Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
MorgensterHaze

SCROG Ervaring met bepaalde strains?

Recommended Posts

In de zomer verhuis ik naar Nederland vanuit Aruba.

Daar wil ik een indoorkweekje beginnen met een 1.44 m2 kweektent onder een 600W'er , waarschijnlijk met 5 planten.

Wat betreft strains heb ik gedacht aan: Chemdog, Trainwreck, Super Lemon Haze, Blue Cheese & G13 Haze.

 

Mijn vraag is dus of jullie ervaring hebben met de bovengenoemde strains in scrog set-up? hoe waren jullie opbrengsten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat zijn allemaal soortjes die er geschikt voor zijn. weinig blad, veel toppen. ze laten zich erg makkelijk knakken en buigen. opbrengst ligt aan jou. als je een beetje kunt kweken moet 500/600 gram wel mogelijk zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scrog werkt goed, mits het licht ook goed verdeeld en vooral opgenomen wordt door het scrog oppervlakte.

 

Bij soortjes zijn er wel uitzonderingen die je in de gaten moet houden:

 

Indica soortjes zijn vaak laag en dichtgegroeid, je kan deze wel scroggen maar het kost meer voorgroei, het lager plaatsen van het net helpt vaak een stuk. Ook willen deze soorten soms enorme fanleaves hebben, kijk uit dat deze niet over toppen gaan hangen op het scrognet (even onder het net wegduwen, en anders afknippen).

 

Haze achtige soortjes (en diehard sativa's) hebben vaak hele dunne blaadjes waardoor het bladerdek erg veel licht door laat. Ik zou deze een week / anderhalve week voordat hij uitgegroeid is voor het laatst vastnagelen zodat ze even een stukje van het net omhoog kunnen groeien, het stuk van de toppen tot het net krijgt namelijk nog genoeg licht (het licht dringt dieper door tussen de blaadjes).

 

Mocht je voor Super Lemon Haze kiezen, dan kan je misschien mijn 4e kweekverslag volgen, die is actueel waar ik met een Half-pipe scrog werk. Hierin staat een Amnees met dus ook hele dunne blaadjes, deze moet ik ook iets van het net op laten komen straks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...