Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

dolim

watergekoelde lampen

Recommended Posts

is er al een topic over watergekoelde lampen?????????

 

zo ja graag een verwijzing.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog niet echt eigenlijk.

Het is wel eens vaker ter sprake gekomen, maar nog niet uitvoerig besproken.

Wat wil je er van weten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan je in elk geval vertellen dat ze belachelijk duur zijn..... Maar het idee is super natuurlijk.... raakt op die manier heel wat warmte kwijt.

 

Misschien is zoiets zelf ook wel te bouwen.. maar dan moet je wel materiaal gebruiken wat licht bijna 100% doorlaat en goed tegen hitte kan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat ik van die lampen weten wil is of het werkelijk werkt met name voorhet kweken op een zolder in de zomer.

 

afgelopen zomer bijna 11 weken niets kunnen doen, dan verdien je die lampen snel terug. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik begin het idee wat achterhaald te vinden, sinds ze meer en meer overgaan naar de luchtgekoelde kappen. Je hoort er weinig meer van maar wie weet zijn ze nog te vinden op de komende beurs. Ik zal het in de gaten houden.

 

afgelopen zomer bijna 11 weken niets kunnen doen

 

Nou ik heb best wel genoten hoor, ik teken weer voor zo'n zomer. Je kan wel blijven doorkweken.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

okay dan dezelfde vraag nog een keer; is er al een topic over luchtgekoelde lampen.

 

hoe wil jij dan de hele zomer doorkweken op bv een zolder, met 10 lampen krijg ik het daar (de afgelopen zomer) niet onder de 38 graden.

ben van plan om "verder" te gaan in deze branche en wil dus in de zomer niet stil staan.

 

graag veel info over luchtgekoelde kappen, waar gaat bv de lucht heen die je gebruikt voor de koeling.

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
is er al een topic over watergekoelde lampen?????????

 

zo ja graag een verwijzing.

We hebben trouwens een zoekfunctie op dit forum... heel handig als je iets, euh, wilt zoeken :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom moet water en elektra fout gaan?????????????????

 

wat dacht je van een vaatwasser, wasmachine, verwarming van je voedingsvat, klokpomp.

 

ik ben daar niet zo bang voor.

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
waarom moet water en elektra fout gaan?????????????????

 

wat dacht je van een vaatwasser, wasmachine, verwarming van je voedingsvat, klokpomp.

 

ik ben daar niet zo bang voor.

:wacko:

Oke, wat jij vindt ter zijde...

Hoezo wil je je lampen koelen met peperdure koeling... ??

Nergens voor nodig.

 

 

En; wil je stoppen met elke keer achter je post :blink: te zetten want dat weten we nu wel :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

jawel de zoekfunctie is handig maar doet niets op luchtgekoelde lampen en je zwengelt er geen discussie mee aan......... en daar gaat het mij om, ik wil standpunten horen/lezen liefst van zzoveel mogelijk mensen.

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

de lampen zorgen voor een "teveel" aan warmte op mijn zolder normaal is het er zomers een graad of 26-28 en dat zou o.k. zijn maar met die lampen......

 

vertel me eens iets over die luchtgekoelde lampen

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op een zolder valt weinig te koelen, zeker met de warme lucht in de zomer.

Ik ga trouwens wel gewoon door in de zomer, ook als mijn temp tot 37/38 oploopt. Dat is dan wel het maximale wat ik haal in het hok.

Het gaat dan wel ten koste van wat van de opbrengst, maar dat neem ik maar voor lief dan.

Ik laat me wel andere lampkappen maken, zodat er 2 bulpen in kunnen en in er flenzen op heb zitten om luchtslangen op aan te sluiten, om eens te kijken of ik de hitte bij de lamp kan wegkrijgen.

