Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Athys

1 x Shining Silver Haze & 2 x Blueberry (autoflower)

Recommended Posts

Hoi iedereen,

dit is mijn eerste poging tot binnenkweek, kans zit er dik in dat het gaat mislukken maar het is meer om ervaring op te doen, tips en commentaar zijn altijd welkom dus :D

Opbouw is infeite een oude kleerkast van 108 cm breed, 37 cm diep en 180 cm hoog met daarin:

- 400W hps lamp (momenteel 18/6)

- Gewone ventilator + de kast staat altijd lichtjes open voor de luchtcirculatie.

- Gemiddelde temperatuur tijdens 18 uur: 26 graden Celsius

- Gemiddelde temperatuur tijdens 6 uur: 19 graden Celsius

- LV weet ik nog niet, hydrometer is op komst :P

- Gemiddelde Ph: 6,5

- 2 Smartpots van 18,5L

- 1 Smartpot van 22,5L

- Aarde: DCM potgrond voor geraniums en bloembakken die 100 dagen voorbemest is. (komt uit Aveve) -> http://be.dcm-info.com/nl/hobby/product/33...ms-bloembakken#

- Heb nog geen wortelstimulators en/of extra voeding gegeven.

Foto van de volledige kast volgt nog.

29/08/'12 heeft de SSH voor de eerste keer zijn kopje bovengestoken hier enkele foto's opeenvolgende foto's vanaf 29/08 tot 11/09.

 

gallery_35679_14625_1746260.jpg

 

gallery_35679_14625_892017.jpg

 

gallery_35679_14625_1063265.jpg

 

Vandaag (11/09/'12) zijn mijn 2 Blueberry autoflowers uitgekomen en intussen ziet de SSH er zo uit

 

gallery_35679_14625_904464.jpg

 

Kweet dat het allemaal wat amateuristisch is zonder die uitlaten en koolstoffilters etc maar ik wilde gewoon eens testen wat er me te wachten staat met een niet-professionele uitrusting haha, time will tell.

Tips en opmerkingen welkom!

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

DCM potgrond voor geraniums? is rozengrond niet beter of heb ik dat verkeerd voor

je kast op een kiertje ook in de donkere periode, kan er dan geen licht binnen?

 

kan je geen paar gaten maken om verse lucht binnen te laten zonder je kast op een kiertje te zetten en toch licht dicht

400w kan snel warm worden zonder voldoende circulatie en afzuiger, nu met de temps buiten zal het wel te doen zijn :P

 

ben je nog van plan filter te installeren want nu zal je nog niets ruiken maar dat komt wel

 

zien er wel goed uit

 

 

succes met je ronde :D

 

grts

kiki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik had ooit eens gelezen dat die voor geraniums wel goed was maar intussen heb ik ook al paar keer die van rozen zien vermeld staan. Ik zie wel wat het geeft deze ronde die grond en als het niet bevalt, switch ik volgende ronde wel van aarde :P ja snachts doe ik de kast volledig dicht om geen lichtinval te krijgen maar dan is inderdaad de luchtcirculatie niet goed. Was sowieso al aan het denken om 2 gaten van ca. 10 cm te maken maar heb eigenlijk geen idee hoe in dat zou moeten doen haha. Een speciaal soort boorstuk ofzo? Weet iemand wat de beste manier is hiervoor? En ja als de reuk te sterk wordt ga ik wel overwegen van een filter te installeren maar dit zie ik momenteel als zorg voor later, eerst zien of ik wel zo ver geraak :D thanks voor de reply en de tip man!

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toen wij vroeger voor TO iets dergelijke moesten maken deden we het volgende:

 

Een klein gaatje maken met een klein boortje. Nadien met een plat zaagje(weet niet hoe dit heet) door het gaatje gaan en beginnen zagen(in jouw geval in een mooie voorgetekende cirkel).

Denk goed na over de grootte van het gat! Groter gaat maar kleiner wordt moeilijker.

De meeste spullen zijn 125(mm), dat is een standaard maat.

Misschien boven in de kast een gaatje of vierkant maken voor een pc-fannetje(actieve uitlaat) en vanonder dan weer een vierkantje voor de andere pc fan(actieve inlaat).

 

 

 

 

 

Eigenlijk pas echt ondersteunen als het nodig is(als takken dreigen te breken door overgewicht van toppen :D)

Zo dwing je het plantje een sterkere stam aan te maken en een breder wortelstelsel te maken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi allemaal, inmiddels 5 dagen verder dus dacht ik nog eens een nieuwe update te doen.

