Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
shiningsilverhaze

vraagje over planten in bloei

Recommended Posts

ik heb de laaste dagen een beetje schrik voor mijn planten ik zou pas 7 oktober pas kunnen spoelen van een plant dan zou die 14 oktober geoogst zijn is zoiets nog haalbaar ? of totaal niet??? <_<

ik heb ook nog andere planten en die moeten zelfs nog langer bloeien , elke avond zet ik wel mijn planten onder een paraplu die zeer groot is heb momenteel zelf nog geen rot gespot in geen 1 plant

maar ik vrees toch het ergste binnen een paar dagen of weken

 

Groetjes shining hopelijk kunnen jullie me hier snel een reactie'tje op geven

 

met dank

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om te beginnen vergeet dat spoelen bij planten in potten die buiten staan.

Op tijd minderen met voeding en dan laatste 2 weken alleen nog water geven wanneer echt nodig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

piet_piraat : bedankt voor de snelle reactie ! , dat kan ik ook doen inderdaad maar niet spoelen ? ..mag ik dan wel zeker zijn dat ik geen voeding ga proeven in mijn weedje want dat proeft niet echt lekker ...

 

nu even voor verder op mijn vraag in te gaan is dat nog haalbaar of niet ??

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

In het Nederlandse nazomer klimaat moet je zorgen dat wanneer de planten volop in bloei staan voor een aantal dingen.

 

- De aarde zo droog mogelijk, door de dauw en vochtige dagen krijgen de planten al water via het blad en de waterbehoefte neemt snel af aan het einde van de bloei

- Op tijd bloeivoeding minderen, hele dikke opgepompte toppen is leuk voor binnen maar buiten is dat extra vatbaar voor rot.

- Zorg ervoor dat de planten overdekt staan en er genoeg luchtverplaatsing onder is.

- Hoop op mooi weer in October.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok bedankt piet piraat !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! piraat ship ahoi hoi hoi dat is jou kameraad ship ahoi hoi hoi <_<

 

nee maar ik ga nu wel beginnen met minder water te geven zit momenteel op een halve liter water per dag dat ik geef in een 30 liter pot ..ik ga nu pas water geven als de grond echt droogstaat nog 1 weekje een half kunnen ze nog wel wat voeding hebben daarna zal ik stoppen en alleen nog water gaan geven de planten staat overdekt onder een paraplu elke nacht dus dat is al iets dat ik goed doe , luchtverplaatsing is er ook genoeg

alleen dat laatste daar kan ik spijtig genoeg niet veel aan veranderen <_< maar woensdag word het al terug een dag met zonneschijn voorspellen ze hier in het nieuws

dus i hope for sun !!!

 

Groeten nog fijne nacht gewenst !

Share this post


Link to post
Share on other sites

De waterbehoefte hangt echt sterk af van de temperatuur, zonlicht en luchtvochtigheid.

Zelf laat ik de bloeiende dames na een week of 5 een keer het kopje hangen en voel dan gewicht van de pot.

Daarna zorg ik dat de potten steeds wat zwaarder zijn en geef water naar behoefte en dat verschil is groot tussen een zonnige warme dag of een grauwe 18 graden dag met wat regen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zit in het zelfde schuitje! Die van mij moeten ook nog minstens 3/4 weken <_<

De mijne staan wél in potten , dus ik kan ze elke avond binnenhalen!

Laten we hopen dat we niet te veel dagen als vandaag krijgen <_<

grtz.R

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ook nog een kleine mogelijkheid is om te spoelen...

Maar moet wel kunnen bij jou thuis, 48 uur donker zetten voor de oogst.

 

Ik heb zelfs van een techniek gehoord om de aarde van de kluit te spoelen en een paar dagen in schone brekers of wit zand te zetten, alleen water geven. Zo spoel je sneller. Even voor de duidelijkheid, dat heb ik zelf nog nooit gedaan, heb wel begrepen dat het goed werkt.

 

Welke groei/bloeimiddelen gebruik je? Kijk even op de site van je leverancier, sommige produkten kun je tot de oogst gebruiken.

 

Succes ermee!

