Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
CaveDave

Plantje Drinkt Ineens Een Stuk Minder?

Recommended Posts

Hey allen,

 

Ik heb een vraag, ik heb een Amnesia Haze Auto die vanaf ontkiemen nu 74 dagen oud is. De opgegeven groeitijd volgens RQS is 10 tot 12 weken en staat in de volle potgrond en werd gevoed met de Plagron 100% Terra serie. Ik ben nu 1,5 weken aan het spoelen met gewoon kraanwater (niet afgezuurd) PH 7,2. De dame dronk nu ca 500 ml per dag en ze kreeg dus om de dag een liter en dan had ik een klein beetje drain. De drie jongere planten krijgen om de dag ca 750 ml. Ik til de potten op om te bepalen of er echt wel water nodig is (hier geleerd :P ). Nu zuipen de andere plantjes vrolijk verder en mij arm (Plagron is nu eenmaal niet goedkoop) maar de oude dame lijkt echt nu een stuk minder water te drinken dan de anderen. Ik heb gisteren water gegeven en waar de jonkies lekker zuipen blijft de pot van de oudste een stuk zwaarder. Is dit normaal? Ik hoop de plant nog zeker een week maar nog liever 2 weken te laten staan om optimaal de tijd te geven voor het ontwikkelen van de toppen. Ben ik te vroeg gestopt met voeden?

 

Alvast bedankt voor jullie reacties

 

 

CD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je foto's? Maar normaal gesproken ga je 10 a 14 dagen van te voren spoelen op aarde..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is nou juist de vraag?

De reden dat ie minder drinkt?

Denk dat hier de reden is dat ie bijna op zen eind loopt een oud besje drinkt ook minder dan een 18+er :-P

Een andere reden dat de pot zwaarder weegt is omdat de plant zwaarder weegt hele wortel gestel +toppen+bladeren+stengels

 

Of omdat je denkt te vroeg gestopt te zijn met voeding?

Ik stop minstens 3weken voor geplande knipbeurt met voeding 2weken uitspoelen en dan 5-7dagen drooge periode

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx voor jullie reply's, Hier zijn wat foto's van hoe de plant en de toppen er nu bijstaat. Volgens mij kan ze nog wel even, het oogt allemaal nog steeds wat fluffy. Ik moet wel zeggen dat omdat de plant veel sneller klaar is dan ik rekening mee had gehouden dat het Plagron voedingschema bij deze plant een beetje in het honderd is gelopen en daardoor heeft de plant maar 1 week Green Sensation meegekregen. Aangezien ik nul ervaring heb met het kweken is het nogal lastig uit te vinden wanneer je gaat stoppen met voeden en gaat spoelen.Dus ik heb het gebaseerd op het feit dat de trichomen grotendeels melkachtig waren, maar dat is dus voor mijn gevoel te vroeg, zeker als ik kijk dat de plant nog flink is doorgegroeid tijdens het spoelen en de trichomen niet veranderd zijn.Omdat de plant nu al zo ver is wil ik het gewoon echt niet meer verkloten omdat ik bijvoorbeeld de plant of te vroeg of juist te laat neerhaal. Dus graag jullie adviezen en opmerkingen hierover zodat mijn vingers weer wat groener worden. :rolleyes2:

gallery_46643_19088_1133925.jpg

 

gallery_46643_19088_1378226.jpg

 

gallery_46643_19088_1020830.jpg

 

gallery_46643_19088_266477.jpg

 

Ik hoop dat jullie hier het een en ander uit kan halen en mij een richtlijn te kunnen geven wanneer ik een knipdatum kan plannen......

 

 

En alweer alvast hartelijk dan voor jullie reacties!

Share this post


Link to post
Share on other sites

wanner 1 op de 10 trichoompjes amber zijn.. dat is een beetje de vuistregel volgens mij

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...