Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
AlternativeGreenthumb

Luchtvochtigheid

Recommended Posts

Hey all, :verrygood

 

Heb voor mijn groeihok zo'n luchtbevochtiger/mistmaker gekocht en nou wil ik weten of die constant aan moet of gewoon enkele keren per dag want vertrouw water en elektriciteit in de tent niet zozeer.

Het toestel is een Ultrasonic Humidifier Mist +3000 met een 3l reservoir en kan net wat meer dan 250ml/h aan denk ik.

 

 

Alvast bedankt

Grtz :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoii greenthumb

 

Als het goed is kan je lezen in de papieren die er bij zitten hoelang de bevochtiger in werking blijft , die van mij 3 liter 10uur op volle toeren dan moet ik bij vullen , en niet vergeten 1x p week ontkalken <<< wel doen :lol:

 

Ik had hem met lampen aan , aan staan omdat snachts de lv oploopt en dan wel rond de 50% bleef .

Vergeet ook niet af te bouwen in lv als je verder in de kweek zit :verrygood

 

Hopelijk heb je er wat aan succes ermee !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey pacman alvast bedankt voor je reactie.

 

Heb apart tentje voor bloei dus lv mag hoog blijven daar en vochtigheids output is 260ml/u met een tank van 3.3l dus hij kan zo'n 12u aanstaan dus ik d8 om het uur 1 uur laten werken dmv timer...? Of kan dat met minder ook ?

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

waar heb je die bevochtiger voor nodig ?

je werkt toch niet met stekken?

voor zaadplantjes is de lv niet zo belangrijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou hem zelf half uurtje voor het licht aangaat aanzetten en niet teveel afzuigen , gewoon ff testen tot hij doet wat jij wilt :lol: .

Tijd klokje zou handig zijn zodat je zeker weet dat je niet over je tijd heen gaat als het water op is :verrygood

succes en groeten pac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi AG,

wat is de planning?

Hiervan hangt toch een gedeelte van de opstelling van af.

Ga je met zaden werken, dan is de humidifier onnodig.

Ga je met stekken werken, is een boterhamzakje over de stek vaak ook al voldoende.

 

Alles wat je aan vocht in de tent inbrengt wordt ook weer afgezogen en komt in de woning terecht.

En hierdoor kan je ook nog problemen krijgen, bij voorbeeld schimmels.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx voor de replies allemaal,

 

Ik werk zelden met stekken elmo en torsti maar is in de groei niet meer luchtvochtigheid nodig tegenover de bloei normaal ???

Ook zuig ik geen lucht af enkel wat luchtcirculatie in tentje dmv ventilator, de weinige warmte van de lamp ontsnapt door een gat bovenaan in tent.

Oja pacman, het toestel slaat automatisch af wanneer het water op is :lol:

 

Grtz :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...