Shark

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ piet : idd als het slecht weer is heb ik ook gemerkt dat ze minder zuipen , ik ga de grond nu ook laten drogen tot ze er een beetje slapjes bijhangen en dan krijgen ze terug beetje water ! bedankt voor de tips en uitleg

@ roachclip : ik moet ook nog 3/4 weken de mijne staan ook in potten , ach ja komt wel goed ik probeer positief te blijven alleen ziet het weer er vandaag niet rooskleurig uit <_<

@ sharkattack : dit heb ik ook al eens gelezen van een grower die al aardig wat jaartjes growt , alleen heb ik dit alleen heb ik dit van hem alleen nog maar gezien bij indoor planten , hij zette de planten eerst donker voor de oogst dan haalde hij de hele kluit in zijn doche los uit de pot en vervolgens spoelde die het met lauw water , hij zei me dat dit beter is voor het droogproces van de planten omdat het dan langzamer droogt en de smaak in de buds sterker blijft hangen zelf ga ik dit niet doen de plant word de laatste 2 dagen voor oogst donker gezet en dan word die ondersteboven gehangen het gaat om een plant van 1 meter 60 , heb er ook nog 2 andere maar die moeten nog wel even , ik gebruik zelf de voedingslijn van atami , en daarachter op de fles staat dat ik maar 1 week hoef te spoelen ... ik weet zelf nog niet juist of ik dat moet geloven de doseringen die aangegeven zijn door atami liggen redelijk hoog en je moet al zeer snel gaan oppassen met overvoeding van de plant als je de dosering houd die achteraan de fles staat zelf kijk ik ook naar die dosering maar ik doe maar 3/4 dat aangegeven staat

 

groeten shining

ps weeral geen zon pff

Share this post


Link to post
Share on other sites
Om te beginnen vergeet dat spoelen bij planten in potten die buiten staan.

Op tijd minderen met voeding en dan laatste 2 weken alleen nog water geven wanneer echt nodig.

Precies +1

Spoelen is overrated ook, diverse kwekers die niet spoelen maar op tijd stoppen met voeden. Hangt ook af of je te veel voeding hebt gegeven etc.

Ik probeer buiten altijd te zorgen dat als ik 2x geen voeding mee geef ik te korten ga zien, en dan de laatste 10 dagen geen voeding meer geven zodat er nog maar een paar groene bladeren in de toppen zitten en de rest geel is.

 

Deze keer ben ik buiten met the Church wiet bezig, die zou 100% schimmelresistent zijn. Volgens Greenhouse dan he <_<

We zullen het zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jij hebt dus ook Atami?

 

Ik ook, als je de schema's op internet bekijkt is dat andere info dan achter op de fles. Vreemd.

 

Op gevoel dan maarrrr.... Probleem is bij mij wel dat ik altijd te laat de dosis verhoog. Zo vraag ik misschien teveel van de plant zelf.

 

Met deze info kom je natuurlijk geen stap verder... sorry <_<

Maar ik maak me ook nooit zo druk als de laatste 14 dagen de plant helemaal geel wordt, oogst is dan meestal ook goed, dussss...

 

Succes ermee!

Shark

Share this post


Link to post
Share on other sites

jep ik gebruik ook atami b cuzz , ik kijk zo niet naar de schema's ik bouw het gewoon heel langzaam op en doe het op gevoel maar ik zeg wel ik geef nooit zoveel als er op de verpakking of site staat ..

 

Groetjes shiningsilverhaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je daar nog een speciale reden voor?

Ik hou me aan de juiste verhouding en ik heb het idee dat ze wel meer lusten. Ben nu met de buitenplant aan het kijken wat er gebeurd als ik meer geef. (tot nu gaat het goed, geen problemen )

Ik heb niet zoveel verstand van mest, behalve dan dat ze het nodig hebben <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jha heb dit zelf ook ondervonden aan de plant als je de dosis gaat volgen die achteraan op de fles staat , dan krijg je zeer snel last van overvoeding , het hangt er ook een beetje van af hoe groot je plant is ik moet wel zeggen dat ik tot nu toe tevreden ben met de voeding van atami , binnenkort oogst ik en dan ben ik wel benieuwd of er geen voedingsmaakje tussen zal zitten ..

maar dat valt af te wachten en met voldoende spoelen moet dit wel te vermijden zijn

 

Groetjes shiningsilverhaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik geef ze ook gewoon wat op de fles staat, en soms zelfs méér! Ook geen problemen gehad (sofar).

Ik denk dat de fabrikant wel zal weten hoeveel je moet geven, als de planten lijden onder de voorgeschreven hoeveelheid dat koopt immers niemand hun voeding meer? <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is simpel met planten buiten, wanneer < 18 graden dan heeft voeding weinig zin, de planten nemen het gewoon niet op.

Buiten moet je voeden en water geven op temperatuur en zonlicht, daar kun je geen schema voor maken.

 

 

In feite is het binnenkweken eenvoudiger dan buiten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat heb ik ook wel gemerkt hoor piet dat wanneer het heel koud is of de zon niet brand dat ze amper drinken als de zon dan weer wel brand staat de grond in no time kurkdroog maar ik zal zeker nu met mijn waterdosering minderen wanneer het wat kouder is bedankt voor je tip dude hier hebben we wat aan <_<

 

Groetjes shining

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...