Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
LED_KROKET

Alvast theorie voor de volgende ronde

Recommended Posts

Hoi Hoi! :D

Ik ben nog steeds met mijn Cheese ronde bezig maar wil mijn ideeén voor de aanstaande ronde met jullie delen en vragen om advies. ;)

 

Ik ben van plan in mijn DR240w 5 planten te superscroggen op vergelijkbaar manier als Alucard (hier zijn verslag: KLIK)

 

Daarvoor ben ik van plan 26L of 41L smartpots te gebruiken en die een laag in het midden te geven van hydrokorrels/aarde vermengd (dus niet alleen hydrokorrels) zoals op de volgende plaatje:

 

theoryk.jpg

(excuseer mijn Paint skills :D )

Waarom doe ik dat?

Ik ben nogal slecht met water geven op aarde, momenteel probeer ik mijn planten uit te lezen aan het blad wanner het weer watertijd is.. maar met zulke grote potten zal ik helemaal de weg kwijt zijn, en hiermee zorg ik dat er altijd lucht bij de wortels blijft dvm de korrels. En als je je afvraagt waarom ik dit allemaal uberhaubt doe, omdat er te veel mensen om me heen "busted" zijn geraakte de laatste periode, en inprencipe heb ik daar schijt aan, en ik weet dat alles in beslag gaat, maar sancties voor 5 zijn eenmaals minder en die extra weken voorgroei heb ik wel voor over :bier .

 

Ik ga alleen lightmix gebruiken omdat ik liever de voedingwaardes zelf in de hand heb, ik heb alleen maar nare ervaringen met volle grond dus daarom de lightmix. :P

 

 

Wat ik van jullie wil weten?

Welke soortje groeit progressief en geeft de mogelijkheid tot zo'n superscrog? (geen Hericules want zulke stekken kan ik niet aan komen, en ik kweek liever met stekken)

 

Wat is jullie mening verder over mijn plan? lol ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom schaf je geen tensio meters aan?

 

Ben wel benieuwd hoe dat met je potten gaat werken. Als je nu al niet goed bent in water geven zie ik er het voordeel nog niet van maar ieder z'n ding!

 

Lightmix zit al voeding in trouwens.

 

 

 

Renaie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@renessy

 

Ja in lightmix zit minimaal voeding zodat stekken etc kunnen aanslaan, maar die voeding raakt vrij snel op en daarna heb je de voeden helemaal zelf in hand ipv voorgemeste volle grond.

 

Een tensiometer is wel een optie.. maar ik weet niet hoe diep die gaan.. met een 40L pot is wateren toch heel anders lijkt me.. want je kan moeilijk spoelen enzo.

 

de korrels zijn mijn idee van anti-overwateren want als je overwatert stikken de wortels.. maar met kleikorrels kan dat niet omdat er veel lucht tussen blijft hangen :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou er inderdaad, net als renessy zegt, een tensio in prikken.

Die dingen zijn vrij lang dus dan meet je echt wel in je medium en niet alleen de oppervlakte.

 

Je hoeft natuurlijk ook niet blind uit te gaan van wat je meter zegt maar het is een indicatie.

Kijk naar je meter, kijk naar je planten, til er eens één op, bedenk hoe lang het geleden is sinds de laatste water beurt en trek hieruit dan je conclusie.

 

Je krijgt er vanzelf handigheid in.

Ik heb vroeger wel eens met tensio's gewerkt, doe het op dit moment op gevoel en gaat prima, maar volgende ronde zitten ze er bij mij toch ook weer in.

Gewoon een fijn idee om bij twijfel toch op een meeterje terug te kunnen vallen.

 

Succes!

 

Groeten,

P.P.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja even optillen met 40L potten gaat niet zo easy :bier hehe maar idd ik zal tensio's halen.. waarschijnlijk die van blumat want daar hoor ik goeie verhalen over.

Share this post


Link to post
Share on other sites

die korrels op deze manier gaan het niet voor je doen, de juiste aarde of veen wel..

de goldlabel mixxen kan je bijna niet verzuipen, wel kan je meer naar de vraag wateren als je een tensio gebruikt, en ook leer je goed het drinkgedrag van de dames kennen..

 

en pak voor je scrog een s5 ofzo, is er dol op en maakt bij kleine toppen al groot gewicht aan door de compactheid, en ze heeft een mooie open structuur... (makkelijkere luchtverplaatsing)

en pak uiteraard zo groot mogelijke potten, ik zou voor minimaal iets van 60 liter gaan..

 

succes.. :)

 

(edit) ik zou inderdaad voor die van blumat gaan, zijn hun gewicht in goud waard...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...