Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

bart420

2e Kweek, 12x Mk Ultra (+ 2 Andere)

Recommended Posts

zo dit wordt mn 2e kweekje binnen, maar eerste keer met MK Ultra! een cannabiscup winnaar en als ik er zo over lees niet verkeerd.

 

Winner of the 2003 High Times Cannabis Cup, Indica Bio category 1st prize

Winner of the 2004 High Times Cannabis Cup, Indica Bio category 2nd prize

 

The legendary G-13 crossed with L.A.'s finest, the O.G.(Original Ganster) Kush is from L.A. California. It grows very straight, does not branch too much, it has lovely long, big leaves even though its kush name suggests its an indica there is defiantly some sativa in there. Very tight resin coated buds. The taste of the MK ULTRA is unique, a real piney, spicy flavour,that lasts and lasts... Great head stash!

 

ik heb em al is gegroeid maar buiten en nog aantal weken onder de lamp afgebloeid. ( zie inleiding van mn 1e kweekverslag --> klik hier)

dit is al een aardig succes geweest ;) wat een wietje!!!

 

maar dus nu gewoon volledig bloeien onder HPSje! dat misschien nog meer poedersuiker over mn topjes heen!! :P

 

stekjes gemaakt op 3 nov, ongeveer 1cmtje onder internode schuin afgesneden, onderste takje erafgescheurd zodat er wat meer oppervlakte komt voor de stekgel om op te komen en werkzaam te zijn.

 

hier dag erna

 

<!--ImageUrlBegin--><!--ImageUrlEBegin-->med_gallery_13071_4101_2378203.jpg<!--ImageUrlEnd--><!--ImageUrlEEnd-->

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

op dag 9 heb ik ze in heel kleine potjes gezet zodat t nog net in de bak met kap kon, toen was in 10 dagen weg op vakantie maar heeft iemand ze na een aantal dagen toen er worteltjes doorkwamen ze omgepot naar potten om goed wortel te schieten.

 

hier na 17 dagen na t stekken. 1 stekje van de 15 is maar afgevallen, 2 zijn zichtbaar minder gezond en daar sterft er nog 1 van af. ik ga er maar 9 van gebruiken is t plan, dus keus genoeg.

 

<!--ImageUrlBegin--><!--ImageUrlEBegin-->med_gallery_13071_4101_431395.jpg<!--ImageUrlEnd--><!--ImageUrlEEnd-->

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

op ongeveer dag 22 heb ik voor de eerste keer getopt en goede week later allemaal nog een keer. vandaar dat ze op de volgende foto, dag 34 nog niet echt hoog zijn, meestal beginnen na een week na t toppen de nieuwe hoofdtakken pas weer goed te groeien.

 

<!--ImageUrlBegin--><!--ImageUrlEBegin-->med_gallery_13071_4101_448401.jpg<!--ImageUrlEnd--><!--ImageUrlEEnd-->

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ik heb ze alleen water gegeven met wat wortelstimulator. wanneer ik de wortels ervanonder uit begin te zie komen ga ik er ook langzaam groeivoeding bijgeven,eerste weken komt t wel uit de aarde maar dit is snel op.

ik heb in mn eerste kweek geleerd echt genoeg hiervan bij te geven, na al 3 weken bloei kreeg ik gele bladeren waarschijnlijk dus heb ik gehoord in growshop door te weinig voeding.

 

ik ga denk ik de voedingslijn van bio nova gebruiken, volgende week even langs growshop om mooi pakketje samen te stellen. hoorde dat t gebruik van verschillende soorten voeding door elkaar soms niet goed werkt waardoor t mogelijk is dat de plant t minder goed kan opnemen.

 

nu mogen ze nog bijna 3 weken groeien voordat ze onder de HPS kunnen. (daar staat nu mn 1e kweekje nog af te bloeien. ( kijk hier )

 

daar ga ik ze nog een aantal dagen, ik dacht aan stuk of 5 onder 18/6 zetten om even goed wortelstelsel te uit te breiden omdat ze zijn overgepot in potten van 6,5 liter zo ongeveer.

 

en nu hopen op een dikke en lekkere oogst !!! :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey bart, ben benieuwd wat er uit dit soortje voort komt!!!

Gr en succes

 

AH

 

P.s. mooie signature

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag 42 na stekken is t nu als ik t goed heb. zijn weer weekje verder en de zijtakjes zijn bij de meeste zijn mooi op dezelfde hoogte als de 4 hoofdtoppen, of soms al hoger zelfs. ik heb ook een een voorselectie van de 9 mooiste vrouwen, die staan rechts samen.

