Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
durex

AK 47 x 5 van zaad naar top

Recommended Posts

Of gewoon watertje geven, btw hoe hoog mag ik t.o.v men hoogste top de lamp hangen ?

Meen je dit nou? Je weet niet wat overvoeding is en snapt niet hoe je je apparatuur moet gebruiken.

Het interesseert je echt niks dat mensen op dit forum tijd en moeite steken in beginnersguides en andere informatieve topics, of wel?

 

Ben benieuwd hoe dit topic eindigt, vaak eindigen deze topics in spintinvasies, toprot of meeldauw of andere problemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Of gewoon watertje geven, btw hoe hoog mag ik t.o.v men hoogste top de lamp hangen ?

Meen je dit nou? Je weet niet wat overvoeding is en snapt niet hoe je je apparatuur moet gebruiken.

Het interesseert je echt niks dat mensen op dit forum tijd en moeite steken in beginnersguides en andere informatieve topics, of wel?

 

Ben benieuwd hoe dit topic eindigt, vaak eindigen deze topics in spintinvasies, toprot of meeldauw of andere problemen.

 

 

Jeez wat een miereneuker ben jij :yummy: Tuurlijk interreseert het me wel !? Overvoeding is overduidelijk voor me maar voor een beginneling is het allemaal nieuw niet ?

Mijn apperatuur gebruiken ? lukt overgins wel denk ik zo .. is gewoon een simpele vraag of ik het al dan niet wat hoger of lager mag hangen ;)

Sorry voor het vragen maar ik denk nogtans dat dit een "forum" is waarop men vragen en hulp vraagt . Mensen als jij verneuken het een beetje door zo uit de hoogte te doen :P

Bij deze, indien het topic verwijderd wordt, keine probleem forum's genoeg denk ik zo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat er om dat iedereen honderd keer dezelfde vraag stelt. Beginners zoals jij kijken niet verder dan je neus lang is terwijl alles makkelijk te vinden is. Je kan niet normaal wateren, overvoed de boel, planten gaan kapot, en toch vraag je naar de bekende weg hoe je extra dikke toppen kan krijgen.

 

Je blijft fouten maken doordat je de basis van kweken niet onder controle hebt. Blijf maar lekkere simpele vragen stellen die je allemaal met 2 uurtjes lezen zelf had kunnen beantwoorden en blijf maar achter de feiten (lees fouten) aanlopen.. Volgens mij heb je niet door dat ik je het beste advies geef, want je planten hebben al genoeg achterstanden en problemen opgelopen die een goede oogst tegenwerken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Twitchy relax man :yummy:

Ik snap je punt en ben het met sommige dingen eens.

Maar hij begint net zegt ie dus gun hem ook een beetje wat ;)

 

Geef anders gewoon geen antwoord dan blijft er teminste vrede op het forum :D

Nogmaals ik begrijp je punt :P

 

Durex door middel van lezen op het forum in het beginners gedeelte kan je de basis dingen leren :)

Normaal gesproken doet men dit eerst voordat men begint :D

Maar het meeste leer je door dingen uit te proberen dus doe gewoon je ding :rofl

En lees het één en ander door....

 

Je plantjes zien er al beter uit als dat ze waren dus je gaat de goeie kant op :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

IK heb zeker en vast alles voorgelezen, anders zou ik nooit zo een investering doen ;) lamp etc ..

Bv, de hoogte van de lamp enz op bepaalde momenten was me nog niet helemaal duidelijk .. en is het niet ieder zijn bedoeling om een lekker wietje te kweken ?

En natuurlijk met zo een mooie topjes mogelijk :P sorry voor het stellen van "domme" vragen volgens sommigen. Natuurlijk heb ik begrip voor de mensen op dit forum die zich inzetten anders zou ik nooit hier komen posten !! Foto's uploaden etc kost ook moeite :D

Ik hoop op het beste en alvast bedankt voor de snelle reactie's (van sommige dan toch :yummy: ) !

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien heb je hier wat aan

 

alles over licht

 

Afstand tussen lamp en plant ?

250Watt: minimaal 20cm

400 Watt: minimaal 40 cm

600 Watt: minimaal 50 cm

1000 Watt: minimaal 90 cm

Gebruik je extra koeling (luchtgekoelde kappen, watergekoelde lampen, extra pc-fannetjes onder je bulb) dan kun je ze lager hangen.

TL tussen 5-10 cm.

-----

 

succes! Greetz :yummy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was vanmiddag sacherijnig door wat andere zaken wat los staat van jouw topic, heb nu een jointje op :yummy: Was niet lullig bedoeld dus mijn excuses daarvoor.

 

Maar laat ik het anders brengen: Zou het niet serieus wat zijn om eens alle info rustig tot je te nemen? Nu leer je iedere keer van fouten die je maakt, het fijne aan alle info op dit forum is juist dat je kan leren van andermans fouten en zelf daardoor direct een betere kweker bent. Ik kan persoonlijk heel slecht tegen verspilling en dat heb je mogen merken ;) Maar zeg nou zelf, als je er betere kwaliteit en grotere hoeveelheden door af kan plukken is dat toch zonde om niet te doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je plantjes zien der ok uit,

Elk begin is lastig, 2de ronde gebruik je de kennis die je hebt opgedaan...

Je plantkleur is erg donker en je bladpuntjes zijn verbrand..betekend dat de hoeveelheid voeding die je aan je water toevoegd te veel is... Klein beetje minderen...

En of je lamp nou op 40 of 45 hangt... Het maakt vrijwel geen verschil.. Als je lamp er te dichtbij hangt, dan.worden je planten te warm (stralingswarmte).. Zoals krasi.zei.. Gekrulfe kano bladeren is niet goed.. Maar ja, als je die eenmaal hebt krijg je ze nauwelijks weer glad...

Good luck...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voila, alles is geklaard :blink: geknipt en nu nog drogen !

 

Hier wat fotootjes :D

Before

gallery_34110_14027_1517803.jpg

After

gallery_34110_14027_679762.jpg

Te drogen :

 

gallery_34110_14027_252299.jpg

 

Nu ik heb gelezen dat de ideale temperatuur voor te drogen tussen de 18° en de 22° ligt, kan het kwaad indien het een hogere temp is ? 25 ° bv :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Durex, ben benieuwd of het wat is geworden B)

Laat je het resultaat nog weten?

 

Gr. TJappie

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry voor het late antwoord, het resultaat was wonderbaarlijk mega super zalig ! 80 gram lekker ak 47 :D

Ben nu aan volgende kweek bezig :P zal nieuw topic maken dan !

 

groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...