Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
svasen

Samenstellen grond en aantal planten

Recommended Posts

Ik wil zo snel mogelijk beginnen met de volgende kweek nu ik eindelijk een voorgroeihokje in elkaar heb geflanst. Ik gooi het over een heel andere boeg en heb gekozen voor een scrog van Kolossus (Sannie's shop) onder een 400W lampje. Ze krijgen een 2-3weken groei onder cool white om daarna onder de hps te belanden.

 

Hierbij zit ik wel nog met een paar vragen:

 

1) Mijn grootste probleem is het volkrijgen van het netje, zal dit lukken met 5planten?

2) Heb nu 11liter potten, verwacht alleen dat dit te weinig is. Wou gaan voor Root pouch of Smartpot van ongeveer 19liter, goede keus of gewoon bij oude 11liter blijven?

3) Heb nog 1 kweek oude Plagron Promix liggen (onbemeste bio grond). Weet alleen niet of dit de ideale grond is voor een scrog van Kolossus. Mijn andere optie was voor een Light mix van Plagron, deze ben ik al vaker tegenkomen bij een kweek met Sannie's producten.

Als extra ga ik dit toevoegen aan de aarde:

- buffertabs

- Symbiosis mycorrhiza

- Sannie's bacto

- Perfect start

- vispoeder

- palmboom as

 

Later tijdens de bloei wil ik BAC voeding gebruiken, met af en toe een topdressing van vispoeder, palmboom as en zeewierpoeder.

 

Dit is op dit moment mijn idee van de volgende kweek. Hoop bruikbare antwoorden/tips te krijgen op mn vragen, vooral de grondsamenstelling is moeilijk voor mij.

 

S

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou toevallig genoeg ben ik met de zelfde setup bezig alleen dan niet bio,

 

ik gebruik 5x 18 liter potten en ook de kollossus en de 400 watt lamp en ja ook in een scrogg

 

heb mezelf laten overtuigen dat je met 5 het netje wel volkrijgt.. heb momenteel de propegator

vol zitten met 10 zaden en ik kan als het meezit vd de zaden in de pot plaatsen

 

dus denk dat je met 5 het netje volkrijgt en denk dat een grotere pot verstandig is

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gupsel: dank voor je reactie, dan ga ik het proberen met 5, alleen weet ik nog nietbwelke pot?

 

S.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gister de Root Pouch 18.5liter 5x besteld,eens kijken wat het geeft heb er alle sinds vertrouwen in.

Zit alleen nog steeds met vraag 3, iemand ervaring of ideeen?

 

3) Heb nog 1 kweek oude Plagron Promix liggen (onbemeste bio grond). Weet alleen niet of dit de ideale grond is voor een scrog van Kolossus. Mijn andere optie was voor een Light mix van Plagron, deze ben ik al vaker tegenkomen bij een kweek met Sannie's producten.

Als extra ga ik dit toevoegen aan de aarde:

- buffertabs

- Symbiosis mycorrhiza

- Sannie's bacto

- Perfect start

- vispoeder

- palmboom as

 

Later tijdens de bloei wil ik BAC voeding gebruiken, met af en toe een topdressing van vispoeder, palmboom as en zeewierpoeder.

 

S.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeey svasen..

 

Hoe groot is je tent eiglijk?

Zelf wil ik ook volgende week beginnen met 9xKolossus in 9x25L potten onder 600watt..

Ik bestel 2x Sannie's starterpakket met 2x 5x Kolossus feminized seeds..

Maar ben nog aant overwegen om de Zaad propagator te bestellen.. een aantal leden zeggen dat dit overbodig is! :rolleyes:

Succes met je rondes.. en ik zal zo nu en dan eens komen spiekeee

 

Peacee

 

Shivaaa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shiva2013: tentje is een ds90, 90x90 dus. redelijk klein dus, mss na de Kolossus kweek eens investeren in een dr120 ofzo. Dan kan ik ook een 600W hangen, wel wat fijner kweken denk ik.

Zelf vind ik de zaad propagator ook wat overbodig, het systeem kan je zelf snel en eenvoudig in elkaar zetten. Een goedkope propagator of een 2x plastic doosjes gebruiken en op elkaar zetten, paar tl-lampen erboven en je hebt een zelfde propagator. Zelf gebruik ik sinds deze week een voorgroeihokje, niks moeilijks aan om te maken en vind het echt gemakkelijk (foto's staan op forum)

 

S

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...