Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Skunkalicious

[Vaporizer] Temperatuur voor verschillende effecten

Recommended Posts

Klopt het dat er bij een lagere temperatuur meer CBD wordt losgelaten dan THC? (zoja bij welke temperaturen? Kookpunt van THC is 200 graden celcius wordt op wikipedia vermeld. Het kookpunt van CBD niet.)

 

Ik had eergisteren heel langzaam mijn wiet verdampt in een zelfgemaakte vaporizer en het effect was zeer aangenaam, licht verdovend en helder.

Als ik een bonghit neem ben ik minder helder en minder verdoofd.

 

De wiet die ik had gebruikt was een autoflower Shiva haze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb dezelfde ervaring met een verdamper. Ik heb er nu geen meer, maar ik heb 'm wel een tijd te lenen gehad van een kennis.

Het effect is schoner, helderder en prettiger.

 

groetjes Mitsz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als eerste de temperaturen.

Delta-9-THC

Temperatuur: 157 °C

Werking: zorgt ervoor dat de gebruiker zich licht in het hoofd gaat voelen, "high".

Medisch: verdovend, ontstekingsremmer, antioxidant, anti-emeticum(tegen overgeven, braakneigingen) en euforiserend

 

CBD (cannabidinol)

Temperatuur: 160-180 °C

Werking: zorgt voor een gevoel van welzijn en maakt het effect van de THC aangenamer.

Medisch: angstreductie, pijnstillend, anti-psychose, ontstekingsremmer, antioxidant en krampstillend(spierkrampen, darmkrampen).

 

CBN (cannabinol)

Temperatuur: 185 °C

Werking: afbraakproduct, veroorzaakt een dronken gevoel en kan lijden tot een high die lijkt op te komen maar nooit echt doorbreekt. CBN is extreem complex en er is hier weinig over terug te vinden.

Medisch: kalmeringsmiddel, slaapmiddel, anitbiotisch

 

CBC (cannabischrome)

Temperatuur: 220 °C (opgepast, in veel vaporizors leidt deze temperatuur tot verbranding omdat de houder voor de kruiden te warm wordt)

Werking: werkt samen met de THC om het gevoel aangenamer te maken. sterke gelijkenissen met CBD

Medisch: ontstekingsremmer, antibiotisch en schimmelwerend.

 

CBG(cannabigerol)

Temperatuur: 220 °C

Werking: CBG is de eerste cannabinoïde die wordt aangemaakt tijdens de groei van de cannabisplant. CBG is niet psychoactief en is vooral slaapverwekkend.Het werkingsmechanisme van de natuurlijke cannabinoïde cannabigerol (CBG) is onbekend.(cfr. Monty)

Medisch: ontstekingsremmer, antibiotisch, schimmelwerend en bloeddrukverlagend.

 

THCV(tetrahydro-cannabivarin)

Temperatuur: 220 °C

Werking: THCV zou invloed hebben op de snelheid waarmee de roes toeslaat. Vooral cannabis uit Afrikaanse en Aziatische landen zouden een hoog THCV gehalte hebben. Een deel van de geur die vrijkomt voor de effectieve verbranding of consumptie van cannabis zou hieraan gelinkt zijn alsook het sterke hoesten bij inname.

Medisch: pijnstiller, euforie opwekkend

 

Dan het rook/verbrand of damp verhaal.

Bij verbranden verliest je erg veel werkzame stoffen (Die verbranden) waar door je een ander gevoel krijgt.

De verdamper geeft met haze een lekker helder up gevoel + een wat lager temperatuur lekker voor overdag.

Word de temperatuur hoger word het steeds zwaarder maar een haze blijf altijd een up high.

Indica geeft een wat zwaarder stoned gevoel niet zo erg als met verbranden.

 

Verdampen doe ik het liefst en daarna is eten mijn favoriet en als ik wat slomer wil geworden rook ik puur in een gspot.

 

mijn wiet verdampt in een zelfgemaakte vaporizer

Dat maak me erg nieuwsgierig.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...