weer wat er nu is krijgen ook de buitenplanten even wat aandacht

 

allereerst even 1 foto bij een kenis van me die 9 van deze bakbeesten achter zijn huis heeft staan.

 

gallery_32403_14260_4464796.jpg

 

Mooi om te zien en gaat vast wel goed

 

allereerst binnen waar ik wat stekken WW heb staan (foto's onder ) waarbij ik twijfel wanneer om te halen de lv is nogal hoog en ik ben een beetje bang voor toprot vandaar

 

gallery_32403_14260_3637285.jpg

gallery_32403_14260_3143550.jpg

gallery_32403_14260_538823.jpg

gallery_32403_14260_4827808.jpg

 

Best aardig maar de afgelopen weken zijn de toppen een beetje stil blijven staan dus ga me maar eens meer verdiepen in de voeding en boosters etc etc

 

Ik heb 2 lampen hangen in de kast links de 250w lumatek hps en rechts een tneon 150 watt dus ik heb een soort van doorschijf systeem.

Onder de tneon staan nu 4 keer diesel van sannie en 1 keer de freebee kush.

 

gallery_32403_14260_5023387.jpg

 

kush beetje warm geweest onder de hps dus is even aan het afkoelen

 

diesels vergeten op de foto te zetten :verrygood volgende keer weer

 

Dan het buiten gebeuren ik heb een leuke kas gevonden voor 4 tientjes bij de lidl en vanwege die pokke regen maar opgezet (en natuurlijk gaat dan de zon enorm te keer maar goed lekker is lekker )

 

gallery_32403_14260_4473604.jpg

gallery_32403_14260_236983.jpg

 

leuk ding toch :dope:

 

dit staat erin

 

gallery_32403_14260_2953564.jpg

 

kleine auto van eigen zaad beetje veel last van de regen gehad :rolleyes:

 

gallery_32403_14260_1603145.jpg

gallery_32403_14260_4802122.jpg

 

3 keer diesel van sannie te wachten op ruimte in de bloei kast, ben alleen bang dat ze een beetje te groot gaan worden maar dat zien we dan wel weer mijn timing was een beetje verkeerd hahaha

 

gallery_32403_14260_1299996.jpg

 

bakje autoflowers die in de regen zijn opgegroeid pfff vonden ze niet lekker

 

gallery_32403_14260_3710523.jpg

gallery_32403_14260_426224.jpg

 

2 keer AK auto die er beter uitzien :huh: yum yum

 

en dan nog even de WW waar ik stekken mee heb gemaakt het arme mesnje heeft het zwaar gehad want zo handig ben ik niet met stekken, ze mag lekker haar leven buiten volmaken en we zien wel wat er eventueel afkomt :o

 

tot zover mijn tuintje ik zal proberen de volgende keer een wat beter kweekverslag te bouwen met wat meer nummers en data maar voor nu doe ik het nog even zo gezien het feit ik niet alles in een keer laat bloeien etc etc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker bezig Gröninger, mooie foto`s :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het blijft een te gek leuke hobby en je kan zoooooo snel iets te veel hebben hahahaha ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

4 WW's omghaald in de tussentijd toch nog kleine 90 gram eraf wat best leuk is gezien het feit er totaal 8 planten in de ruimte staan.

 

ik zal de volgende ronde een compleet kweekverslag maken nogmaals maar heb nu een zogenoemd ratjetoe staan met allemaal verschillende afbloeiperiodes en tot overmaat van niet stabiele omgevingsvariabelen haha de lampen er bovenweg en een heerlijke gavita 600 gehaald die nu op 400 staat te loeien

Share this post


Link to post
Share on other sites

je heb de slag aardig te pakken ga zo door :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

tussendtijds even wat updaten

 

ik heb gemerkt dat het afbloeien in de kast met vershcillende afbloeitijden toch wel erg onhandig is ivm lamphoogte

heb nu 2 planten die klaar zijn omgehaald maar staan er nog 4 in die erg hoog zijn dus mijn nieuwe lading top44/diesel kan er nog niet in :vape: tadaa leermomentje

 

heb nu de free kush en een diesel omvergehaal waar ik 300 gram nat afgehaald heb en nu lekker aan het drogen is (geen camera voorhanden maar probeer nog eentje te regelen

 

de free kush is mooi om te zien maar pff wat een knipwerk zeg hahaha

 

de diesel is geweldig een beetje rood/paarse kleur heel diep ik vind hem echt super mooi met een hoofdtop zo groot heb ik nog nooit gehad ben er super blij mee !!!

 

de WW buiten staat nog fier maar mist 4 takken die mijn konijn (enorm konijn ) heeft geript haha en ook compleet heeft opgegeten tot en met de tak aan toe (die heeft een leuke dag gehad )

ik had ook nog 2 iets te grote diesels buiten staan maar dat waren beide mannetjes dus omgehaald

 

sta in de bloeikast nu met 400 wat op een gavita 600 te pompen (vanwege planthoogte nog niet op 600 ) en dat gaat wel lekker

ik kan niet wachten tot ze allemaal klaar zijn en dan de volgende rone erin en op 600 wat doorrammen.

 

ik kan dankzij mijn heel erg gelukkige vrienden en hun collectie ook een nieuwe afzuiger met filter halen die iets beter is voor de 600 en dan is eindelijk de hardware een beetje klaar.

ph/ec meten gaat nu ook goed en ik voel met net een laborant af en toe :lol:

 

kortom ik geniet als een gek en leer al meer over deze mooie plant :) hobby geslaagd :jump:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch even een foto van een top van sannie's diesel

 

vind de kleur zo mooi

 

gallery_32403_14260_326825.jpg

gallery_32403_14260_349001.jpg

 

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb topic op afgerond gezet gezien het feit dat de nieuwe ronde al weer onderweg is

 

ik kan de eindopbrengst een beetje moeilijk bepalen gezien het feit dat er allemaal verschillende bloeitijden waren maar heb er in iedergeval 100 gram van 3 planten afgehaald mooi droog en super lekker (mooie kleurtjes )

 

Heb nu nog 3 diesels staan van deze ronde die wat later gingen bloeien (staan nu lekker buiten in het zonnetje ) denk al met al daar nog een 75 gram droog af te halen dus totaal ongeveer 175 gram op een mix van 250 en 400 watt.

 

Wederom veel geleerd met deze ronde met name de aanwinst van ph en ec meter was leuk om te doen (en heb het idee beter )

 

Ook geleerd dat een hok niet op verschillende tijden moet gaan bloeien want je krijgt enorm hoogte verschil wat weer nadelig is dus volgende ronde hup alles in een keer erin :D

 

Al met al weer een leuke zomer met veel leermomenten en naar mijn weten en die van mijn uberblower vrienden een top produkt :tu ze hoeven de eerste tijd geen rommel van de shop weer te halen hahahaha

 

we gaan verder met de top44/diesel ronde hier Topp44 en sannie's diesel 400/600 watt. Aktief

 

 

Hoor net dat ik wel weg moet uit micro :) :D hmmm ik heb nog de voorgroei kast met 150 tneon dat mag wel !!!! hahaha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...