Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Grow Weed

brainstorm over een tent

Recommended Posts

om maar even met de deur in huis te vallen heb in het verlden gewerkt met 2 keer 250wat hps wat problemen gehad en wil nu rustig aan weer veder

 

nou heb waar ik de tent neer wil gaan zetten niet echt de hoogte voor 180 dus ik dacht als ik deze tent

b_13175.jpg

op zijn zijkant leg heb ik 120*180*120 L*B*H

met de flens boven opzij voor aan zuig en de flens nu in de zijkant komt dan me afzuiger op

 

nou wou ik daar dan 3 of 4 tneon armatuuren in hangen van 2X55 watt

deze http://www.growshop-outlet.nl/verlichting/...r-secret-jardin

aleen kan ik van dit armatuur niet echt vinden hoe groot die zijn en lees overal dat de tneon er zo'n 10 cm op moet zitten dus heb niet echt breedte straling die ik met 2*250 watt op 1,2 m2 grond oppevlak wel had

 

zou ik het redden op deze afmetingen met 3of4 of zou ik er 6 tot 8 in kunnnen/moeten hangen

 

dan kom ik met het volgende punt de afzuiging hoewarm kan ik verwachten dat het in die tent gaat worden ?

zou ik het redden met een 350 mh3 setje van prima klima of moet ik serieuzer gaan denken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

niemand die weet hoegroot die sets zijn ? en hoeveel afzuig ik rekening mee moet gaan houden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Grow Weed,

De afmeting van de 2x55watt Tneon is (lxbxh) 57x21x10 cm. Bij De Sjop is dit setje wel goedkoper (klik). Op dit moment tijdelijk uitverkocht :) .

Afzuiging is afhankelijk van hoeveel setjes je er in gaat hangen. Er passen wel 12 setjes in als je de tent op zijn zij legt (dan zit je op 611watt/m²). Denk dat dan een softbox van 500m³ of 750m³ en een Phresh filter van 500m³ wel voldoende is. Moet je bij je bestelling van de softbox wel even aangeven, dat de "flens in" 125 mm. moet zijn i.v.m. de flensmaat van het filter. Of je gaat voor een ander filter met een flensmaat van 160 mm.

 

Succes ermee :o .

 

Groeten Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb persoonlijk niet zo'n goede ervaring met de shop heb er in het verleden lampen vandaan besteld en gevraagd om blanco doos. Kreeg netjes me lampen in een tumble pro trimmer doos.... Gelukkig een veilig adres destijds

 

Maar toch bedankt dan ga ik voor safe en gooi er een 1000mh3 softbox tegen aan met een variac en 500mh filter

 

Heb vanochtend van puksupport gehoord dat de 55 watt momenteel niet leverbaar is de 36watt wel en de lampen zouden zonder probleem van 36 met 55 wat te wisselen Zijn dus ga denk maar eens beginnen met 8 2*36w sets dan kan ik altijd nog upgraden

 

Geloof ook dat puc niet snapte dat ik hem op z'n kant wou leggen

Hallo,

 

Ik denk dat als je 4x2*36w armatuur erin hangt dat je hgeel erg ver komt.

 

M.v.g.

 

...

Share this post


Link to post
Share on other sites

De 2x36 watt armaturen zijn maar 43 cm. lang. Lijkt me niet ideaal om daar lampen van 55 watt in te plaatsen (lampen zijn langer dan het armatuur). Ik weet niet of de 2x36 watt evsa ook 55 watt lampen aan kan (ik dacht zelf van niet :) ).

Ik heb nog wel een link voor je met een leuke aanbieding van de 2x36 watt Tneon (klik).

 

Groeten Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit is wat ik van rob van puk kreeg hij had in zijn eerste mail gezet 4X3w was ik even op door gegaan kreeg ik dit

 

Hey naam ,

 

Ik bedoelde 4x36 watt armatuur en in 1 armatuur zitten 2 tneon bulpen van 36

watt en of 55 watt het kan allebei de 55 watt tneon 's zijn momenteel

uitverkocht en we zitten op een nieuwe zending te wachten uit franrijk.

 

M.v.g.