 

dan nog 4 reserve waar ik 1 nieuwe moederplant van wil groeien, andere zet ik misschien ook nog wel in de bloeiruimte ertussen en doe wat experimenten mee, eentje met maar 2 hoofdtoppen totaal ofzo want daar groeien de zijtakjes niet ongeveer. eentje is heel klein, nog niet gegroeid, als ie nog wat ga doen dan laat ik daar gewoon 1 top op groeien, 1 waarvan de hoofdstam is geknakt toen ik perongeluk de tl naar beneden liet komen... :D

 

med_gallery_13071_4101_122663.jpg

 

 

 

med_gallery_13071_4101_905123.jpg

 

 

 

 

en hier mn nieuwe voeding, heb t aardig simpel gehouden en is kijken wat hier mee berijk. BN bioroots erbij gehaald voor beter wortelstelsel en bodem leven, nieuwe fles BN ground supermix wat die was zo ongeveeer op. en BN P-K 13+14.

 

ben er nu toch ook over te denken bij 3 of 4 planten ook al X-cell en The Missing Link te gaan gebruiken en kijken of ik verschil ga zien. ik kan eigenlijk niet wachten om dat pas volgende keer te gaan doen.

 

gelijk even wat voeding aangemaakt. geniaal, hoef niet af te zuren, ph is mooi rond de 6,8 met iets minder dan voorgeschreven hoeveelheid (dit nog omdat ze niet meteen volle mep moeten even bekijken) erin. ec was rond de 1,5 of 1,7 ofzo weet even niet meer precies. ph ging als je meer toevoegde maar beetje omlaag, mooi dus.

 

water met alleen bioroots ook bijna op de 7, mooi!

 

med_gallery_13071_4101_1040665.jpg

 

 

 

mn oogstje is over kleine 2 weken klaar denk dagje of 12 en dan gaan deze schoonheden onder de lamp, nog even weekje op 18 uur zodat ze even goed wortel kunnen schieten in nieuwe pot en echt nog even stukje lang groeien,en dan knallen maar! :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja kom t toch niet laten, heb ook BN X cel en the missing link bijgehaald en ga ze vergelijken ten opzichte van elkaar. dit is t plan:

 

3 planten op BN Grond en P-K 13+14

3 planten op BN Grond, P-K 13+14 en BN X-Cel

3 planten op BN Grond, P-K 13+14, BN X-Cel en The Missing Link

 

en dan is kijken of ik verschil ga zien..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker bezig bartje ;)

 

Waarom maar 9 als de rest ook goed is??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker soortje, bart!

 

Ert, justitie kenmerkt wietplantages met 10 planten en meer als professioneel... met 9 zul je dus minder risico lopen... om bijvoorbeeld door de rechter uit je huurhuis gezet te worden...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lekker soortje, bart!

 

Ert, justitie kenmerkt wietplantages met 10 planten en meer als professioneel... met 9 zul je dus minder risico lopen... om bijvoorbeeld door de rechter uit je huurhuis gezet te worden...

 

is dat zo ja? maar wat dan als ik er 9 heb staan afbloeien maar ook nog 1 of 2 moederplanten heb en soms ook aantal stekjes voor volgende lichting?

 

ik dacht er nu ook aan degene die minder zijn er toch tussen te proppen en er maar een paar grote toppen aan te kweken en wat met die planten te spelen..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lekker bezig bartje ;)

 

Waarom maar 9 als de rest ook goed is??

 

waarom 9, ja vond t wel mooi aantal zijn er ook niet al te veel voor als t fout zou gaan alhoewel die kans ook erg klein is tuurlijk.

 

maar zo kan ik ze ook nog goed individuele aandacht geven en met 9 raakt t toch erg vol ook. blijft tenslotte ook een hobby dus moet niet percee t maximum eruit trekken. alhoewel ik tuurlijk wel ga kijken hoever ik met 9 plantjes kom. mischien in toekomst dan wel is kijken wat t verschil zou zijn als ik er 16 van maak, maar voor moment eerst is goed wat ervaring opdoen binnen.

