Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

sprcreative

Afstervende Bladeren Onderkant

Recommended Posts

Absolute beginner hier.

Het betreft een sensi skunk plant die op zonlicht onder een dakvenster staat. Is niet de bedoeling echt te kweken maar gewoon een simpel plantje wat hopelijk wat oplevert.

 

De ondergrond is potgrond, bodem is zeer luchtig. Er zit een PH meter in de grond welke 6.5 aangeeft (ideaal voor zover ik gelezen heb), dezelfde meter kan ook de vochtigheid in de grond aangeven.

 

De plant groeit en lijkt gezond, geeft ook al een kleine subtiele lekkere geur af.

 

Echter op de onderste blaadjes kleurt het uiteinde bruin wat zich verder spreid tot het blad afsterft. Ik heb dit probleem eigenlijk al van in het begin. Daarom ook de PH meter, overal op internet zitten rondzoeken maar geraak er niet aan uit.

 

Dan had ik hem eens een goede dosis voeding gegeven (gewone vloeibare mestof voor kamerplanten) nadat ik de onderste blaadjes weg gehaald had. 2 dagen nadien hadden de 2 blaadjes hoger er echter ook van. Dus toen dacht ik, ik geef teveel voeding, hij verbrand. Echter het probleem word erger naarmate de plant verder groeit.

 

Bovenkant, ziet er allemaal prima uit denk ik, hij groeit overigens enorm snel de laatste tijd

WP 20170522 14 50 16 Pro LI

2de blad van onder geteld, begin stadium

 

 

WP 20170522 14 50 39 Pro LI

onderste blad, ver stadium

 

WP 20170522 14 50 45 Pro LI

 

Wie kan mij advies geven wat ik verkeerd doe?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niets........ Is gewoon normaal, de onderste blaadjes krijgen nu eenmaal minder licht en vergelen en verdorren als eerste. De rest van de plant ziet er prima uit dus ik zou me niet teveel zorgen maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probleem is dat hij dit ook met bladeren begint te doen die veel licht krijgen/geen last hebben van schaduw/bladeren boven hun. Of houd de plant sowieso enkel zijn bovenste bladeren in leven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De bladeren met het minste licht zijn overbodig, dus die sterven af anders kost het de plant alleen maar energie. niet teveel zorgen over maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klein potje met weinig en slechte grond?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien voedingstekort. Had ik ook hier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...