Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
smokkah

zaadje in volle grond

Recommended Posts

wie kan mij helpen ?

 

ik zou graag wat info hebben maar heb al gesearched maar vind niet derict iets bruikbaar.

 

ik zou graag mijn zaadjes laten ontkiemen en daarna rechtstreeks in de grond plaatsen aangezien mijn ouders niets weten van mijn ideen en ik dus niet kan voorgroeien.

Is dit mogelijk en zoja is er een grote kans dat deze plantjes uitkomen met ons weertje hier in belgie .

 

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.wietforum.nl/vraag-hoe-voorgroe...lla-t91268.html

 

;)

 

 

met een stuk plastic kan je ook een kastje maken op de spot hoor...

je moet helemaal niks thuis....en je hoeft niets te vervoeren ook... ;)

meestal toch een risiko... :D

 

buiten soortjes ontkiem ik nooit onder kunstlicht :P ...gewoon... omdat het niet hoeft... :D nu ontkiemen en het worden bomen :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

alvast bedankt , maar het probleem is dat het met gekocht zaad is .

ik kan ze wel laten ontkiemen maar niet voorgroeien en met dat bekertje erop , krijgt je plantje dan genoeg lucht/licht ? en om de hoeveel tijd verluchten ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

zie foto... er zitten gaatjes in die bekers :D ...diffuus licht is oke tijdens het ontkiemen...

beker weg halen als het plantje er tegen aan dreigt te komen....

 

ook onder een stuk plastic kan je toch 1 literpotjes neerzetten en ontkiemen op de spot...no problem :P

 

pas op met slakken...1 slak kan een zaailing in 1 keer opeten... :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gekochte zaden zijn toch ook zaden :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doe het dit jaar voor het eerst op deze manier met die bekertjes en het bevalt me tot nu toe!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaadjes kunnen rechtsreeks de volle grond in, gebeurt hier in de tuin al jaren.

Geen bekertje, geen voorgroei, ... zaadje grond in en enkele maanden later is't een boom geworden. :bier

 

Maar zoals Carpe_diem al aanhaalde, ongedierte vinden verse zaailingen best wel lekker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb hierover nog even 1 vraagje aan carpe.

 

ik weet dat over het ontkiemen heeeeel veel topics zijn maar ik vraag me echt iets af hoe jij dit doet carpie :D

 

Als ik het goed heb vul jij die witte bekertjes met stek en zaaigrond ?

 

Laat je de zaadjes ontkiemen in het bekertje of laat je ze eerst ontkiemen in bv Watten, water of iets dergelijks ?

 

En die bekertjes met die zaadjes of ontkiemde zaadjes derin hoe doe je dat in het begin als het plantje nog in het bekertje zit wel in de zon ? niet in de zon ? gewoon op je spot zetten of toch nog beschermen.

 

Dit is eigenlijk alleen een vraag aan carpe op het forum zijn zat manieren te vinden en ik weet dat carpe dit meestal zo aanpakt uit zijn berichten enz maar hier zat ik nog een beetje in mijn maag en ben stiekem beetje fan :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites
zie foto... er zitten gaatjes in die bekers :rofl ...diffuus licht is oke tijdens het ontkiemen...

beker weg halen als het plantje er tegen aan dreigt te komen....

 

ook onder een stuk plastic kan je toch 1 literpotjes neerzetten en ontkiemen op de spot...no problem :rofl

 

pas op met slakken...1 slak kan een zaailing in 1 keer opeten... :)

 

 

Heb nu 2 zaadjes ongeveer 1 cm onder de aarde geplaatst en de aarde goed vochtig gemaakt , bekertje erop met gaatjes in en hoelang duurt het nu tot ik ze normaal gezien zou moeten zien ?

 

 

3 dagen om te onkiemen en 4 dagen om naar boven te kruipen of ben ik mis ?

en moet ik de aarde nat maken elke dag ,nu regent het wel maar onder het bekertje blijft het natuurlijk wel droger.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier zie ik nu net staan dat het nog te vroeg was voor de zaadjes al in de grond te plaatsen ,Klopt dit en zou ik ze er nog uithalen en ontkiemen in keukenrol?

Share this post


Link to post
Share on other sites

en het zou blijkbaar vriezen aan de grond dit weekend :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

vandaag eens gaan kijken en met de zware regenval was er "modder" waar het plantje stond en het bekertje was weggewaaid , was dan maar genoodzaakt om het zaadje uit te graven omdat het aan een sloot stond en deze stond al vrij hoog , en het had al een kiem worteltje :) heb het dan maar met droge aarde in het potje gedaan en beetje water gegeven.

 

tenslote heb ik er nog een fles over geplaatst met dop eraf om niet teveel regen te vangen.

 

maar mijn ander plantje die ik gisteren heb geplant zat ook onder een beker , maar ben nog niet gaan kijken kan het kwaad als er veel regen op het zaadje valt (in de volle grond) en zou ik het ook beter uitgraven en eerst in een potje plaatsen?

 

 

graag een snelle reactie

alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het duurt allemaal wat langer dan binnen bij een goede temperatuur maar normaal komt dat wel goed.

 

Ik heb hier buiten een 30L pot staan waar toch 3 van de 4 zaden goed zijn ontkiemt de afgelopen 14 dagen, ook in dit slechte weer. De vierde is spijtig genoeg wat 'gehandicapt': had maar 1 lobblaadje maar we zien wel hoe dat evolueert.

 

Heb nu wel een klein afdakje gebouwd :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor de reactie ,hopelijk wordt het ook iets van mij

Share this post


Link to post
Share on other sites

vandaag gaan kijken naar 2 de spot en er waren alemaal bomen gesnoeid ook aan mijn spot , beker lag ook een beetje verder ( kan door de wind) heb gekeken voor het zaadje maar vond niets ( wou dit verplanten) , zal dit weekend nog eens gaan kijken en mss is er iets gegroeid dan en zal ik het wel zien ,hopelijk toch :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...