Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
newmicrogrower

luchtvochtigheid buiten.

Recommended Posts

Hallo forummers.

 

Vorig jaar voor het eerst een plantje gekweekt buiten. Het was een heribei.

Geweldig gegaan eigenlijk. Dit jaar was ik wat laks met soortje uitkiezen. Uiteindelijk heb ik toch nog op 7 juli 2 WW stekken gekregen.

Beetje laat maargoed. Inmiddels staan ze lekker te bloeien. Alleen ben een beetje bang met de weersverwachting. Want moet nog wel paar weken.

Heb niet verduisterd. Nu lees ik vaak hier dat de WW een schimmelgevoelig soort is. De aankomende 2 dagen is het nog goed weer dus toch effe snel een afdakje bouwen. Nu heb ik ook gelezen dat ondanks het afdakje de lv toch aardig voor rot kan zorgen.

Nu de vraag: heeft het nut als ik een soort van ventilatortje onder het afdakje plaats? Zodat er toch soort van luchtverplaatsing is?

 

Mvg. Newmicro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat een ventilator niet veel zin heeft want als het buiten waait kan je toch ook rot krijgen dus het gaat meer om de vochtigheid. Ik denk dat het gewoon heel lastig gaat worden als je nog weken moet maar niet geschoten is altijd mis en de plant goed in de gaten houden en oosten als de rot begint te komen want beter iets dan niets.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zolang je maar een afdakje maakt waar de wind vrij onder door kan waaien...dan is je afdakje goed...

 

afdakje mag liefst geen direct zonlicht weg nemen......dus op dagen als deze.. liefst wegneembaar :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...