Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
jolan1979

wietthee

Recommended Posts

ik wil wel eens een keer wietthee uitproberen.

heb adhd en angst-paniekstoornis.

hoelang werkt het en wanneer?

Share this post


Link to post
Share on other sites

en welke wiet kan ik het beste gebruiken om me lekker te voelen maar wel zo dat ik toch gewoon naar buiten kan?

hoop dat iemand me kan helpen :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

op de site van wernard bruining, mediwiet staat het recept. Als je bij de thee dierlijke eiwitten doet zoals melk of roomboter wordt je stoned, erg relaxed maar kan TE zijn want als je het eenmaal ingenomen heb is er geen weg terug, bij een jointje roken kan je na een paar hijsjes de joint wegleggen. Ik ben zeer rustig begonnen.....

 

maar als je er geen dierlijke eiwitten bij doet werkt het medische gedeelte wel maar wordt je niet stoned......dus het is voor mij pijnverlichtend maar niet stoned ofzo.....

 

dus.

 

en zoek eens in dit gedeelte want er is al veel over geschreven, even de zoekmachine gebruiken!

 

succes.

 

ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat om dierlijk vet. Dat vind je inderdaad in melk (volle), boter etc.

 

Het is bij wietthee belangrijk dat je het altijd op dezelfde manier maakt. Op die manier kun je zelf bepalen hoeveel je er van moet drinken. Voor de 1 is dat een half kopje en voor de ander zijn dat er 2. Gemiddeld genomen voldoet bij mij 1 kopje.

 

Bhang Lassie ( op eigenwijzewijze )

 

1 liter water

250 ml volle melk

1 kaneelstokje

1 zakje thee naar keuze

2 cardamompitten, die je een klap op de kop hebt gegeven, zodat ze iets openen.

2 plakjes gember ter grootte van een euromunt

6 zwarte peper korrels, die je ook een klap op de kop hebt gegeven

1 gram goeie wiet

 

Laat alles behalve de thee een klein uurtje trekken op een laag pitje. Als het goed is heb je dan nog ongeveer een liter vocht over. Passeer door een zeefje en doe terug in het pannetje. Laat de thee naar smaak even meetrekken en voeg evt suiker toe. Simpel.

 

Laatst had ik niet zoveel behofte aan thee, toen heb ik een andere variant gemaakt.

 

1 liter water

250 ml volle melk

1 stuk citroengras van ca. 5 cm. Klap erop met een steelpannetje

2 cardamompitten (idem)

2 plakjes gember ter grootte van een euro

6 zwarte peperkorrels

1 gram goeie wiet

 

Zelfde werkwijze, maar laat de thee nu weg dus. Was lekker!

 

Succes ermee

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
op de site van wernard bruining, mediwiet staat het recept.

Die totaal verkeerd is, want een uurtje zachtjes koken maak je alles kapot.Beste is waterkoken & dat in een kop met ongeveer 1/2 gram verkruimelde wiet erin doen, dekseltje erop en dan een 10-15 min laten staan.

 

Namaste :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mag jij bij mij een keertje een bakkie thee komen drinken Elmanito...

 

:)

 

Ondanks dat alles kapot is, werkt het toch als een speer.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

:) Dat komt omdat je de cannabinoidenzuren gaat veranderen in cannabinoiden, maar door koken van het goedje verdamp je de hele terpenengroep die ook belangrijk zijn voor de medicinale werking.Plantendelen die bestaan uit zaden, schors, takken, wortels kook je eigenlijk & dan nog slechts een half uur op een licht vuurtje.Aromatische bloemen zoals wiet macereer je alleen met warm water voor 10 a 15 min.

 

Namaste ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rick Simpson verwarmt de boel anders voor een lange tijd. En die claimt er kanker mee te genezen.

 

Soms kun je ook teveel lezen Elamanito. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

:) wat dacht je van praktijkervaring, heb liters gedronken als echte thee leut.:D

 

Namaste ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

In het ziekenhuis kreeg ik het op de manier van Elmanito bereid.

 

Voor mij de eerste keer ervaring met wietthee.

 

Men kookte water, kruimelde een top wiet erin, liet dat trekken en na een kwartier mochten ik en een medepatient ons keerste kopje wietthee nuttigen.

 

Ik lag er met een longontsteking, zij had longemfyzeem en een klaplong gehad. Het was de bedoeling dat we dan een nachtje goed konden slapen.

 

Na ongeveer anderhalf uur begon het te werken, beiden niet kunnen slapen, we werden vitaal gingen heel de nacht lopen door het ziekenhuis en hebben heel vaak de slappe lach gehad. Het was tegen de ochtend uitgewerkt en toen zijn we als een blok in slaap gevallen.

 

Net als bij spacecake, moet je goed uitkijken wat je doseert.

 

Voor ADHD zijn hazesoorten normaliter geschikt als je ze rookt/verdampt. Met thee ken ik geen ervaringen wat dat betreft.

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha wat een ervaring blowsterke

vond je het niet eng omdat het voor de eerste keer was?

heb vandaag bedrocan voorgeschreven en ga het verdampen.

ben benieuwd hoe het gaat :) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb zo ook eens wietthee gemaakt gewoon zo'n ijzeren theebuideltje nemen en deze had ik gevuld met takjes die ik had van toppen... water koken theebuideltje vullen en laten trekken gevoel kan ik niet direct zeggen want had toen ook nog wel wat gerookt ook maar was wel anders dan anders...

Maar smaakte echt wel lekker die thee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zit op dit moment aan de amnesia thee en die werkt ook hoor! Tegen alle theorie in, maar ik zal je methode eens een kans geven Elmanito.

 

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...