Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Mr_G

stekjes

Recommended Posts

Hallo,

 

we zijn van plan om binnen 2 weken te gaan kweken. We hebben al het nodige materiaal. Alleen hebben we nog het probleem dat we niet weten vanwaar we stekken kunnen halen. Daarom de vraag, weet er iemand waar stekjes verkrijgbaar zijn?

 

Bedankt, je zou er ons een heel groot plezier mee doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kom maar op me msn weet er 1 in amsterdam ALS je wilt..

 

heb net nog 5 stekken er gehaalt zijn weer lekker gezond en heel dat blokkie zit al vol met wortels

 

edit: me msn adres even weg gehaalt stuur maar pb

Share this post


Link to post
Share on other sites

GROWshops @ nederland

niet Bellen, gewoon naartoe gaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

er zijn zoveel growshops waar je kan bestellen en kopen en als je echt geen growshop kan vinden hebben ze ook stekken te koop in sommige coffeeshops. als je nu nog geen succes hebt kan je altijd nog zaadjes kopen. persoonlijk vind ik planten uit zaad veel mooier dan stekkies omdat ze meestal in de bloeiperiode worden genomen en de takken dan al om en om groeien. dit duurt meestal een paar weken voor dat ze weer simetrisch groeien.

 

pro.

Share this post


Link to post
Share on other sites
maastricht , bertha's growshop

dhehe ben ik ook naartoe gegaan :whistling

wat voor soort hebben ze jou meegegeven?

Share this post


Link to post
Share on other sites
persoonlijk vind ik planten uit zaad veel mooier dan stekkies omdat ze meestal in de bloeiperiode worden genomen en de takken dan al om en om groeien. dit duurt meestal een paar weken voor dat ze weer simetrisch groeien.

 

pro.

Hoi hoi Pro

 

Hoezo stekjes worden meestal in de bloei genomen? zou je dit misschien even uit kunnen leggen.....een moederplant gaat toch nooit in de bloei?

Wat mij idd wel opvalt is dat een plant uit zaad wel veel symetrischer groeit en sterker is.

 

Groeten Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

he homer ik kom wel vaker bij een smartshop bij mij in de nuurt en ze hebben vaak verschillende stekken deze keer kreeg ik sneewitje. een andere keer kreeg ik k2 en daarvoor ook sneewwitje. ok harry het is ook niet zo dat ze stekkies maken in de 7de week van de bloei maar vaak als ze 1 a 2 weken aan het bloeien zijn. dat kan je heel makkelijk zien aan dat ze niet meer symetrisch zijn en de zijtakjes om en om gaan groeien. bij mij buiten planten begint dit ook al met sommige takken. vaak is het zo dat je plant dan de hele tijd bij elke oksel of node een zaadhioesje krijgt waar dan 2 haaren uit groein hoewel het nog maar mei is of binnen op 18/6 staat.

 

pro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een stek word normaal nooit in de bloei genomen.

Dat je die haartjes ziet is per soort verschillend.

Heb jij in die 9 jaar nog maar 1 soort gehad ofzo :whistling

Stekjes zijn soms krom omdat de scheuten altijd de neiging hebben naar het licht te groeien, raar he :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ken geen enkele stekken kweker die zijn planten in de bloei zet, dus ik hou het er toch maar ff op dat steks niet in de bloei genomen worden....

 

Groeten Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

houden jullie het dan daar maar op. ik weet zeker dat de stekkies die ik heb gekocht in zo'n 2 weken bloei onder aan de plant zijn gehaald. ze zijn nooit helemaal weer uit die bloeifase gekomen en staan al vanaf maart niet echt in de bloei maar bij elke oksel een zaadhoes met 2 witte haren eruit.

 

pro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan is je stekkenleverancier een domme boer.

Als je een stek haalt van een al bloeiende plant ben je een aardig stuk van haar potentie kwijt. Niet echt slim dus...................