 

toch zoals ik bovenstaand al zei gegaan voor t experimenteren met de voeding dus even wat flesjes bijgehaald. vraag me af wat TML gaat doen. relatief erg duur flesje van 5 tientjes ofzo dus is bekijken.

t gaat dus zo worden:

 

3 planten op BN Grond en P-K 13+14

3 planten op BN Grond, P-K 13+14 en BN X-Cel

3 planten op BN Grond, P-K 13+14, BN X-Cel en The Missing Link

 

en misschien paar kneusjes die over zijn er bij laten staan waar ik wat mee kan spelen, wil er 1 met gewoon 1 mega top proberen en speel nog met wat gedachte voor experiment wat ik later nog wel even ga toelichten.

 

voor die visueele georienteerde mensen..

 

(staat ook nog rhizotonic bij, heb ik paar keer gebruikt om wat wortels te krijgen en inwateren potten bij t overpotten. wist niet precies hoe nat dat moet dus iets van 250 ml erin gegooid en nadat plantje erop stond nog beetje errond gegoten 150 ml ofzo.)

 

med_gallery_13071_4101_1183570.jpg

 

 

 

 

ziet 9 ronde potten staan, die zijn mn hoofdplanten, linkerrij gaat alleen op bn grond en pk 13/14 midden met x-cell erbij en rechts ook met TML. wat er nog tussen staan maak ik 1 nieuwe moederplant van en rest om dus wat mee te spelen.

 

med_gallery_13071_4101_1663331.jpg

 

 

 

en nu groeien maar!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo ze hebben nu 2 dagen 18/6 gehad, toen las ik dat best wat mensen 24/24 voorgroei doen en daar erg tevreden over zijn dus ik ben ook hiernaar overgeschakeld. nu 6e dag 24/24. ze groeien goed! nog dagje of 2 en dan gaan ze in de bloei.

 

med_gallery_13071_4101_776051.jpg

 

 

ik heb een 600W Philips 600W SON-T Green Power. ik las net dat dit eigenlijk een bloeilamp is. deze versie zou wel al beter zijn om te groeien maar alsnog heeft hij maar een klein blauwlicht spectrum..

 

nu vraag ik me af of t veel beter is een speciale groeilamp aan te schaffen voor volgende keer of maakt t niet erg veel uit? ze groeien wel goed maar de bladeren zijn niet meer erg diepgroen..

lees ook dat de kleuren in het blauwe spectrum nodig om voldoende bladweefsel te kunnen aanmaken. zijn daarom de bladeren wat lichter geworden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou het lekker bij dat lampie houden die je hebt.

Je geeft er niet om dat je er meer kwijt kan dus, ga je niet voor de hoogste opbrengt.

 

Dan is het zonde om die aan te schaffen .

 

 

 

Ben niet zo gek op die 24/24 groei methode onder hps. Wel onder TL met zaad.

 

 

Volgens mij zijn je dames aan het strekken, dus hangd je lamp te hoog denk ik.

Kan je miss foto,s maken met je lampie uit je ziet haast niks zo :verrygood

 

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ ert

 

nou ja eerste kweek stond t niet helemaal vol idd, maar ben nu wel van plan t voller te laten groeien zodat je de bodem niet meer ziet! zal vandaag of morgen even fototje maken met licht uit. je zal zien dat de bladeren al niet meer donker groen zijn maar allemaal wat lichter.. ik vraag me af hoe dit komt? kan t iets met luchtvochtigheid zijn? want die is echt bedroevend laag, er komt een luchtbevochtiger aan maar tot dusver is t tussen de 0-15%... afzuiging staat ook aardig aan omdat anders temp tot over 30 oploopt maar dit weekend fans installeren bij de lamp en 1 die net over de plantjes blaast.. kan de afzuiging wat zachter.

 

hoezo niet zo gek op 24/24 btw?

 

ja weet t eerste dagen hing de lamp op 70-80 cm.. domweg omdat ik zo slim was t zo te installeren dat ie niet lager kan.. moet ik nog even aanpassen, afstand is ondertussen 55 a 60 cm doordat ze gegroeid zijn.

 

bedankt voor t commentaar altijd welkom!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miss dat je grondje een beetje leeg trekt, dat ze daar door lichter worden.

 

Anders hebben ze van BN ook BN N27%. Bij mij werden ze ook licht en als ik dat mee geef dan worden ze weer wat groener.

 

Commentaar is altijd lekker , daar kan je alleen maar van leren

 

 

Welke grond heb je gebruikt>?????

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ ert

 

premixje van de growshop welke weet ik niet precies, aangevuld met wat extra perliet en beetje gewone aarde want had net niet genoeg.

 

mm maar ik heb ze er nog maar amper een week in staan dus hoe kan die nu al aan t leegtrekken zijn dan..? lijkt me wat snel, gister wel wat voeding gegeven dan maar je weet maar nooit.

