Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Grow.Be

3 x Frisian Dew & 3 x Autoblueberry - Dutch Passion

Recommended Posts

Eindelijk, ja eindelijk!

 

Ze zij aangekomen, de zaadjes van Dutch Passion. HALELUJA!

 

Toen ik ze bestelde had ik een foutje gemaakt, m'n straatnaam niet ingevuld.. (en neen, ik rook geen wiet, al 4 jaar niet, nog niet... give me 10 weeks :lol: )

Eigen schuld, dikke bult.

Na 27 dagen, 950 km heen en weer reizen & 2 telefoontjes richting Amsterdam - DP zijn de zaadjes aangekomen. Met grote vrees voor het ontkiemingsgedrag na de extra lange reis van de zaadjes heb ik ze voorzichtig tussen wat "vochtig keukenpapier" gelegd te ontkieming.

 

Voor de geïnteresseerden even wat info ivm de ontkiemingslokatie --> van onder naar boven :1 radiator met de thermostaat op 20°c, 30cm lucht, 1boekenplank Ikea van 5 cm dik, 1 zeer dik boek (bijbel/warmtebuffer), 1 schoteltje (koffieformaat) , 1 keukenvelletje in vier geplooid, 6 zaadjes, 1 keukenvelletje in vier geplooid, 1 schoteltje (fokieformaat). Gemiddelde temperatuur 24 °C.

 

Zoals te zien op de nog te plaatsen foto's zijn de Frisian Dew zaadjes enorm klein (zagen eruit als mosterdzaadjes) en de Autoblueberry's mooi groot en viriel. Schijn bedriegd!!! De Frisian Dews kwamen alle drie uit met een wortel van +- 3mm na 24 uur. De 3 Autoblueberry's kwamen uit met 24 uur vertraging (ik heb de indruk dat ze het graag zéér vochtig hebben om te ontkiemen). Nu zitten ze allen in zaailingen/stekgrond, dit in van die potjes die "verteren" (zie foto's) en dit alles in een zeer simpele propagator met schuifjes à 4,49€. Deze kweekbak staat rechtstreeks op m'n radiator, de thermometer wijst tussen de 25° en 30° aan.

 

Met andere woorden : 100% ontkieming. I'm very happy :D

 

Bedoeling van deze kweek : 3 x Autoblueberry gaan de volle grond in 10 dagen na ontkieming met een buffertje van wat zaailing/stekgrond. Check Outdoor.

1 x Frisian Dew gaan de volle grond in 15 dagen na ontkieming. Deze wordt queen! Goed vezorgen in de tuin en hopen op een goeie zomer. Check outdoor.

2 x Frisian Dew gaan ook de volle grond in 15 dagen na ontkieming maar dan op een guerilliaplaats. Check Guerillia.

 

 

 

Pics next!

Edited by Grow.Be

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes ermee, wel knap dat je je adres niet invult :lol:

 

Een maandje doet niks met zaadjes trouwens :D En schijn bedriegd niet, de kleine zaadjes komen eerder uit omdat de vocht door een dunnere schil moest, en het worteltje een zwakkere schil moest doorbreken om er uit te komen. Grotere, lees later geplukte, zaden doen daarom dus langer om kiekeboe te doen omdat ze dikkere schil hebben. Mooie aan grotere zaden is dat ze langer houdbaar zijn :D

 

tschuss

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_34067_13865_104844.jpg

 

Ontkiemen zaden - links de kleine Frisian Dews / rechts de grote Autoblueberry's

 

gallery_34067_13865_91074.jpg

gallery_34067_13865_42438.jpg

 

Voor de fanatics!

 

Ik hoop dat je aan het lachen bent?

ik heb hier toch echt niet m'n adres verhult?!?

Share this post


Link to post
Share on other sites

BTW

 

Ik heb vragen ivm de Autoblueberry's :

 

Doe ik het te snel (overzetten naar volle grond/buiten)?

Doe ik verlies met verpotten naar volle grond (meer energie naar wortels van autoflowers tov kweken in potten van 11L)?

Waarom geen apparte forumsectie voor Auto Flowering seeds?

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aaargg!

 

Klinkt/ ziet er goed uit!

