Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Vandaag 29 februari heb ik wat zaden mogen ontvangen (lowryder#2) heb vandaag 3 zaden tussen de watten neergelegd. Laat het eerst binnen voor groeien tot dat ze ongeveer 10 cm hoog zijn en dan gaan ze naar buiten in een broei kasje. ook zal ik dit jaar een klein zaden kweek houden met de eerste 3 gaat dat gebeuren.

 

Wie weet hoe ik ik makkelijk foto's kan invoegen??

 

Gr Zaden007

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Leuk ben benieuwd..

Succes met de zaden kweek.

 

Grtz

 

 

Fotos invoegen.

 

rechts boven staat mijn albums klik daar op en kan je je fotos uploaden. eenmaal geupload foto aanklikken en rechts onder de eerste link selecteren en in je bericht zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga dit ook volgen ben ook van plan iets te proberen me lowriders deze zomer :) (er moet in juli geoogst worden(verhuis))

wanneeer denk jij te kunnen oogsten? grt b

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn eerste foto nog niks bijzonders te zien maar toch wat!gallery_33430_13582_558854.jpg

Hoop dat het zo werkt:P

 

Ga dit ook volgen ben ook van plan iets te proberen me lowriders deze zomer :) (er moet in juli geoogst worden(verhuis))

wanneeer denk jij te kunnen oogsten? grt b

 

 

Ik hoop over plusminus 10 weekjes maar laat ze mooi rustig op groeien heb 20 stuks hier maar eerst maar 3 proberen later half maar eind maart worden de andere zaden ontkiemt!

 

Gr zaden 007

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt dr toch nog wel wat watten boven oopgelegt he ?

en iets boven de beker dat er geen licht binnen komt maar wel warm blijft. +- 20 grdn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zit nog te twijfelen in wat voor potten ik ze ga doen en in wat voor grond wie heeft misschien een idee?? heb ze vorig jaar ook gehad en toen in normaal potgrond gezet wel on bemest!

 

Wie heeft een idee??

 

Gr Zaden 007

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel succes met je zadenkweek, dat je er veel af mag halen.

 

En uiteraard veel Outdoorplezier in 2012, met veel zon.

 

Fijne avond nog. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
je hebt dr toch nog wel wat watten boven oopgelegt he ?

en iets boven de beker dat er geen licht binnen komt maar wel warm blijft. +- 20 grdn

 

Ze staan in het vensterbank en daar onder zit een radiator dus temperatuur is wel goed er liggen nu ook watten boven op trouwens. Zou ik het moeten afdekken?? vorig jaar ook niet gedaan en toch gelukt.

 

Zaden007

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoeveel zaden komen er in een lowryder 2 als je hem nu in een broeikas zet?

 

m.v.g.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb zelf vorig jaar de seeds tussen de watten gelegd op n schaaltje en daar weer n schaaltje boven op ( nog wel zo dat er lucht door komt natuurlijk ) maar je kan de zelfde manier hanteren als wat je vorig jaar hebt gedaan kijken of t weer werkt.

 

 

en je kan ze later in smartpots zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoeveel zaden komen er in een lowryder 2 als je hem nu in een broeikas zet?

 

m.v.g.

 

Geen idee is mijn eerste zaden kweek gebruik maar 3 plantjes daar voor. en de rest komt in een ander broei kastje.

 

wel afgescheiden natuurlijk.

 

Maar ga dit jaar weer on bemest potgrond gebruiken niks geen dure grond of voedingsstoffen!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag 2 maart 2 zaden zijn een stukje ontkiemt had de watten wat te droog staan maar gister avond goed nat gemaakt en zitten nu wortels aan van +- 2 mm dus nog een dag hoop ik en dan kunnen ze de grond in.

 

Gr Zaden007

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alle zaden zijn nu net boven de grond als er weer wat leuks is te zien zal ik weer een foto maken.