 

heb ook wat bladeren die er zo uitzien.. als hieronder, had eerste kweek ook maar bleef bij klein aantal bladeren

 

med_gallery_13071_4101_744410.jpg

 

 

verder ziet er nu zo uit, vandaag 19/5 morgen 18/6 en dan op 12/12

 

med_gallery_13071_4101_1290079.jpg

 

 

sideview

 

med_gallery_13071_4101_744279.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

na 2 dagen bloeien

 

med_gallery_13071_4101_406882.jpg

 

 

 

 

lijkt wel of langzaam bladeren iets groener worden, dan ook dag voordat ze op 12/12 gingen even goed voeding gegeven. mm zeg ik nu wel, maar als ik naar vorige foto kijk valt t wel mee met dat groener.. korte termijn geheugen is niet echt optimaal... :verrygood

 

links zie je er ook voor en achter 2 groenere staan, dit is een white shark en een onbekende van mn vorige kweek. wou hier moeder van maken maar heeft TMV dus niet bij andere moeder laten staan ivm mogelijk infectie. ze waren al wat langer dus bovenste takken heb ik wat omgebogen, daardoor lijkt t of ze plat dakje hebben.

ook staan er nog wat kleintjes tussen, toch zonde weg te gooien dacht ik.

 

ze groeien lekker, zitten nu op ongeveer 50cm. nu lamp op 40 tot 50 cm staan zie ik internodes ook dichter op elkaar komen, mooi zo!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorrie maar die zien er niet best uit vriend.

 

Weet niet waar het aan ligt maar deze gaan niet zo goed.

 

Ik zweer dat ze niet goed geworteld zijn. Kijk maar eens als je aan je stammetje trekt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ ert

 

ja dat zou wel is kunnen, toen ze werden overgepot is t een en ander niet goed gegaan en zijn redelijk wat wortels afgebroken.. :verrygood nu komen de wortels wel onder uit de pot steken dus langzaamaan komt t wel goed denk ik. als ik aan stammetje trek beweegt wel wat maar is nog wat zwaar om eruit te trekken en wil niet weer ze beschadigen. geef ze nu pas water als ze echt kurkdroog staan zodat ie wel worteltjes moet gaan maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bloeidag 10

 

zo heb paar dagen geleden even wat bn N27% gehaald en er keertje bij gegooid, dat lijkt ze wel goed te doen en worden langzaam groener. had er ook klein stekje tussen gezet wat maar niet leek aan te slaan bij voorgroeien, die groeit nu zo 4 cm per dag ofzo en ziet goed donkergroen. heeft bij andere planten dus waarschijnlijk toch te maken met te weinig wortel tegenover te grote plant en kon niet genoeg voeding opnemen dat ze daarom wat lichtgroen waren.. lijkt nu langzaam recht te trekken. ga vanavond even fototje maken.

 

t verbaasd me, ik met aan t kijken tot hoe dicht ik mn lamp op de planten kan hangen, zit nu op 30 a 35 cm met plant recht onder lamp,rest zit er tuurlijk wat verder vanaf,is al paar dagen zo en er verbrand nog niks, ze lijken t wel lekker te vinden. blaadjes wijzen recht omhoog.

 

temp is zo tegen 30 graden.. dus wel net ok, moet je deze btw in schaduw meten of kan ook recht in t licht?

 

ik merk dat de luchtvochtigheid op verschillende plaatsen gemeten erg kan verschillen, aan de wand van de kast kwam ik vaak tot 10 % met lamp aan, maar tussen de planten rond top hoogte zit dit rond de 35% hebben meerdere mensen dit??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja die BN is goed spul, vind ik ook.

 

Als je vaker foto,s plaatst heb je gewoon meer hulp omdat we dan wat zien snappie :verrygood

 

Als je twijfeld over de wortels, geef ze dan van boven en vam onder eeeen beetje.

Dus 200ml boven en 200ml onder, dan weet je zekers dat je ze niet over waterd en dat ze niet te weinig krijgen. Dit om de dag of elke dag, maar lijkt me sterk.

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja even beetje druk gehad laatste tijd, heb fotos al gemaakt, vanavond even erop zetten :verrygood . geef meestal van boven water omdat vanonder in elke bak zo klote is om te doen. wat is voordeel van vanonder geven btw?

wortels zitten wel overal trouwens, als ik wat met mn vinger graaf zitten er wel wortels door de aarde overal, en van onder steken de punten uit de gaatjes.