 

Auto-flowers kun je beter direct! of zo snelmogelijk in hun defenitieve bestemming plaatsen, ander is de kans aanwezig dat de plant vroegtijdig in de bloei schiet en dus niet zijn/haar volle potentie kan halen!

 

Ik heb het vorrig jaar gestest, een plantje in een half liter potje laten staan, en ging idd eerder in bloei en bleef dus ook een heel mooi leuk klein kamer plantje met kleine topjes!

 

CC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil zeker niet met forumleden hun tijd klooien (Aaargg) (ik heb echt masaal veel gelezen op het forum) Ik weet dat auto's zo snel mogelijk in vetarme aarde moeten. Maar ik wil vooral weten hoe het zit met volle aarde voor auto's.

 

Met andere woorden?

 

Na de 5 dagen vanaf nu de Autoblueberry's buiten zetten? bodem van de potjes opensnijden? in volle grond steken of toch beter in potten met 50-50 zaailing/stekgrond-universele potaarde?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met andere woorden: Thats up to you!

 

kleine pot kleine plant, grote pot grotere plant (tot zijn potentie is bereikt, want auto flowers gaan natuurlijk spontaan bloeien)

 

Je kan ze in de volle grond steken, echter heb je met potten wel de mogelijkheid om ze te verzetten bij oa slecht weer (regen)

 

Zaai en stek-grond van een tuincentra zal voor autoflowers voldoende zijn, je kan altijd nog wat extra bij mixen met qualitatieve tuin aarde!

 

Ik had mijn Auto-flowers in 11L potten gestoken, deden het prima!

 

Denk dat volle grond weinig verschil oplever ivm dat spontaan in bloei gaan.

 

P.S. ik zou de potjes helemaal verwijderen en niet alleen de bodem uitsnijden!

 

CC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als er volgens jou weinig verschil is tussen volle grond of pot, dan ga ik voor de volle grond. Heb trouwens toch geen binnenplaatsje te bescherming. Bedankt voor je reactie, btw!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Grow.Be,

 

Zoals Cpt. Chronic al melde is 11l voor een autoflower genoeg.

Smartpots zijn erg fijn om mee te werken van wegen de waterhuishouding.

 

Mocht je de ontkiemde zaden snel in de volle grond doen zorg weel even voor bescherming.

 

Ik ga je volgen en ik ga dit jaar ook weer een Frisian Dew zetten.

 

 

 

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijd voor m'n eerste update.

 

Dinsdagavond dus tussen keukenpapier gelegd ter ontkieming, donderdag in de aarde gestoken en vandaag (vrijdag) piept er al een meisje voorzichtig door de aarde!!!

De propagator staat binnen maar wel de hele dag aan het raam in de zon. Een gemiddelde temp van 24°C binnen in het kweekbakje.

Btw, de zaadjes zijn alle 6 feminized.

 

gallery_34067_13865_49043.jpg

gallery_34067_13865_24890.jpg

gallery_34067_13865_85013.jpg

 

Tot de volgende keer!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee Grow,

 

Leuk dat je ook de Frisian Dew neerzet, ook in de volle grond :D

De zaadjes zelf zijn inderdaad aan de kleine kant, blijft fascinerend dat er uit zoiets kleins een boom kan komen haha

Succes met je kweek en ik blijf je topic in de gaten houden want dan weet ik ook wat me dadelijk te wachten staat met de FDs :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
BTW

 

Ik heb vragen ivm de Autoblueberry's :

 

Doe ik het te snel (overzetten naar volle grond/buiten)?

Doe ik verlies met verpotten naar volle grond (meer energie naar wortels van autoflowers tov kweken in potten van 11L)?

Waarom geen apparte forumsectie voor Auto Flowering seeds?

 

greetz

 

Die is er zeker wel

 

http://www.wietforum.nl/Ruderalis-Sectie-f77.html

 

Fijn weekend

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaterdagmorgen : Toen waren ze met 4!

 

gallery_34067_13865_97460.jpg

gallery_34067_13865_130837.jpg

gallery_34067_13865_5189.jpg

 

De rij met 3 uitgekomen plantjes is de Frisian Dew. De Autoblueberry moet het nog even stellen zonder zusjes.

