Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Rakker

vraagjes m.b.t.

Recommended Posts

Lo allemaal,

 

Ik hoop dat jullie mij even een beetje kunnen assisteren.

Heb dankzei lezen hier en enkele vragen mijn binnentuintje af.

Heb een klein beetje ervaring met onze dames,in de achtertuin, maar dat was meer spray and pray groeien/natte vingerwerk c.q. aanklooien. (wel leuk verlopen tot op heden)

Nu heb ik niet echt groene vingers, en heb ik wat vragen m.b.t. aanschaffen grond, en evt toevoegingen.

Dit is wat ik wil gebruiken, en hoop dat jullie mij even een beetje kunnen corrigeren/bijsturen mbt wat ik nodig heb voor een gehele kweek cyclus.

 

Ik wil gebruiken:

Sannies Symbiosis mycorrhiza

Sannies Buffertablets

Sannies Bacto

Perfect start

Hier is iedereen onwijs over te spreken, dus lijkt me wel the way to go.

I.c.m. de Humboldt Organische lijn en organische toevoegingen , met voorzichtige, lage dosering.

Meerdere topics op verschillende sites tegen gekomen waar deze combinatie gebruikt werd, niet ingewikkeld en mooie resultaten.

Enkele problemen die nog wel eens voor willen komen zijn uitputting aarde / overvoeden, maar naast dit zijn ook hier de reacties lovend over.

Vroeg mij 2 dingen af:

 

1. Welke grond raden jullie me aan, ik zie veel gold label special, special light en custom langskomen op mijn zoektocht.

Mijn idee zelf was zaailingen na opkomst op gold label special lightmix in kleine potjes (1l. 10x10x11) te zetten,

en na verloop van tijd in 16 liter potten te zetten in de gewone gold label specialmix volle aarde.

2. Ook lees ik dat wordt aangeraden toevoegingen aan je grond te doen i.c.m. de Humboldt organische lijn, i.v.m. uitputting aarde.

Kunnen de kenners hier mij een beetje op weg helpen met deze toevoegingen en verhoudingen?

 

Eigenlijk is al met al mijn vraag:

Wat voor grond raden jullie aan om te gebruiken i.c.m. de Humboldt organische lijn, en wat raden jullie me aan om aan mijn grondje toe te voegen, en

in welke hoeveelheden (grofweg).

En tenslotte: Missen jullie nog dingen in mijn bovenstaande lijstje die jullie zouden aanraden/toevoegen?

 

Ik heb een hoop gelezen en gezocht, maar wordt af en toe een beetje onzeker en geïntimideerd door de overvloed aan informatie.

Ik hoop dat jullie me een beetje in de goede richting willen helpen, vooral m.b.t. toevoegingen aan de aarde.

 

Alvast bedankt & groetjes!

Rakker

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. gl custom

2. gk complete organics (emmers) of plagron super biomix (gele zakken)

 

verhoudingen staan op de site's ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

je geeft het zelf al aan , koop een startpakket van sannie en dat werkt perfect ikzelf had 50 liter smartpots en haalde met 5 plantjes 0,83 gr/watt met 2x 600 watt heb alleen 20 extra buffertabs gekocht.

 

vond het super geen gekloot meer met afzuren en die net geen 1op1 was mn eigen schuld omdat ik af en toe te lui was om water te geven en ze beetje droog werden

 

gr ernie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey,

ik zou doen wat beide hebben gereageerd starters pakket van sannie met gold label aarde

sucses verder met je keuze en hopen op een mooi kweek ;)

groetjes alex

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey luitjes!

 

@ polletje:

 

Even ter bevestiging:

1. Gold Label, Special mix Custom zonder perliet met cocos

2. Complete Organics volledig voorgemixede emmers

Deze bedoel je neem ik aan?

 

Heb weer eens een punthoofd van de migraine dus vraag het maar even na voordat ik met het verkeerde thuiskom ;)

Die kant en klare voor gemixte emmertjes zijn ook wel fijn voor een beginner zoals ik, kan ik lekker weinig aan fout doen in vergelijking met al die meuk in losse potjes kopen.

Heb ik hier voldoende aan? Enkelt deze emmertjes, qua toevoegingen? klinkt te goed om waar te zijn :)

 

@ iedereen:

 

Raden jullie nog wel aan een zakje light mix te halen voor mn zaailingen als ze net opgekomen zijn, of kan ik ze gelijk in die custom mix stoppen? (hier schijnen de meningen over verdeeld te zijn als ik er naar zoek)

 

 

Groetjes & bedankt voor de reacties!

 

Rakker

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt, die emmertjes zijn ruim voldoende hoor, zit ruim alles in wat ze nodig hebben.

t losweken op t juiste tijdstip, das de kunst ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog paar vraagjes;

 

@ Superernie:

 

Je hebt naast dat starterspakket enkelt nog extra buffertabletten gekocht?

Gebruikte je hier nog wat naast, of was het echt enkelt starterspakket bestaande uit:

 

# sannies bacto

# Symbiosis mycorrhiza

# buffer tabletten

# bloei-voeding (1liter)

 

Als dit afdoende is, is dat misschien wel het beste voor me om mee te starten, het lekker simpel houden voor de 1ste kweek binnen.

Zal me ook wat minder geld kosten.

 

Wat voor grond gebruikte je? En voegde je hier nog wat aan toe?

Het klinkt te mooi om waar te zijn, zou wel bijzonder prettig zijn om het zo simpel mogelijk te houden.

 

Groetjes

 

Rakker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik Gold Label special mix mix custommix,

# sannies bacto

# Symbiosis mycorrhiza

# buffer tabletten

# bloei-voeding (1liter)Bac(vanaf week 3 12/12)

#onafgezuurd kraanwater

 

Dit is voldoende,je kan het nog uitbreiden met Perfect Start en Gold Label zwarte wormenmest ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lo allemaal,

Bedankt voor jullie input!

De keuze is gemaakt, ga voor de makkelijke manier.

Heb ik wat minder kans mn plantjes te verpieteren.

Ik ga voor:

# Gold label special custom mix

# emmertje gk organics mix

# emmertje wormenmest

# sannies bacto

# Symbiosis mycorrhiza

# perfect start

# buffer tabletten

# bloei-voeding (1liter)Bac(vanaf week 3 12/12)

# heb wat Humboldt Mayan microzyme en Honey ES van een kennis gekregen, dus deze zal ik ook gebruiken (thee).

 

1 vraag bleef echter onbeantwoord:

- Light mix voor de zaailingen als ze net opgekomen zijn in mn kleine potkes of gelijk in de custom mix?

 

Mochten jullie nog op/aanmerkingen over het bovende hebben, hoor ik het graag!

 

Weer bedankt voor de hulp!

Groetjes

Rakker

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan zelfs ontkiemen in de custommix.... dus ja meteen in de gl custom

 

hou je er rekening mee dat bac bloei al een volledige voeding is, dus niet teveel meegeven met de organics...

 

gk is wel goed spul ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

beste rakker,

ja je kan ze gelijk in die mix doen alleen opletten dat je niet teveel extra voeding bij geeft in het begin(overvoeding)

dan gaan je blaadjes geel worden en verbranden ze maar dat zie je snel genoeg

sucses groetjes alex

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...