Heb 3 waterdruppelaars gekocht in de Hubo (kweet niet of jullie die ook hebben in Nederland..?)

Kostte maar 3,5 euro per stuk dus dacht ik die maar meteen eens te testen

 

gallery_35679_14625_2303154.jpg

 

De 2 buitenste Blueberry Autoflowers zijn nu sinds 5 dagen boven de aarde gekomen en beginnen ook stilaan te groeien

 

gallery_35679_14625_263227.jpg

 

De middelste is de Shining Silver Haze die zit momenteel in de 3de groeiweek en ziet er inmiddels zo uit, nou was mijn vraag of het slim is om deze te toppen of niet. Aangezien de buitenste plantjes veel kleiner zijn dacht ik dat als ik hem top dat hij meer licht zal stelen van de kleinere plantjes omdat hij erboven zal groeien, is dit effectief zo of niet? Heeft iemand daar al enige bevindingen mee dat hij/zij kan delen met me? Bedankt voor het lezen en hopelijk wat tips en feedback <_<

Grtz

 

gallery_35679_14625_2724765.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit

 

mag ik vragen wrm water druppelaars voor zo weinig plantjes? ik geef ze liever zo water, de ene heeft meer nodig dan de andere en he er zelf de controle over dan

 

heb je ondertss al luchtgaten gemaakt of nog steeds op een kiertje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat ik niet echt weet hoeveel water ze nodig hebben geef ik volgens mij handmatig veel te veel water. En als ik die druppelaars op een lage stand zet kan ik het watergeven wat meer doseren als je snapt wat ik bedoel. En het was gewoon toevallig dat ik ze tegenkwam in de winkel en voor zo'n lage prijs kon ik het echt niet laten <_<

Ben achter zo'n rastertjes geweest voor luchtgaten te maken zonder dat er licht doorkomt dus daar maak ik deze week eens werk van zodra ik zo'n figuurzaagje kan bemachtigen <_<

Grtz en bedankt <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

voelen aan het gewicht van je potten

vinger er eens insteken en voelen hoe vochtig ze nog zijn en die kleintjes hebben echt niet veel water nodig + zeiltje op de grond kan ook helpen om ze niet te vlug te laten uitdrogen, maar zou het met de hand doen ipv mee die druppelaars, is goed als je heel veel planten hebt staan

 

de mijn kregen in het begin maar 2 keer te week water en nu om de 2dagen al gelang hoeveel ze drinken

 

figuurzaagje koop je al voor 30 euro in den brico of hubo of gamma en werkt prima of lenen van iemand en vergeten terug te geven <_< zoals ik doe <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kzal de druppelaars eens een kans geven omdat ik ze betaald heb maar als dit tegenvalt ga ik jouw manier overwegen hehe.

Ja een van dezer dagen zou ik een zaagje kunnen lenen <_<

Dus dan maak ik zowel beneden als boven een cirkel met 125mm diameter dan? En steek ik daar ventilatortjes tussen of is dit niet nodig? Bedankt voor de hulp alleszins hé <_<

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb in mijn kast vanonder een passieve inlaat gemaakt met horregaas voor om het stof en de beestjes buiten te houden, kast staat ook nog niet 100% in orde want wil het properder afwerken maar zal iets voor binnen paar maanden zijn, voorlopig lukt het zo ook

onder de tneons 4x55w een fan geinstalt voor de warmte weg te blazen en licht briesje voor de planten krijgen ze sterke stam van

en zuig af met een buisventilator van een 300m³ dimbaar

kast is wel licht dicht gemaakt

 

geef de kleintjes niet teveel water <_< ze kunnen best paar dagen zonder ook, ale wel niet kurkdroog laten worden he <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klinkt niet slecht maar hoeveel kost die buisafzuiging ongeveer? En is ie gecombineerd met koolstoffilter dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

had deze gekocht maar vond de buisafzuiger iets te min dus andere ingezet, maar mijn kast is 75 cm breed 45 diep en ongeveer 140 hoog dus voldoende daarvoor

 

in mijn dr90 tent hangt 600w met deze afzuiger en ga deze filter er nu voor kopen

 

ik weet niet wat de afmetingen van u kast zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

met 400w hps in

zou voor deze gaan dan al zal ik tegen spraak krijgen dat deze veel te veel herrie maakt, maar ik heb er nauwelijks last van moet ik zeggen en kan je instellen ook op graden en afzuig capaciteit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...