Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

marco123

infrarood meting

Recommended Posts

ja dat kan

kan je er misschien iets meer over vertellen? is het bv voldoende om boven de lamp een loodslabbe aan te brengen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee dat heeft geen nut.

 

het gaat om het ondervangen van de ruimte temperatuur.

 

als je op een zolder zit is goed isoleren met bv minimaal 8 cm rockwol een optie.

heb je een platdak dan zou ik isoleren en een laag grind op je dak strooien bij voorkeur niet te grof grind en hier wat zand of aarde doorheen dit bevordert de mosgroei en isoleert echt perfect.

 

zoek maar eens op internet naar grasdaken deze worden vaak gebruikt in ecologische bouwprojecten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
nee dat heeft geen nut.

 

het gaat om het ondervangen van de ruimte temperatuur.

 

als je op een zolder zit is goed isoleren met bv minimaal 8 cm rockwol een optie.

heb je een platdak dan zou ik isoleren en een laag grind op je dak strooien bij voorkeur niet te grof grind en hier wat zand of aarde doorheen dit bevordert de mosgroei en isoleert echt perfect.

 

zoek maar eens op internet naar grasdaken deze worden vaak gebruikt in ecologische bouwprojecten.

Wat denk je van een pannendak boven in de punt maar wel geisoleerd met glaswol en als de lampen draaien daarnaast ook een airco aan. Is dat waar te nemen vanuit de lucht 4x 600W

 

Alvast bedankt zover

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat hangt een beetje van de inhoud af, 4 x 600 w is voldoende om een ruimte van ongeveer 30 m3 op 22 graden te verwarmen. ik zou zeker maatregelen nemen maar het zwaartepunt van m'n inspanningen leggen op het koelen van de uitgaande lucht.

Share this post


Link to post
Share on other sites
dat hangt een beetje van de inhoud af, 4 x 600 w is voldoende om een ruimte van ongeveer 30 m3 op 22 graden te verwarmen. ik zou zeker maatregelen nemen maar het zwaartepunt van m'n inspanningen leggen op het koelen van de uitgaande lucht.

vanaf welke temperatuur is het met een infrarood meting verdacht?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ikzelf zou een beetje safe gaan zitten en niet boven de 22 graden als ruimtetemperatuur uitkomen.

 

maar zoals ik al had gezegd maakt de temperatuur van de uitgeblazen lucht je veel eerder verdacht.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ikzelf zou een beetje safe gaan zitten en niet boven de 22 graden als ruimtetemperatuur uitkomen.

 

maar zoals ik al had gezegd maakt de temperatuur van de uitgeblazen lucht je veel eerder verdacht.

ook als je dit onder de dakpannen uitblaast? En zo ja hoe zou jij dat oplossen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
ikzelf zou een beetje safe gaan zitten en niet boven de 22 graden als ruimtetemperatuur uitkomen.

 

maar zoals ik al had gezegd maakt de temperatuur van de uitgeblazen lucht je veel eerder verdacht.

ook als je dit onder de dakpannen uitblaast? En zo ja hoe zou jij dat oplossen?

en weet je dus wel zeker dat ze niet de lampen zelf in zo'n meting kunnen zien? ook al is de ruimte temp laag?

Share this post


Link to post
Share on other sites

NOOIT onder de dakpannen uitblazen.

 

denk even na; je isoleert je kap om de verhoogde binnentemperatuur te maskeren.

vervolgens ga je doodleuk warme lucht onder je dakpannen blazen dit verdeeld zich mooi onder de pannen en de temperatuur loopt flink op, hoe denk je dat dit zich aftekent op een IR foto???????

 

daarbij bevat deze lucht flink wat vocht welke onder de dakpannen gaat condenseren bij lagere temperaturen waardoor je gegarandeerd vochtproblemen onder je pannen krijgt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de lampen kunnen ze niet zien het gaat om de sterk verhoogde temperatuur op bv een zolder.

Share this post


Link to post
Share on other sites
kan iemand mij vertellen of je een infra rood meting vanuit de lucht kan blocken? door bv lood ofzo?

hoe zou je dan de (gefilterde) warme lucht afvoeren?

