Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

djeerdtown

Koelcel, Bio, Amnesia, Opti, Dimlux, Co2 Vraagjes

Recommended Posts

Goedenavond allemaal,

 

Tweede ronde gestart sinds lange tijd weer begonnen dus had de vorige ronde weer aardig wat beginners fouten gemaakt en ik hoop ze nu voor te zijn.

 

Opstelling is als volgt: Aarde bakken met lightmix, wormenmest en buffertabs. 600 watt dimluxjes door maxi controller aangestuurd. Opticlimate 3500. Co2 koud toegevoegd. Amnesia. BAC voeding. Alles in een koelcel. Klein beetje afzuigen voor onderdruk.

 

Ik heb 12 dagen groei er opzitten en nu bijna twee weken bloei. Nu vind ik het altijd moeilijk om in te schatten wanneer ik moet gaan bijvoeden. Op de buffertab verpakking staat rond 2de en 3de week bijvoeden maar ik kan me herinneren dat ik het vroeger rond 4de week ongeveer deed. Vorige draai deed ik het te vroeg of te veel want puntjes van bladeren waren aardig verbrand en tegen het einde kregen de bladeren zwarte randen zelfs....

 

Ik heb net de c02 apparatuur voor koude toevoeging binnen had eerst een kachel maar de opti trekt de temperaturen al niet als de lampen op 100% staan zonder kachel dus vandaar over op koud. Mijn co2 schema is als volgt:

 

1ste week 450, 2de week 500, 3de week 600, 4de week 750, 5de week 800, 6de week 800, 7de week 600, 8de week 500, 9de week uit.

 

Nu zit ik eind tweede week deze week had ik dus rond de 500 moeten zitten, maar daar zit ik zonder toevoeging al vaak dus hoop dat het geen problemen zal geven.. Gewoon op 450 beginnen en elke dag met 25 verhogen?

 

Ook zie ik bij een zooitje bladeren bij het einde van de steeltjes waar het blad begint rode vlekjes.. Kan me herinneren dat als de complete steeltjes paars/rood zijn dat de temperatuur te laag is maar dat is nu niet het geval. Het is nu echt alleen een klein stukje aan het einde waar de bladeren beginnen.

 

Hier onder zijn de foto's hoe het er nu bij staat hoop dat jullie een indicatie kunnen geven wanneer ik moet gaan bijvoeden, geef nu alleen nog bloei stimulator en PK booster van BAC. Plus elke twee weken bacto en 1 x per week Pro active. Andere tips en/of kritiek is welkom!

 

Fijne avond,

 

Gr Djeerd

 

gallery_15611_18475_2186531.jpg

 

gallery_15611_18475_2552618.jpg

 

gallery_15611_18475_805032.jpg

 

gallery_15611_18475_236791.jpg

 

gallery_15611_18475_1646764.jpg

 

gallery_15611_18475_2243991.jpg

 

gallery_15611_18475_2938272.jpg

 

gallery_15611_18475_1006255.jpg

 

gallery_15611_18475_1865946.jpg

 

gallery_15611_18475_2237644.jpg

 

gallery_15611_18475_891339.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vind je opstelling wel mooi.mijn volgende tonde word ook koude CO2.maar waarom in de 7e week afbouwen naar 600 en 8, 500?ik begin met CO2 de 2e week met 500 elke week 100 tot ik op de 900 zit en dan zijn me toppen hard en planten gezond dan ga ik naar 1000ppm liefst zit ik 5e week al op 900 maar door kijken of me planten er gezond uitzien en de CO2 benutten geef ik ze meer...voeding 2.5. 900ppm.. En ik werk op kokos vanaf week 5 moet ik 2x per week voeding geven ik filmkenner potten ff op als ze licht zijn en al zo een 4dagen voorbij dan is het waterbeurt tijd.eerste 3weken voed ik 1x per week.daarna merk je dat ze meer gaan drinken want de potten staan sneller droog en de lv is ook wat lager dan

 

Ps waar kan je die koude CO2 spullen kopen heb er veel over gehoord wil ook zo een setje heb momenteel gewoon een hotbox..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Smokecloud,

 

Thnx! Ik heb dit co2 schema gekregen bij de GS... Schijnt dat bij langer bloeiende soorten (amnesia) het geen zin heeft om zoveel meer te gaan toevoegen. Dit wordt de eerste keer dat ik met co2 werk dus geen ervaring op dit gebied.. Co2 spullen heb ik bij TCH in Reeuwijk vandaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok daar heb ik mijn opti ook vandaan volgende ronde ff info halen daar.maar klopot ik heb ook gehoord dat na 890 ppm niks word opgenomen daarom ga ik ook op max 1000 ppm mt amnesia ik kweek eigelijk alleen maar haze n da klopt niet te veel geven anders krijg je fuluf en torentjes al zijn torentjes niet zo erg.en niet te vroeg me CO2 beginnen zeke me amnesia want anders gaan ze doorschieten meeste jongens wachten tot de groei er helemaal uit is dus na week 3...secces man met je setup!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx man! Heb er alleen nog een vraagje bij apart van wanneer ik moet gaan bijvoeden, maar ik vroeg me af hoe grote fles ik moet halen voor een ruimte van krap 3 bij 3 met 6 dimluxjes. Heb dit ventiel en weet niet of ik het op een bepaalde bar en l/per min moet houden ofzo?

 

Gr

 

gallery_15611_18475_1663013.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ken deze niet gab ik heb gewoon een propaan fles zit zo een oranje slang bij en daarop zit een magneetklep ofzo...van deze heb ik geen verstand gebruik de normale hotbox...

