Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
scrog026

Van 150 Watt T Neon Naar 750 Watt

Recommended Posts

Ik hen een t neon er in hangen en ik heb nog een 600 water als ik af ertoe bij spring met die 600 zou dat veel effect hebben (het is maar een probeersel grzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

wil je dat in je kweek kastje van 70*50*70 doen? lijkt me niet verstandig. in een geschikte ruimte heeft een 600 watt hps wel veel effect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom niet verstandig? ??

 

wil je dat in je kweek kastje van 70*50*70 doen? lijkt me niet verstandig. in een geschikte ruimte heeft een 600 watt hps wel veel effect.

Jq in dat kastje is wel overkill maar meer licht is nooit weg toch en kqn de temperatuur goed houden 29 grade met lv 50 55

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had een vermoeden dat het te warm zou worden in dat kastje. en 29 graden vindt ik dan ook al iets te warm. ik zou het op 25 graden houden. verder kan het wel als het echt niet warmer wordt dan 30 graden. maar ik denk dat voor jou kastje een 150 watt hps beter geschikt is dan een 600 watt.

hier staan ook nog wat nuttige infos over de temperatuur: http://www.wietforum.nl/topic/36501-lucht-en-ventilatie/

Share this post


Link to post
Share on other sites

je zal je planten overbelasten

het wortelstelsel is niet ingericht op zo veel licht ( lees= zoveel verdamping te ondersteunen middels wateropname)

je planten zijn aangepast op t neon, en ook al is op korte afstand de watt/par ratio beter dan de meeste hps verlichte ruimten, de rest van de plant vangt echt heel veel minder licht.

 

met 600 watt krijgt alles veel meer licht , warmte, en dus ook verdamping

 

boven de 100 watt per "square foot"(=30x30 cm) is je plant er niet bij gebaat

maar tussen de 50 en 80 watt per sq.foot zit je wel in de gouden zone

doe dat dan gestaag opbouwen..

van tneon naar 600watt ..das enorme sprong

planten moeten daar echt op voorbereid zijn

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom niet verstandig? ??

 

wil je dat in je kweek kastje van 70*50*70 doen? lijkt me niet verstandig. in een geschikte ruimte heeft een 600 watt hps wel veel effect.

Jq in dat kastje is wel overkill maar meer licht is nooit weg toch en kqn de temperatuur goed houden 29 grade met lv 50 55

met of zonder planten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plant lamp afstand 600W 50-60 cm

 

Je hebt 70cm las ik, hoe ga je je plantjes op 10 cm houden?

Alles daarboven is verkolen want die 600W pit is me toch een partij hitte aan het uitbraken op 70x50 :icecream:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...