Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Bigtimejonko

spint bestrijden

Recommended Posts

waddaapus :D

 

nog 2 weekjes voordat ik me schatjes ga omhakken en vandaag na een kortie inspectie van een paar plantjes zie ik eneens dat er weer fakkingspint op zit!!!! :spliff:

 

heb een paar weken geleden een paar pogingen gedaan om ze uit te roeien met plant vitality plus 3x en een zelf gemaakt mixje van de gs

maar het heeft dus niet geholpen

 

moet ik ze nu opnieuw gaan bespuiten?

of gewoon de komende 2 weken elke dag ff met een plumeau van onder naar boven langs me planten gaan om zoveel mogelijk eitjes/beestjes weg te halen?

dat werd mij door een kennis aangeraden, maar heb zelf nooit nooit van die techniek gehoord,en vraag me ook af of je op deze manier ook niet al het thc weghaalt?

 

dus ben toch ook wel benieuwd hoe jullie hier over denken en me aanraden ;)

 

peaceee !

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 weken voordat ze omgaan is het wel erg kort dag om ze nog te gaan lopen bespuiten.

Je loopt dan behoorlijk kans op schimmel en rot, zeker als je ze zeiknat bespuit.

 

Ook lijkt het me niet erg lekker voor het eindresultaat, zeker een biologisch middel zal niet snel genoeg aanslaan, aan ranzige, niet te roken, maar spintvrije wiet heb je ook niks. Misschien een wat agressiever middel wat je maar eenmalig hoeft te gebruiken? En dan alles wat langer laten staan en daarna goed watercuren.

 

Had vandaag nog ergens gelezen wat iemand deed bij spint na het omhakken, volgens mij was het op de kop hangen zodat ze naar boven lopen.

 

Hopelijk kan iemand je er beter mee helpen, ik probeer maar wat te brainstormen voor je.

Share this post


Link to post
Share on other sites

klote dat je spint hebt ontdekt, ik zou de planten niet meer bespuiten of iets dergelijks. vooral als je ze idd over 2 weken omhakt. Ik zou hier een daar voorzichtig met de hand een beetje de webjes van de toppen afhalen. En als je deze ronde klaar hebt alles goed reinigen met dettol. als je met stekken werkt gelijk de stek bij binnen komst in een bakje met water en pvp dompelen en een paar dagen later opnieuw bespuiten met pvp.

 

greetz racer

Share this post


Link to post
Share on other sites

@racer

ik heb nog geen webjes op me toppen , maar k zal t wel in de gaten houden thanks!

 

en k zal indd maar niet meer gaan spuiten en volgende keer gewoon preventief bestrijden.

 

toch vraag ik me ook af of hier ook mensen te vinden zijn die een plumeau gebruiken om spint onder controle te krijgen ?

stof blijft er ook aan hangen dus beestjes/eitjes waarschijnlijk ook.

 

anyway bedankt voor de reacties en tips!

 

preace!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...