 

***

 

-----Oorspronkelijk bericht-----

*

Verzonden: dinsdag 12 juni 2012 9:52

Aan: Puk Support

Onderwerp: Re: Vraag gerard

 

Hallo ***

4*3w ? Bedoelde je 4 keer 2*55 tneon Van SJ ik kan bij julie site de maten

niet terug vinden anders had ik de som zelf wel gemaakt.

 

En afzuiging rond de 500 mh3 ?

 

 

 

 

Op 12 jun. 2012 om 08:37 heeft "Puk Support" <info@puksupport.nl> het

volgende geschreven:

 

> Hallon,

>

> Ik denk dat als je 4x3w armatuur erin hangt dat je hgeel erg ver komt.

>

> M.v.g.

>

>***

>

> -----Oorspronkelijk bericht-----

*

> Verzonden: maandag 11 juni 2012 17:48

> Aan: info@puksupport.nl

> Onderwerp: Vraag gerard

>

> hallo puksupport

> ik heb een brain wave over een tent de Secret Jardin Darkstreet ds120 II

kweektent 120x120x180cm als ik die op zijn zijkant zou leggen dat ik

120*180*120 krijg

>

> hoeveel 2*55 wat tneon setjes zou ik er dan in moeten hangen om het geheel

goed te verlichten,

>

> hoeveel warmte zouden die setjes tesamen opwekken en aan wat voor afzuiger

moet ik daarbij denken

>

>

 

kan het zijn dat je in de 55 wat zonder probleemen de 36 wat kan laten werken ?

 

ook weet ik niet zeker of hij snapt dat het ipv 1,44 m2 over 2,1m2 gaat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij heb je hem verkeerd begrepen :D .

Hij bedoelde dat de Tneon in zowel 2x36 watt als 2x55 watt verkrijgbaar is en beveelt jou de 2x36 watt aan, mede omdat de 2x55 watt op dit moment is uitverkocht.

Als je nu voor de 2x36 watt uitvoering gaat en later toch over wilt stappen op de 2x55 watt uitvoering, zul je ze inclusief armatuur moeten vervangen (dus niet alleen de lampen).

Ik denk dat 8x2x36 watt aan de lage kant is voor 2,16m². Dat is 267 watt/m². Ik zou toch minimaal 400 watt/m² aanhouden. Is 8x2x75 watt geen optie? Dan zit je op 556 watt/m² en die zijn 60 cm. lang.

 

Groeten Beaker

 

Edit:

Hoi Grow Weed,

De afmeting van de 2x55watt Tneon is (lxbxh) 57x21x10 cm. Bij De Sjop is dit setje wel goedkoper (klik). Op dit moment tijdelijk uitverkocht :) .

Afzuiging is afhankelijk van hoeveel setjes je er in gaat hangen. Er passen wel 12 setjes in als je de tent op zijn zij legt (dan zit je op 611watt/m²). Denk dat dan een softbox van 500m³ of 750m³ en een Phresh filter van 500m³ wel voldoende is. Moet je bij je bestelling van de softbox wel even aangeven, dat de "flens in" 125 mm. moet zijn i.v.m. de flensmaat van het filter. Of je gaat voor een ander filter met een flensmaat van 160 mm.

 

Succes ermee :wub: .

 

Groeten Beaker

 

Even een kleine rectificatie, sorry ;) .

Bij 12 setjes van 2x55 watt Tneon (wat volgens mij wel de beste lichtverdeling geeft in jouw situatie :o ) zit je totaal op 1320 watt! Dat trek je niet met een afzuiging van 500m³ of 750m³. Ik denk dat je dan beter af zou zijn met een 1500m³ softbox met een 1500m³ of 1000m³ filter.

Ik heb zelf een SJ DR120W (120x60x160 cm.) en wil deze uiteindelijk gaan gebruiken met 4 setjes van 2x55 watt Tneon, een 500m³ afzuiger en een 500m³ Phresh filter.

Jouw situatie is precies 3x groter dan mijn tentje (alleen 40cm. lager :tu ), dus volgens mij moet je dan gewoon alles vermeerderen met factor 3.

Als ik jou was, zou ik dus nog even wachten tot de 55 watt Tneons weer leverbaar zijn. Dat kan nooit lang duren volgens mij. Desnoods schaf je eerst 9 setjes aan en kun je altijd nog uitbreiden naar 12 stuks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben je er al over uit, wat je gaat doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...