Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
es hool

ruck rkw 330 + filter

Recommended Posts

hai

heb een nieuwe ruck nodig en zag deze ruck RKW L 330 m/h tempratuurgeregeld

nu mijn vraag is of ik daar de kleinere filter op kan plaatsen het is een can 2600

 

op de site van can staat dit

"geadviseerde debiet per cilinder 156 kubiek/h" zal ik die filter kapot blazen of kan dit niet?

 

heb ik een probleem of niet?want een grotere filter past niet in mijn tent ofwel dat ik een ander merk filter zoek maar krijg dan probs in de hoogte tis maar 80*80*160 en word later uitgebreid naar m² met 2 meter hoogte maar das voor later

eerst deze ronde soort cc tahoe og

ook zie ik dat die afzuiger altijd draait op 40% als de lamp uit is! is dat wel voldoende 132 kub? tegen rot

 

 

alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wanneer je afzuiger groter is dan je filter, en je hebt hem vol open staan, dus meer dan je filter aankan, dan zal de filter de geurtjes niet meer filteren...

Misschien kan je iets meer over je setup neerzetten, bijvoorbeeld hoeveel W lampen. Wanneer je bv TL of PLL heb, ken je ook vooruit met een plieger fan van de gamma. Je zou ook de filter buiten de tent kunnen plaatsen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb een 400 watter erin nu, normaal een 250 en dat lukt wel met 250 ruck rkv,

tempratuur is 29max staan 4de week 12/12. topvorming is er en ze groeien niet meer

5 planten erin, kan niet veel meer hoger met de lamp, heb al veel geknakt en gebogen.

heb ook al veel gedieft tis nogal druk in de tent en denk dat er rot zal onstaan doordat zo'n jungel is werk ook met smartpots wat ook al niet zal bijdragen aan een lage LV zuipen iedere dag een liter

mss clip on fans inzetten binnen een week of 2 als de lampen uit zij bedoel ik

recht op de planten, zou dat toch wat circulatie kunnen geven om het rot als in mijn vorige ronde te voorkomen

 

dan toch wachten tot na deze ronde, nieuwe afzuiger met bijhorende filter bestellen en zoals je zegt buiten de tent of grotere tent.

voorkeur aan het laatste :)

zou het mss beter zijn als ik de 2 fans ook laat draaien als de lamp uit is net boven de toppen zoals met de lamp aan, of toch meer er op zitten?

 

bedankt voor je reactie

grtz

 

en verwarming wat hoger ook ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb eigenijk weinig zin om alles uit de tent te hangen lawaai en plaats tekort, binnekort ander locatie ietske groter dan kan ik pas andere tent aanschaffen anders kon ik nu al daarin verder doen maar heb hier echt geen halve meter plaats meer rond mijn tent :)

 

zou dat helpen clip on fans als de lampen uit zijn en verwarming op 24

heb ook mijn twijfels over 135kub als de lampen uit zijn van die ruck die ik eventueel zou kopen? dat is toch weinig ?

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

400W, zou ik toch aanraden om een grotere filter en een grotere afzuiger aan te schaffen. Zorg dat je wat overcapaciteit hebt, dan heb je minder last van lawaai als je dimt.

Ik heb nie de ervaring dat ik precies weet welke, maar als je hier op het forum ff rond zoekt dan kom je er vast een tegen die ook een 400W setup heeft.

 

Groetjes,

 

ooggetuigen

Share this post


Link to post
Share on other sites

welja keb die 330 kub ook ergens gelezen maar kvindhet niet meer terug :s

kheb gedacht aan een softbox maar de welke? 750 kub voor 1m² 400watt? met variac komt op iets van 350euro

330 kub afzuiger 120 euro inclusief verzending en is wel genoeg denk ik maar als de lamp niet aanligt zuigt ie maar 132 kub is dat genoeg voor een vierkante meter, loopt de lv dan niet op met rot als gevolg?

 

das allebei gerekend zonder koolstoffilter

 

alvast bedankt grtz

Edited by es hool

Share this post


Link to post
Share on other sites

ooggetuigen, Hoe kun je nou advies geven als je zelf maar 1 plantje gekweekt hebt onder een T-neon? :) ;) :D

 

Als je zelf niet met Hps kweekt,heb je er volgens mij ook geen ervaring mee!

 

En "betrouwbare bron" is toch de grootste bullshit!

 

Mijn tip is ga eerst zelf kweken met Hps en geef dan advies uit eigen ervaring!.

 

Zo maar dom wat schreeuwen omdat je wat gehoord hebt uit betrouwbare bron slaat natuurlijk nergens op!.

