Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
locman

op andere voeding overstappen

Recommended Posts

ik gebruik de basisvoeding van bionova voor mijn planten (aarde). nu is deze bijna op maar ik heb nog van de vorige keer wat A+B basisvoeding van B`cuzz staan. kan het kwaad om die te gaan gebruiken voor de laatse paar weken van mijn kweek? Of is dat af te raden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die B'cuzz aardevoeding is niet zo geschikt voor de bloei dacht ik... ze bevat wat teveel stikstof. Denk dat het beter is dat je terug die bionova koopt.

Je kan wel vanaf 2 weken voor het oogsten stoppen met voeden... bij sommige planten zelf 3weken (vb K2). Gewoon nog wat water geven. Het bevorderd de smaak. Meeste kwekers stoppen 1 week voor oogsten met voeden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn vraag is eingelijk of het uitmaakt dat ik van voeding wissel. niet op welke voeding ik overstap.

bij mij gaat het er niet in dat een van de grootste producenten van voeding in Nederland B`cuzz dus, ik denk zelfs de grootste, geen goede voeding maakt.

Maar maakt het wat uit voor de plant als die ineens andere voeding krijgt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

in principe blijft de plant dezelfde voeding krijgen, (Stikstof Fosfor en Kalium) het enige wat eigenlijk uitmaakt is wanneer ze deze in welke hoeveelheid krijgen, (vb meer fosfor en kalium dan stikstof voor de bloei)

en meer stikstof dan "PK" voor de groei.

 

het maakt niet uit wat voor merk je grondstof heeft, kijk gewoon even op de verpakking wat voor NPK waarde het heeft. (en wat er nog mocht inzitten) vergelijk deze met de andere en dan weet je het zo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Zolang je ermaar voor zorgt dat je plantje de juiste voedingstoffen in de juiste fase krijgt dan kan je overstappen op andere voeding.

 

Ik krijg de indruk dat jij in de bloei zit.

Als jij met de basisvoeding van bionova bedoeld de bn grondmix dan is dat groeivoeding en voeding voor de beginfase van de bloei maar dan heb je nog een bloeivoeding nodig [met weinig of geen N en veel P].

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt, ik gebruik ook de bloeistimulator van b'cuzz. Stanley, jij zegt dus dat de basissvoeding (daar had ik het inderdaad over) niet tot het einde toe gebruikt moet worden?

ik dacht van wel, moet nog zo'n 2 weken nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo iedereen, ik ben pas begonnen met wiet te kweken, maar ik doe het niet op die maniermet lampen enzo. Ik zet de plantjes altijd in het licht zodat ze niets te kort komen.

Maar ik heb een vraag. Ik heb hier thuis een zak met voedingsstoffen gevonden voor planten en groenten enzo in de vorm van korrels (groene)

 

14 % Stikstof totaal -> 8.5 % Amoniumstikstof

5.5 % Nitraatstikstof

 

7 % P2 O3 (oplosbaar in water)

 

17% K2 Kaliumoxide (oplosbaar in water)

 

2 % Mg O Magneziumoxide (oplosbaar in water)

 

27 % So3

 

0.07 % DMPP

 

Spoorelementen : Boor 0.02 %

Zink 0.01 %

 

 

Hopelijk zijn jullie hier iets mee graag zou ik wat informatie hebben.

 

greetzz :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...