Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
izm

Bladluis?

Recommended Posts

Vanochtend maar eens de plantjes checken zie ik ineenkeer deze ongenodigde gasten zitten, na wat rond te hebben gezocht

maak ik toch maar een topic aan om te zien wat jullie erover kunnen zeggen.

 

mtxgqv.jpg

 

Ik dacht zelf aan bladluis maar dit weet ik niet zeker, ideeën?

Edited by izm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bladluis eitjes?

Share this post


Link to post
Share on other sites

tijd voor bayar! :lol:

 

te koop bij de tuincentra bij u in de buurt!

 

niet duur! :lol:

 

Gr L€on

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bladluis eitjes?

Luizen leggen GEEN eitjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luizen leggen wel eitjes, soms levend barend. Soms met vleugels, soms niet.

 

En dit lijken mij luizen eitjes. Toevallig sinds zondag ook luizen op de chili, ik zag de fucker lopen en een hele berg van die eitjes.

Wiet is nog schoon, heb uien water erover gespoten uit voorzorg en de chillies uit de kas en een nicotinebehandeling gegeven.

 

Sofar de chillies luis vrij, nog een chillie met 2 luizen gevonden en ook weg uit de kas.

 

Geen eitjes gezien 2e keer.

 

 

Als je geen zin hebt om naar tuincentrum te lopen kan je met een pluk tabak en knoflook in water koken, daarna druppie zeep erbij. Sommige doen er spiritus bij maar dat is je eigen keus.

Je planten in spuiten met uien water zou luis ook weghouden maar dat is preventief.

Share this post


Link to post
Share on other sites

volledig eens met @mrWeed

Nicotine, knoflook (niet in een bevorderde bloeifase :lol: en een dopje alcohol (per 1L sproeimiddel) doe ik ook tegen bladluizen.Biologisch en goedkoop.

Vergeet niet de mieren te bestrijden als je plantjes buiten staan.Die zijn beschermers van bladluizen

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bladluizen kunnen zich ’s zomers snel voortplanten omdat het eistadium dan ontbreekt (levendbarend), soms 15 tot 20 generaties per jaar. De voortplanting is dan a-seksueel (parthenogenetisch) en veel soorten produceren dan ongevleugelde dochters, maar bij ongunstige omstandigheden ontstaan gevleugelde dochters, die zich gemakkelijk verspreiden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vlak bij mij kweekhok een struik vol met diverse lieveheersbeestjes gevonden :lol:

Zwarte en rode, die lopen nu lekker in mijn hokkie rond te stampen. Denk niet dat er nog luis is maar elke keer wat van die beestjes vangen en op de plantjes zetten en het moet redelijk luisvrij blijven hoop ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de hulp en info! Heb een knoflook watertje gemaakt en zal de aankomende dagen de onderkant van de bladeren besproeien, ook morgen maar eens

langs 'n tuincentrum om Bayer anti-luis aan te schaffen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En lieveheersbeestjes sparen :lol: Kan je het lekker "bio" houden.

 

:lol: Succes met je luizenjacht! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

gister op de hedera buiten een berg bladluis aangetroffebn, spruzit er over heen en vandaag echt geen enkel levend exemplaar terug gevonden, over drie dagen nog een keer spuiten en dan zou die goed moeten zijn.

 

suc6 met je plaagje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Don Bone,

daar heb ik de lieveheersbeestjes vandaan. Gelukkig niet mijn hedera maar nu wel mijn lieveheersbeestjes :lol:

Tevens vergeten de tuineigenaar in te lichten dat er luis zat hehehe.

Voor de liefhebber, het was een bonte :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...