Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Wie weet hoe ik mijn temperatuur om hoog krijg?

 

Heb een hokje van l=60 cm b=35 hoogte kan ik instellen is een oud kast staat nu op +- 35 cm

 

Heb er een spaar lamp in van 7 watt geeft 35 watt aan licht.

 

Heb het hokje geïsoleerd met tempex en daar weer tegen aan folie, maar krijg de temperatuur niet hoger dan 18 graden.

 

Wat moet ik doen? Moet er een zwaardere in het is een voor groei hokje voor dat ze naar buiten gaan.

 

Zaden007

 

En heb de ventilator nog niet eens aan omdat ze net boven de grond zijn!

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er mogen zeker wel wat meer lampen in, 7 Watt blijft maar 7 Watt, en dat is niet erg veel. Zo zullen je plantjes ook erg gaan strekken.

Ook is de 35 CM afstand van je lamp erg hoog, als ik dat goed lees. Een CM of 5 afstand is veel beter.

 

Hoeveel plantjes heb je staan?

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

staan 3 in nu dus er zou een zwaardere in moeten neem ik aan dan zal ik van de week even kijken naar een 100 watter zou dat voldoende wezen is alleen maar om even voor te laten groeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hello,

Ik heb lampen ook altijd dichterbij met de fan op de lampen, later een beetje wind op je kleintjes.

 

 

Ik zou meerdere lampen kiezen, of korte tl.

Bijvoorbeeld 3 x 20 watt( met reflectie) elke plant 1

of 3 planten onder 3 korte tl's

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi 007zaden,

waarom haal je geen T-Neon setje van 2 x 36 watt?

Onder deze lampen kun je tenminste nog goed kweken.

Met spaarlampen zijn de resultaten slecht.

 

Zoek maar eens in Micro/Fluo naar een goede spaarlamp-kweek en naar goede T-Neon rondes.

Met de T-Neon´s heb je zeker succes.

 

Ook hebben de spaarlampen het verkeerde lichtspectrum,

deze zijn meestal 827 en dat is mooi voor de bloei maar niet voor de groei.

De PLL´s voor de T-Neon krijg je in alle belangrijke kleuren, dus ook in 865 voor de groei.

 

 

Groetels

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien was ik niet helemaal compleet met mijn verhaal.

 

Het is id lastig lampen in het goede groei spectrum te krijgen.

Toch heb ik ze wel gevonden, in Duistland waren de Osram lampen van 4500K gunstig in prijs en Lumen.

Ik meen iets van 4 euro voor 23 Watt. 1250Lm

 

Ik heb dit destijds beslist omdat ik van dit forum geleerd had dat 4500k die aangegeven wordt de piek is, daar boven en onder geeft de lamp ook licht.

Als je dat combineerd met 2700K is dat een voor mij werkzame mix.

 

Hoewel ik hier absoluut niet wil beweren dat ik hier meer van af weet dan jij Torsti! Ik heb jouw verslagen gezien en je hebt daarmee een voorbeeld gesteld welk niveau ik zou willen bereiken, respect!

Misschien kom je nu met argumenten die mij van mijn roze wolk haalt.

Ik ben nu de derde ronde aan het draaien.

Twee rondes op Philips, nu op Osram en IKEA. De eerste keer had ik 45 gr op 90 watt, tweede ronde 58 gram op 90 watt. Nu weet ik nog niet pas week 5 in de bloei.

Er is veel fout gegaan, meestal mijn eigen domme fouten en kinderziektes van mijn bouwdoos(ook mijn eigen fouten).

Maar gaande weg gaat het naar mijn idee beter. Maar meen je dat ik 1 gram per watt nooit behalen ga door het licht? Als ik zelf niks doms doe natuurlijk?

Dat hoop ik ooit wel namelijk.

 

Maar is 007 nou geholpen met mijn advies ofnie?excuus als het mis is!

 

Oja, de volgende ronde maak ik ook een kweekverslag!

Groet Shark

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Sharkattack,

wij zitten op een forum! :lol:

Is 007 geholpen met jouw advies? Ja, in ieder geval!

Je hebt gelijk, meer licht is beter voor het gewas, geen twijfel mogelijk!

Het probleem is dat de planten onder te weinig "blauw" licht gaan strekken.

Met de 45 K heb je een goede spaarlamp gevonden en de resultaten van jouw zijn dan ook vrij hoog.

Maar toch, neem een 65K voor de groei en het begin van de bloei (tot dat de groei eruit is) en schakel dan over naar de 2700°k.

Dat geeft tot nu toe het beste resultaat.

 

Het probleem bij deze spaarlampen is ook meer de opbouw. De helft van het licht gaat naar binnen en niet naar buiten op de plant.

PLL´s e.d. hebben hier een groot voordeel. Het meeste licht gaat naar de plant of kan daar naartoe gebracht worden met een reflector.

Kijk maar naar de grote spaarlampen, 300 watt.

De helft van het licht gaat gewoon verloren omdat het nooit de plant bereijkt.

Van de effectiviteit vergelijk ik deze spaarlampen met een T-Neon met de helft van het vermogen.

De "gemiddelde" opbrengst van zo een spaarlamp ligt bij circa 0,4 g/w ( uitzonderingen zijn er).

Met een T-Neon is het het dubbele.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Torsti,

 

Gelukkig dat er toch iets nuttigs in te vinden was!

 

Laat mij lekker op mijn wolk, wil je?

Nou had ik al veel over reflexie en spiegelen nagedacht.

Niet in de psychologische zin maar in het hokje natuurlijk. :D

 

Ik kweek in een vriezer, is mooi wit, heb nu de laatste ronde jou nagedaan door zoveel mogelijk te spiegelen met improvisatiespiegels. Omdat jullie dat ook allemaal gemeten hadden.

Heb de indruk dat er meer licht op de planten valt.(ik heb geen metertje)

 

Nu maak jij mij weer wakker over de binnenkant van de lampen, :lol: loop al een dag te storen over je aangegeven nadeel. :D

 

Blink: een echt willy wortel idee! Kan ik dat niet terugspiegelen? Zoals ik ooit ook wel eens tl's heb gezien die maar half licht stralen.(de onderkant natuurlijk) Als het ware een spiegelend buisje erin... ofzo

Ik ga dit wel ff knutselen denk ik, maar die t-neon blijft in overweging want ik wil toch echt richting 1r/w.

 

Ach, zo kom ik ooit wel op een eind ontwerp voor mijn ideale micro.

 

Bedankt!

Groet Shark

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...