Share this post


Link to post
Share on other sites
NOOIT onder de dakpannen uitblazen.

 

denk even na; je isoleert je kap om de verhoogde binnentemperatuur te maskeren.

vervolgens ga je doodleuk warme lucht onder je dakpannen blazen dit verdeeld zich mooi onder de pannen en de temperatuur loopt flink op, hoe denk je dat dit zich aftekent op een IR foto???????

 

daarbij bevat deze lucht flink wat vocht welke onder de dakpannen gaat condenseren bij lagere temperaturen waardoor je gegarandeerd vochtproblemen onder je pannen krijgt.

hoe zou je dan de (gefilterde) warme lucht afvoeren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik doe het tegenwoordig via een uitblaaskamer.

ik gebruik dan een kamer waar ik een raam open heb staan niet wagenwijd maar op een flinke kier.

 

de lucht uit m'n hok blaas ik hierin hierdoor wordt deze kamer verwarmt en daalt de temperatuur van de uitgaande lucht.

heb je een groter hok dan kan je bv door een airco de lucht in deze ruimte nog koelen ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik doe het tegenwoordig via een uitblaaskamer.

ik gebruik dan een kamer waar ik een raam open heb staan niet wagenwijd maar op een flinke kier.

 

de lucht uit m'n hok blaas ik hierin hierdoor wordt deze kamer verwarmt en daalt de temperatuur van de uitgaande lucht.

heb je een groter hok dan kan je bv door een airco de lucht in deze ruimte nog koelen ook.

super, bedankt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is iid een HOT item geworden, het koelen van je lucht.

En de manier zoals Dolim die hier heeft beschreven werkt super.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En dan ook nog door het filter blazen, geeft meer rendament van je vent en je weet meteen wanneer je filter vol zit :o

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het is iid een HOT item geworden, het koelen van je lucht.

En de manier zoals Dolim die hier heeft beschreven werkt super.

Dit is echt helemaal top, ga het op die manier ooit maar eens een keer proberen denk ik :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

is zeker s een goede manier om de lucht te koelen

maar eerst geloofde niemand van de wiet vluchten maar nu wel

dus het word idd tijd dat we daar is goed over na gaan denken met ze allen

 

en de minister van binnenlandse zaken wil ook iets gaan doen om het blowen in te dammen

ben benieuwd wat ze nu weer gaan verzinnen \

Share this post


Link to post
Share on other sites

euuuuuh,

 

 

ik denk als ze zien wat er voor bedragen er in om gaan, belasting heffen net als op het `gewone`roken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

omgekeerde filter is inderdaad veel beter.

 

gaat het beste als je een slak haalt in zo´n mdf kist dan sloop je een zijde van die kist eraf en die vervang je dan door een filterdoek die normaal om een koolstoffilter zit )kan je in sommige shops gewoon kopen).

filterdoek lekker strak spannen en zuigen als een.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi hoi

 

Uitgaande lucht is ook te koelen door een tweede afzuiger, deze afzuiger haalt de lucht van buiten via een pijp, en blaast deze ook dirct via een (kamer met open raam) pijp weer naar buiten.

Op de pijp naar buiten van de extra afzuiger zet je een y-stuk met daarop de uitgaande kant van je hok, met als gevolg dat de totale uitgeblazen lucht veel dichter bij de buitentemperatuur komt, en dus moeilijker te zien is op een infra rood camera.

Wel zal de extra afzuiger een stuk zwaarder moeten zijn dan degene in je hok om de lucht goed te koelen, voordeel lijkt mij dat je minder stroom gebruikt dan met een airco en dat je een stuk goedkoper uit bent in aanschaf en onderoud.

 

Groeten Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik doe het zelf ook, blaas zo op zolder af en aan de andere kant v/d zolder vermeng ik het met buitenlucht die via een andere weg word gehaald.

Dan gaat het via de schouw naar buiten.

Je zou ook nog je afvoerslang kunnen koelen met stromend water, zorgt iig voor een 1e koeling van de uitgaande lucht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...