Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
cannawesss

methode om geslacht te bepalen geslacht bepalen...

Recommended Posts

hoi ik heb 9 misty plantjes staan waar ik stekken van wil maken,nu is men vraag of het verstandig is om ze allemaal een weekje of 2 in bloei te zetten tot ze hun geslacht vertonen zodat ik er 2 of mss meer moeders uit kan kiezen en deze terug te zetten op 18/6?grts :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee het is gebruikelijker om van elke plant een stek te nemen en die op 12/12 te zetten en zaadplanten op 18/6 laat staan

vergeet niet te nummeren

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoi ik heb 9 misty plantjes staan waar ik stekken van wil maken,nu is men vraag of het verstandig is om ze allemaal een weekje of 2 in bloei te zetten tot ze hun geslacht vertonen zodat ik er 2 of mss meer moeders uit kan kiezen en deze terug te zetten op 18/6?grts :bier

kan dit kwaad vor de zaad planten als ik hettoch zo zou goen?grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

valt wel mee duurt wel ongeveer 6 weken voordat ze weer gaan groeien

 

-edit

je kan beter een secret jardin propogator tentje komen kost ongeveer 50 euro tl-balkje erboven op een timertje

 

dat is beter

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoi ik heb 9 misty plantjes staan waar ik stekken van wil maken,nu is men vraag of het verstandig is om ze allemaal een weekje of 2 in bloei te zetten tot ze hun geslacht vertonen zodat ik er 2 of mss meer moeders uit kan kiezen en deze terug te zetten op 18/6?grts :bier

kan dit kwaad vor de zaad planten als ik hettoch zo zou goen?grts

kan ik er stekken van nemen in die 6 weken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo

 

leuk bedacht maar je plant gaat dan te lang stil staan en dat moet je niet willen..

 

bedenk een andere manier (neem een gok) pakt ie goed uit dan heb je geluk :D

 

 

suc6 en er zijn vast nog slimmere profs dan mij! die je vast wel willen helpen..

 

:bier

gr L€on

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met 4 weken groei is de plant al wel groot genoeg om er 2 goede stekjes vanaf te halen. Als je toch alleen het geslacht wilt bepalen om een moeder te kiezen. Ik zou er persoonlijk niet moeilijk over doen en die stekken in bloei zetten, zonder opbrengst. Hoe korter je de totale tijd maakt dat je een moeder kan kiezen, en daarmee verder gaat, is in mijn ogen het beste als je met stekken verder wilt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
hallo

 

leuk bedacht maar je plant gaat dan te lang stil staan en dat moet je niet willen..

 

bedenk een andere manier (neem een gok) pakt ie goed uit dan heb je geluk :D

 

 

suc6 en er zijn vast nog slimmere profs dan mij! die je vast wel willen helpen..

 

:bier

gr L€on

de plantjes zijn ongeveer 2maand oud,ze zijn getopt en zijn nu ongeveer 30 cm groot!

maar stel nu dat ik van elke plant 2 stekken neem en ze in men steenwol pluggen heb gestoken,kan ik ze dan dierekt op 12 12 zetten ?ik heb een propagator en heb een kastje met 2 tl van 18 watt,1cool white en 1 warm white...

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon direct op 12/12 en dan zie je na ongeveer 10 dagen haartjes of bij een mannetje een paar dagen eerder balletjes.

Je kunt ze zelfs in bijvoorbeeld bierflesjes met water doen, het gaat puur om te kijken of ze haartjes gaan produceren.

Steenwolblokjes gaan natuurlijk ook perfect.

uiteraard goed de stekjes labelen :bier

 

Nw

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

moet dat water in die bierflessjes dan op ph 5.5 ongeveer zijn of gewoon kraantjes water?

Edited by zODd
onnodig quoten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat maakt volgens mij niets uit.

Gewoon water is naar mijn ervaring goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

net zelf weer gedaan: gewoon bierflesjes even in een sodasopje(zijn ze goed schoon) en dan goed spoelen. Volgieten met kraanwater en stek dr in; licht op 12/12. Twee keer per week water verversen. Na 10/14 dagen zie je wat je mannen en vrouwen zijn.

easy peasy japaneasy

grtz ammelov

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

thanks 4 the good tips....ga het nu proberen!!!! :bier

Edited by zODd
onnodig quoten Lees even AUB hoe wel te quoten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...