Ik laat ze trouwens dusdanig maken dat ik er een stuk glas onderin kan schuiven, dit om de stralingswarmte proberen weg te nemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dolim, ik heb nog efkes gezocht en mijn favo growshop heeft dergelijke luchtgekoelde kappen. D'r staat een stukje over hun luchtgekoelde kappen met foto's op hun site. Als je de onderstaande link aanklikt en wat naar beneden scrollt, dan kom je het vanzelf tegen. :D

Greenline

Edited by Bambo

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Dolim, check dit maar eens ff :

 

http://www.overgrow.com/growfaq/1432

 

Ik ben zelf nog steeds op zoek naar een goede oplossing voor de watergekoelde lamp.. Als iemand nog tips heeft om deze dingen zelf te kunnen maken, dan hoor ik dat graag. Ik heb alleen nog maar een plaatje van een zelfgebouwde watergekoelde lamp, daar hebben we dus nog niet zoveel aan. Ik vind de watergekoelde lampen zelf nog veel te duur. Ik heb 600 watt modellen gezien voor 200 dollar, nog erg duur.. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

sjeffie,

 

kan je die link van die lampen even doorgeven waar ze op staan voor $ 200,00

 

of kan jij me vertellen wat ik voor dat bedrag wel en niet krijg.

 

alvast dank

 

m

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luchtgekoelde lampen hebben volgens mij weinig zin, tenzij je warme lucht meteen wordt afgevoerd.....de warmte wisseling lamp>lucht blijft nl. net zo groot

 

dwc...de lampen produceren net zo veel warmte mét luchtkoeling, dan zonder.....de lampen worden wel minder warm, maar er komt warmere lucht in je hok..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de lampen nog niet getest, maar een klein beetje warme lucht is misschien ook wel weer handig (voor de rlv e.d). Volgens mij moet je met dit systeem gewoon rechtstreeks de lucht van buiten aanzuigen met een aparte ventilator en ook direct weer naar buiten blazen. In de winter kun je de warmte dan eventueel weer terug in je ruimte blazen..

 

watergekoelde lampen :

 

+/- 200 dollar 600 watt, "hydro-coil"

 

http://www.hydroasis.com/Merchant2/merchan...duct_Code=HYDRC

 

Veel te dure watergekoelde lampen :

 

 

http://www.jonsplantfactory.com/lights.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

dank je , denk alleen dat beide lampen voor mij niet haalbaar zijn 200 l watervoorraad per lamp of een belachelijke prijs.

 

ga m'n aandacht wel vestigen op adjust a wing lampen, daar geloof ik wel in.

m

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit kun je oplossen door gewoon kraanwater er doorheen te laten lopen en dan direct de afvoer in. Zo kun je de warmte gelijk afvoeren, water is volgens mij ook niet zo duur :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan by-pass ik de meter wel het enige wat je nodig hebt is een lijmtang, t-stuk en een zaag :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

OP die hydroasis site hebben ze Philips SonAgro/SuperAgro lampen van 160 WAtt en 250Watt weet er iemand waar ik deze kan krijgen in Nederland/België?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dolim, waar heb je die lijmtang en die zaag in godsnaam voor nodig ? Je kunt bij omegagarden ook "zelfbouw watergekoelde lampen" krijgen, deze kosten 150 dollar. Volgens mij is dit een heel simpel ontwerp, die je gemakkelijk zelf kunt nabouwen.. Ik heb een plaatje van deze lamp, ik weet alleen ff niet waar ik deze kan uploaden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luchtgekoelde lampen zijn afgesloten lampen waar de hitte weggezogen wordt naar buiten of waar je het ook maar wilt. Je kan de hitte door een filter laten lopen en zo je huis verwarmen met warme lucht :D

 

In de winter kan je ervoor kiezen om niet af te zuigen waardoor je hok optimaal verhit wordt

 

Door de afzuiging van de hitte kan je de lampen veel dichter bij je gewas brengen aangezien er haast geen warmtestraling vandaan komt. Dus kun je nog betere opbrengsten behalen ook.

 

Kijk in de recente highlife naar bonecollector artikel die kweekt met luchtgekoelde lampen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...