 

Ik ga hier toch ook geen advies geven! want ik kweek niet!.

 

Es hool succes en laat je voorlichten door mensen die WEL ervaring hebben ,met Hps-lampen i.p.v een TL-lamppie!

 

GEGROET,

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik persoonlijk zou de filtercapaciteit iets kleinen kiezen dan max afzuigcapaciteit ook naar goede geurbestrijding toe.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ooggetuigen, Hoe kun je nou advies geven als je zelf maar 1 plantje gekweekt hebt onder een T-neon? :) ;) :D

 

Als je zelf niet met Hps kweekt,heb je er volgens mij ook geen ervaring mee!

 

En "betrouwbare bron" is toch de grootste bullshit!

 

Mijn tip is ga eerst zelf kweken met Hps en geef dan advies uit eigen ervaring!.

 

Zo maar dom wat schreeuwen omdat je wat gehoord hebt uit betrouwbare bron slaat natuurlijk nergens op!.

 

Ik ga hier toch ook geen advies geven! want ik kweek niet!.

 

Es hool succes en laat je voorlichten door mensen die WEL ervaring hebben ,met Hps-lampen i.p.v een TL-lamppie!

 

GEGROET,

 

Theoretische ervaring = ook ervaring :)

En als ik bij iemand informeer die veel kweekjes heeft dan is dat gebaseerd op ervaring.

Maargoed geen zin in een Flame.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok nu is het ook kleinere filter en werkt prima bedankt voor je input heb ik veel aan

kdenk dat ik ga voor een 330 rkw met een carboriginal 250 m³ filter denk dat ik dan wel redlijk goed zit voor 1m² met een 400 watter

of nie?

 

anders enen van gtools 425 kub met ne filter van prima klima 360 kub kweenie als er iemand iets van de kwaliteit afweet van g tools en prima klima?

 

of ze stil zijn en goed filteren :)

 

keep em growing

Share this post


Link to post
Share on other sites
ooggetuigen, Hoe kun je nou advies geven als je zelf maar 1 plantje gekweekt hebt onder een T-neon? :) ;) :D

 

Als je zelf niet met Hps kweekt,heb je er volgens mij ook geen ervaring mee!

 

En "betrouwbare bron" is toch de grootste bullshit!

 

Mijn tip is ga eerst zelf kweken met Hps en geef dan advies uit eigen ervaring!.

 

Zo maar dom wat schreeuwen omdat je wat gehoord hebt uit betrouwbare bron slaat natuurlijk nergens op!.

 

Ik ga hier toch ook geen advies geven! want ik kweek niet!.

 

Es hool succes en laat je voorlichten door mensen die WEL ervaring hebben ,met Hps-lampen i.p.v een TL-lamppie!

 

GEGROET,

 

Theoretische ervaring = ook ervaring :)

En als ik bij iemand informeer die veel kweekjes heeft dan is dat gebaseerd op ervaring.

Maargoed geen zin in een Flame.

 

toch heb ik liever advies van iemand die zelf ervaring heeft . want dat via via shit is kut

Share this post


Link to post
Share on other sites

klees juist dat prima klima nie zo goed filtert, carbon avtive ziet er allezins heel anders uit zon filter iemand al gebruik gemaak t ervan

 

kzie dit setje wel zitten

425 kub gtools afzuiger met tempratuurregeling met 400kub carbon active filter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Theoretische ervaring = ook ervaring ;)

En als ik bij iemand informeer die veel kweekjes heeft dan is dat gebaseerd op ervaring.

Maargoed geen zin in een Flame.

 

 

Precies!, geen zin in een discussie omdat je weet dat je niet kunt lullen zonder ervaring! Je schrijft hier neer wat je uit je theorieboekje haalt en van een ander hoort!.We zitten niet bij de theorie-examen van je autorijbewijs!Als je echt iemand wilt helpen praat je uit eigen ervaring!Evenals advies geven over een voedingslijn,op papier geeft een voedingslijn een RICHTLIJN! het is aan de kweker zelf om te kijken hoe de plant er op reageert!Maar jij zult hier alleen de richtlijn plaatsen van een fabrikant wat elke jan doedel hier wel neer kan zetten!(theoretische ervaring)Maar als je jezelf niet laat kennen zet je hier gewoon neer wat JIJ van dat ene plantje hebt gehaald met JOU ervaring!Neem toch van jou aan 1:1 minstens :) (met jou ervaring!)En anders zou ik maar snel naar de topics van Torsten gaan kijken want die bakt er wel wat van IN PRAKTIJK ZONDER BOEKJE! Succes en geef een ander geen DOM advies met jou geneuzel!

 

Gegroet,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...