 

Zaden 007

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

dat is mooi om te horen!

waneer wil je ze buiten zetten?

 

Gr en succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moet nog even kijken wanneer ze naar buiten kunnen moeten even wat groter worden haha.

 

Zaden007

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planten staan momenteel buiten 3 stuks in 1 normale grote emmer moet wel voldoende wezen neem ik aan.

 

Heb vandaag ook wat meer zaden tussen de watten gelegd +- 10 stuks ongeveer, en die worden in de natuur geplaatst.

 

Gr zaden007 zal zo ook een foto toevoegen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lowryder#2 zijn allemaal boven de grond heb ze nu buiten te staan als het nachts heel koud word gaan ze naar binnen.

 

Gr zaden 007gallery_33430_13582_592645.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iemand nog tips?

 

Wand ze schieten niet op haha of licht het nog aan de buiten temperatuur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe staan ze er nu bij ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klein beetje verandering gezien bladeren worden een beetje groter.

 

Maar zag dat jij ook kleine plantjes buiten had gezet zijn die al wat groter geworden elmo?

 

Gr Zaden007

 

Klein beetje verandering gezien bladeren worden een beetje groter.

 

Maar zag dat jij ook kleine plantjes buiten had gezet zijn die al wat groter geworden elmo?

 

Gr Zaden007

 

Klein beetje verandering gezien bladeren worden een beetje groter.

 

Maar zag dat jij ook kleine plantjes buiten had gezet zijn die al wat groter geworden elmo?

 

Gr Zaden007

Share this post


Link to post
Share on other sites

High....

 

je bent natuurlijk aan de vroege hand.... maar dat wist je natuurlijk ook wel!

 

maar proberen en freubelen en je zal zien het gaat steeds beter!

 

 

de relatieve koude en weinig zinlicht wat doordringt zorgen er voor dat ze niet veel energie hebben om goed te groeien... ik heb vorig jaar nog in november mn LR#2 en Lowsnow X Duckfoot buiten gehad!

 

je ziet echt verschil in opbouw van de plant maar ze geven nog wel opbrengst (bij mij zaden in dit geval!), maar echt minder! leuk om zaden te krijgen maar echt een goed weedje moet je niet verwachten!

 

laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik weet dat ik te vroeg ben de 3 lowryders krijgen 2 nieuwe bladeren zie ik als ze mooi zijn aangegroeid zal ik een foto plaatsen deze 3 worden gebruikt voor zaden kweek de anderen gaan later nara buiten mid april ongeveer

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE!!! Ben er een tijdje niet mee bezig geweest om hier wat te plaatsen.

 

Er staan nu een paar in de volle grond en een paar in grote potten.

Kunnen jullie mij tips geven?? of doe ik niks fout hahagallery_33430_13582_876205.jpg

 

007gallery_33430_13582_275623.jpggallery_33430_13582_99734.jpg

 

Trouwens die zwarte spikkeltjes is wat grond trouwens heb er gister wat meer grond bij gegooid

 

gallery_33430_13582_703093.jpg

 

Nog een foto deze gaan over een week of 2 de weilanden in.

Iemand nog tips??

 

 

007

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed bezig 007, leuk dat plantje wat al buiten staat.

Je vraagt om tips, vindt je het niet goed gaan dan ?

Volgens mij doe je het wel prima, een beetje vroeg dus groeit alles niet direct als kool.

 

Je zou er denk ik wel goed aan doen om wat slakken maatregelen te nemen wanneer je de planjes buiten zet.

Die houden ook wel van lekkere sappige wietplantjes :D

Bijv. wat mulchen (takjes/stro/zaagsel) rond je plantje, daar houden slakken niet zo van (dat is gelijk een berglandschap op slakkenschaal). Ook houden slakken niet van koper (via het metaal krijgen ze een stroom stootje welke ze liever uit de weg gaan). Bij de doe-het-zelf of tuincentrum vind je ook wel slakken korrels.

 

succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...