 

waar ik bij van onder water geven ook over dnek is, een deel van t water kunnen ze opzuigen, maar er blijft ook een laag staan die verdampt en zo komen voedingsstoffen in t bakje, gooi ik er weer voedingwater bij dan wordt de voeding toch wel erg hoog?

 

ik kijk wel goed naar de grond van boven, en onder hoe droog ie staat en geef aan de hand daarvan water. niet meer dan om de dag zojezo. laatst 400 ml en na 2 dagen 750, dat was met 27% spul. nu al 3 dagen even niks, grond is nog beetje vochtig, vanavond kunnen ze wel weer een lekker slok gebruiken denk ik.

 

daar dat 27% spul gaat ec wel flink omhoog had laatst 2,1 ofzo maar moet wel kunnen denk ik, had 0,75 ml/l max is 1 en 2 als ze er echt erg aan toe zijn)ervan gedaan, ook nog 2,0 ml/l (max is 5) bn ground en 0.25 ml/l pk 13+14. hoorde van growshop man dat ook al is de ec hoog de voeding zo is gemaakt dat wel alles kan worden opgenomen ofzo..als je gewoon max voeding van alles doet kom je echt boven de 3 uit denk ik zelfs, maar ja als ze hard groeien zuigen ze dat wel op denk ik. hou ook gewoon goed in de gaten of puntjes niet verbranden, zolang dat niet is zal t wel goed gaan.

 

ooo ja ik heb ook maar een nieuwe lamp erin gedraaid, deze had ik gekregen maar geen idee hoe lang die al mee was gegaan. en ik las dat na zo'n 3000 branduren de kwaliteit stuk minder was en zo 20 tot 40% opbrengst kan schelen. deze lamp ziet er ook wel stukje feller uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier dan eindelijk pics voor de visueel ingestelde medemens :specool

 

med_gallery_13071_4101_1389296.jpg

 

 

 

weet niet waarom maar op 1 foto was alles veel groener dan de rest

 

med_gallery_13071_4101_991358.jpg

 

zie ook rechts voor tussen de plantjes klein plantje waar ik t over had wat stuk donkerder groen is.

 

ziet er toch al wat beter uit dan eerst niet? :execute

 

o ja 2 dagen geleden zaadjes beginnen te ontkiemen voor volgende ronde al. wil er stekjes van maken daarom al zo vroeg. zal dit weekend even topicje er over maken.. Mako Haze :D

 

10 zaadjes laten ontkiemen, net al 8 uitgekomen en net in potjes gezet, andere beginnen ook te openen. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoo nieuw topicje gemaakt Mako Hazeje!!!!

 

dag 13 bloei

 

gister op dag 12 even allemaal gediefd was langzaam aan wel even nodig. wel al fotos met licht aan maar morgen even paar met licht uit maken zet ik ze erop.

 

alle dames beginnen t steeds meer naar hun zin te krijgen. ze hebben afgelopen week allemaal 7 vingerige nieuwe blaadjes gekregen :verrygood is kijken of ze nog voor 9 gaan! topjes beginnen ook langzaam aan tot ontwikkeling te komen.

 

gister ook roofmijt uitgezet, paar dagen geleden paar klotespint aangetroffen dus gelijk aanvallen die zooi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spint Sucks.

 

 

Ja ze zijn id wel opgeknapt ja, het gele word weer groen he.

 

Komt ook door die BN zooi das goed spul.

 

Verders niks te mokken.

 

Gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag 18 bloei

 

heeft even geduurd maar hier dan.. geen foto vanaf onder maar ziet vanaf hier ook wel dat onderste gedeelte allemaal is weggehaald

 

med_gallery_13071_4101_1730506.jpg

 

 

sinds kleine week beginnen de witte topjes nu snel uit te breiden ;) lekker gaat dat worden hoor!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag 24 bloei

 

even er een paar uitgelicht

 

med_gallery_13071_4101_1055606.jpg

 

 

dag 25 bloei

 

med_gallery_13071_4101_338999.jpg

 

 

med_gallery_13071_4101_1263356.jpg

 

 

bij meerdere bladeren valt me de afgelopen dagen op dat er plekjes ontstaan.. net of t groen van t blad loslaat ofzo?! kan er niet echt iets over vinden. iemand enig idee waardoor dit kan komen?? is hier duidelijk te zien op de foto.

 

med_gallery_13071_4101_1845710.jpg

 

 

voor rest gaan ze wel lekker, elke dag zie ik ze iets meer opvullen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...