Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Wietkoning

Het idee van slabs?

Recommended Posts

Hydro en kokos heeft wietkonings interesse nu toch wel gewekt, ik vraag me af wat het idee van slabs is, moet je daar zon startblok op zetten en een groot gat in die slab maken? wat ik me dus afvroeg was of we plant dat wel genoeg wortels kan zetten want die slab is maar 7 cm hoog.

en zitten er ook gaten aan die onderkant van die slab voor de doorstroming?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die slabs wordt wel hoger als je hem inwatert, als ie niet genoeg wortels kon zetten werd ie vast ook niet in de growshops verkocht. Die startblokjes zet je gewoon in die cocos, maar die is dan ook al doornat dus dat wil wel. Gaten kun je er zo onderin prikken, als ze er nog niet inzitten tenminste. Heb zelf die ingewaterde slabs uit elkaar gehaald en in potten gedaan, voor mij als beginner en de kleinere kweker handiger omdat je de planten nog kunt uitnemen en/of verplaatsen en wat meer 'persoonlijke' behandeling kunt geven. Slabs zijn echter wel heel handig en vooral schoon kweken, alle rommel blijft wel in dat plastic zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zit de laatste dagen beetje op voedingen en npk's te studeren, omdat in de growshop er niet uit kwam met mijn voedingen, maar zag dus dat je slabs en boards hebt. (ongebufferd en gebufferd, of net andersom, weet niet meer ), maar goed die gasten van canna hebben der wat leuks van gemaakt met al hun voedingspulletjes voor al die verschillende producten van hun, snap er de ballen niet meer van...ga dus nu mezelf het npk verhaal even eigen maken, maar denk dus dat jij die boards bedoeld met 7cm dik, geperst spul....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Canna vervuilt het water met sporen elementen(lage npk,s of vreemde npk,s)

Ze praten dan ook over EC,s van 2,8 :?: :?: :?: :?: :?:

 

Als ik met mijn voeding(hoge npk,s lage sporenelementen)boven de 2,3 kom gaat ze dood.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoezo je snapt er niks meer van je hebt

coco voeding van canna voor gewone cocos

alleen gruis en vezels

 

plus je hebt voor cocos granulaat voeding

dus ook coco

maar deze is gebufferd als ik me niet vergis

omdat het goedje anders inelkaar zit dan gewone cocos

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoezo je snapt er niks meer van je hebt  

 

Ach, ik had van die groene tonnetjes met flores, denk zal diezelfde even weer ophalen. Nou kom ik daar zie diverse van die canna groeivoedingen staan, zelfs flessen waar A+B in 1x inzitten (?). De gozer van de shop kon mij ook niet vertellen wat de verschillen ertussen waren, en aangezien ik met mijn npk's nog niet helemaal update ben had het voor mij ook geen zin om dat daar ter plekke even te gaan uitzoeken...en die ec van 2.8 heb ook ook bij hun gelezen, denk niet met deze eerste keer dat ik het risico ga nemen... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja skunk doe dat eens eventjes,

 

ter info :

wist niet beter, heb slabs gekregen die voor 3e of 4e keer gebruikt worden uit elkaar gehaald en in potten gedaan, alles lekker los gemaakt, dikke stukken eruit, vraagjes :

gebufferd en ongebufferd, wat is dat :?:

opwaarderen en hergebruiken van cocos, ervaring mee :?:

ec waarden groei tot bloei, is het ook zo dat je met groeivoeding tot bijvoorbeeld 2.1 / 2.2 gaat, vervolgen na 3 week gaat bloeien en weer begint met ec 1.8 bloeivoeding, oftewel voor beide voedingen een maximum waarde ( heb k2 ) :?:

 

en iemand anders die wenst te reageren natuurlijk ook welkom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...