 

De Autoblueberry's gaan ergens medio volgende week in hun definitieve potten (dus toch geen volle grond). Ik heb hier nog 20L zaailing/stekgrond en 20L gewone voorbemeste potaarde met voeding voor 100 dagen. Ik zou deze beide soorten aarde willen mengen om de plantjes niet te veel te stressen ivm bemesting (en zo vroegbloei vermijden).

 

Aan welke ratio stekaarde/potaarde zou ik het het best mixen? 33/66, 50/50 of 66/33? Of iemand nog een ander idee?

 

Ik hoor het graag!

 

Greetz

 

PS : @ blowsterke - Bedankt voor de link!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update :

 

De potten voor de Autoblueberry's zijn gevuld met aarde. Ik heb ze eerst voor de eerste (onderste) helft met voorbemeste potgrond gevuld en de tweede helft met zaailing/kiemaarde. Ik had niet veel keus want ik had de volle 40L nodig om ze te vullen...

Morgen of overmorgen gaan ze er in.

 

De Frisian Dews zijn al goed aan het groeien. Misschien zelfs wat aan het strekken :lol:

Vanaf nu zet ik ze met kweekbakje en al overdag buiten en 's avonds binnen voor de warmte.

 

Greetz

 

gallery_34067_13865_130204.jpg

gallery_34067_13865_138016.jpg

gallery_34067_13865_72832.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Alle plantjes zitten nu in de grond.

Heb besloten de Frisian Dews dichtbij me te houden en dus geen op een guerillia spot te planten.

 

 

Frisian Dew :

 

gallery_34067_13865_116969.jpg

gallery_34067_13865_104329.jpg

 

Autoblueberry :

 

gallery_34067_13865_83361.jpg

gallery_34067_13865_118830.jpg

 

 

Opmerkingen of tips zijn zeer welkom!

Share this post


Link to post
Share on other sites

heel mooi plekje voor die frisian's daar kunnen wel een paar mooie bomen staan :lol:

 

dat gaat helemaal goed komen :D

 

keep it green

 

CC

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Frisian Dews lijken een beetje dicht bij elkaar te staan? Nu zou je daar nog iets aan kunnen doen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staan idd dicht bij elkaar maar meer plaats heb ik niet.

Nu kan ik ze wel alle drie goed verzorgen want ik ging er eerst 2 op een geurilliaspot zetten.

 

Of zou ik er toch 1tje weghalen? Zou het verschil maken? Ze staan op ongeveer 70cm van elkaar af. Ik hoor het graag!

 

Cheerz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes met je plantjes. Eens zien hoe ze bij jouw groeien, ik heb ook de FD en autoBB

staan. autoBB zijn aan het ontkiemen.

 

 

gr, Zappie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ze staan idd dicht bij elkaar maar meer plaats heb ik niet.

Nu kan ik ze wel alle drie goed verzorgen want ik ging er eerst 2 op een geurilliaspot zetten.

 

Of zou ik er toch 1tje weghalen? Zou het verschil maken? Ze staan op ongeveer 70cm van elkaar af. Ik hoor het graag!

 

Cheerz

 

 

Ach ja, als je niet meer plaats hebt, zou ik wachten tot ze gaan groeien. Misschien heb je er 1 bij die niet lekker gaat straks.

Anders moet je de buitenste naar de zijkanten gaan trainen. het zal iig een mooie bos wiet worden. :bier

 

Succes ermee...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met de vele dagen vol regen in het vooruitzicht heb ik m'n autoblueberry's in een "tentje" gestopt.

Een stuk van een plastic fles, vershoudfolie en een touwtje.

Regen kan er makelijk vanaf lopen en indien er wat zon is, zal het als een broeikasje werken.

Happy times :bier

 

gallery_34067_13865_113709.jpg

gallery_34067_13865_98208.jpg

gallery_34067_13865_14318.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

heeee moooie plantjes hooor veeel suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Looking good!

 

Mooie constructie, maar pas wel op dat je ze niet verstikt! :bier

 

succes

 

CC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het blijft me toch verbazen hoe klein de zaadjes van de FD's zijn in tegenstelling tot andere soorten!

en ook als hij net ontkiemd is, is het zo'n klein plantje.

Maar uiteindelijk kan het een boom worden :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het plastic doorprikt met genoeg gaatjes dus verstikken zou niet mogen gebeuren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...