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik haal mijn stekken bij een erkende smartshop en niet bij de eerste de beste hansboer.

 

pro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik haal ze altijd bij de goedkoopste hansboer :D en heb daar nog nooit last van gehad

 

Groeten Harry

 

ps: ik denk trouwens dat een beetje hansboer er meer van af weet dan die "erkende smartshop" :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha ik maak me nergens druk om vriend. ik haal mijn stekkies mooi voor 2 euro bij de smartshop en ik heb nog nooit problemen gehad. mijn stekkies buiten staan nu sinds begin april en zijn zo'n 180 cm breed en 90 cm hoog en hebben iets van 150 groei punten. en het gaat mij er niet om of die hans van jou er meer vanaf weet. het gaat namelijk om wat de kweker van het stekkie er van af weet. die hans van jou heeft dat stekkie van jou ook maar 1 week ofzo. het enigste wat ze doen is in geneutraliseerde steenwolblokjes zetten en op een beetje schaduwrijke plek en een beetje water. nou dat kan mij shop ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites
het gaat namelijk om wat de kweker van het stekkie er van af weet. die hans van jou heeft dat stekkie van jou ook maar 1 week ofzo. het enigste wat ze doen is in geneutraliseerde steenwolblokjes zetten en op een beetje schaduwrijke plek en een beetje water. nou dat kan mij shop ook.

Hoi hoi

 

Het eerste ben ik ik het helemaal met je eens, het is erg afhankelijk van de kweker

"mijn hans" heeft de stekjes ongeveer twee weken, op idd steenwolblokjes of grondpluggen, netjes met stekpoeder, op een verwarmingsmat met perliet erop, in een kas, zodat de steks altijd mooie worteltjes hebben, ik heb ook bijna nooit last van uitvallers of achterblijvers.

Kweet niet hoe jou stekkenleverancier kweekt, maar die van mij zet de steks niet op een schaduwrijke plaats in het bos ofzo, maar gewoon in een nette schone ruimte onder tl licht.

Maar hier ging het niet over, vroeg me alleen af hoe je op het idee komt dat een stek van een bloeiende plant genomen wordt, no hard feelings ofzo, maar heb graag als iemand iets zegt, dat hij dit dan ook kan onderbouwen als erom gevraagd wordt.

 

Groeten en veel kweekplezier

Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

een stekkie kan voor buiten planten niet meteen in de zon worden gezet anders gaa hij dood. en hoe ik op het idee komt dat mijn stekkies in de bloei zijn genomen?? ik ben niet blind. die van jou komen misschien niet uit de bloei maar wat geeft jou dat voor garantie dat dat bij mij het geval is??

Share this post


Link to post
Share on other sites
een stekkie kan voor buiten planten niet meteen in de zon worden gezet anders gaa hij dood. en hoe ik op het idee komt dat mijn stekkies in de bloei zijn genomen?? ik ben niet blind. die van jou komen misschien niet uit de bloei maar wat geeft jou dat voor garantie dat dat bij mij het geval is??

Kzeg niet dat jij geen stekken hebt gehad die in de bloei genomen zijn, alleen jij liet het overkomen alsof dat heel vaak gebeurd.

Blijf het apart vinden dat een stekkenboer zijn stekjes opgroeid in de schaduw, ik denk dat we het over twee verschillende soorten stekkenleveranciers hebben.

 

Groeten Harry

 

ps: ik geef nergens garantie op :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe praten we zo dicht mogelijk langs elkaar heen.... :whistling Zowel Pro als Harry weten allebei heel goed dat stekken van groeiende planten wordt genomen en niet van bloeiende planten.

Wat ik vaker een probleem vind dat er veels te veel oude stekken worden geleverd. Het is voor iedereen een koud kunstje om van een gekochte stek een moederplant te beginnen en die dan weer terug te leveren.

5 generaties is oke maar daarna gaat de opbrengst hemeltergend dalen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...