Share this post


Link to post
Share on other sites

bar bepaald de fles, co2 staat op 50 bar afgevuld, liter bepaal jij dat is hoeveel liter hij doorlaat per minuut flessen zou ik met 10kg flessen beginnen, de fles zelf weegt 22 kg dus vol 32, de fles zal tot vlak voor hij leeg is 50 bar aangeven dus het zal lijken als of hij "in eens" leeg is maar dat is dus niet zo, je zal een vulling of 5/6 nodig hebben maar dat hangt af van hoeveel je afzuigt, een vulling kost ongeveer 30 euro per 10 kilo Co2.

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

@djeerdtown was die koude CO2 installatie niet heel duur?zag wat op internet maar zo een generator is groot en kost dik 6000 euries....

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Jaap123 Bedankt voor de info! 5/6 vullingen dus.. Dat valt me tegen maar goed het is niet anders!

 

@Smokecloud Dat ding van de foto was niet zo duur. Heb geen generator, dat ding plaats je op de fles, stekker in de co2 sensor en klaar!

 

Als er nog een bio (bac) kweker is die kan zien of mij vertellen hoe ik kan zien wanneer het beste moment is om bij te voeden zou ik erg waarderen. Vorige keer na 3/4 weken bloei bij gaan voeden en toen of te vroeg begonnen of te snel opgebouwd. maar toen niet voor gegroeid in de bakken met buffertabs nu wel kleine 2 weken + kleine 2 weken bloei.. schema zegt 20 tot 30 ml per 10 L dus was toen met 10/15 begonnen en in 2/3 weken opgebouwd naar 30

 

Ook zie ik bij heel veel steeltjes deze rode vlekjes kan me niet herinneren dat ik dit eerder heb gehad wat betekend dit? Alvast bedankt

 

gallery_15611_18475_620666.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe word er dan CO2 gemaakt?toch niet pure propaan in je hok spuien ofzo ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co2 kan je gewoon in flessen kopen, het is gewoon koolzuur wat bij een biertap gebruikt word bijvoorbeeld..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat snap ik maar kan je dan gewoon roken binnen?ik werk op propaan toch dus je moet ook andere flessen hebben dus geen propaan maar koolzuur ofzo?

 

Co2 kan je gewoon in flessen kopen, het is gewoon koolzuur wat bij een biertap gebruikt word bijvoorbeeld..

moet je dan geen propaan fles hebben?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok ff updaten volgende keer bij de shop tnx voor de info gab!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snap je het verschil nu smokecloud?

 

Met propaan/butaan etc creëer je CO2 door verbranding.

En in dit geval zit er CO2 /koolzuur in de fles (word ook voor bier gebruikt) wat je direct inspuit

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snap je het verschil nu smokecloud?

 

Met propaan/butaan etc creëer je CO2 door verbranding.

En in dit geval zit er CO2 /koolzuur in de fles (word ook voor bier gebruikt) wat je direct inspuit

jawel man ga ik ook gelijk toe passen heb net nog een hotbox gehaald van 400 euro beter koud dan warm top toch.en die flessen kan je die bij tankstations halen net als butaan?

 

Snap je het verschil nu smokecloud?

 

Met propaan/butaan etc creëer je CO2 door verbranding.

En in dit geval zit er CO2 /koolzuur in de fles (word ook voor bier gebruikt) wat je direct inspuit

jawel man ga ik ook gelijk toe passen heb net nog een hotbox gehaald van 400 euro beter koud dan warm top toch.en die flessen kan je die bij tankstations halen net als butaan?

heb ik ook gehaald bij Reeuwijk jammer dat ze me dat niet even hebben laten zien...maarja ik vroeg om een hotbox en CO2 sensor moet hij weten.maar zeker lekker werken zo koude CO2 toff

 

@boefje Dan is zo een hotbox nu al ouderwetse stuff in mijn ogen....wat zeg jij

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dries zag net wat staan op marktplaats ff googelen dan heb je zo een adresje denk ik..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zag net al bij elke slijterij zoals gal&gal

moooooi

Share this post


Link to post
Share on other sites

man man mensen verdiep je eerst is voor je ergens aan begint.. als je denkt dat co2 toevoegen een beter resultaat geeft dan kan dat best tegenvallen.. zorg eerst maar dat je weet wat je doet..

 

en er zit verschil tussen consumptie koolzuur en industrie koolzuur, en tevens ook het prijs verschil..

 

en nee je kan geen koolzuur bij een benzine pomp kopen daar heb je speciale vul stations voor..

 

daarbij is koolzuur niet ongevaarlijk omdat het geurloos is en in te hoge concentratie ook tot bewusteloosheid met zelfs de dood als gevolg.

 

weet waar je aan begint en zorg voor wat kennis van zaken want dit is zo'n gevalletje ondoordacht..

Share this post


Link to post
Share on other sites

man man mensen verdiep je eerst is voor je ergens aan begint.. als je denkt dat co2 toevoegen een beter resultaat geeft dan kan dat best tegenvallen.. zorg eerst maar dat je weet wat je doet..

 

en er zit verschil tussen consumptie koolzuur en industrie koolzuur, en tevens ook het prijs verschil..

 

en nee je kan geen koolzuur bij een benzine pomp kopen daar heb je speciale vul stations voor..

 

daarbij is koolzuur niet ongevaarlijk omdat het geurloos is en in te hoge concentratie ook tot bewusteloosheid met zelfs de dood als gevolg.

 

weet waar je aan begint en zorg voor wat kennis van zaken want dit is zo'n gevalletje ondoordacht..

ja ik ga de volgende ronde bij de shop goede info halen werk nu nog met een hotbox....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik geen warmte probleem had zou ik lekker bij een generator zijn gebleven.. Zijn een heel stuk zuiniger. Als er nog iemand is die me kan helpen met de vraagjes zou dat heel fijn zijn!

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...