Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
newmicrogrower

zaadjes tussen me heribei?

Recommended Posts

Een goededag,

 

Vanmiddag zat ik eens goed naar mijn heribei te kijken, deze staat inmiddels flink in de bloei.

Nu zag ik onder elk topje, zeg maar bij de nodes, een soort van zakje zitten.

Nu had ik wel eens gehoord van een herma, dus daar was ik gelijk bang voor.

Nu had ik zon zakje eraf gehaald en open gepeuterd, en dat leek verdacht veel op een zaadje in wording.

Heb geprobeerd fotos te maken, maar was gewoon echt niet te zien.

Maar komt iemand dit verhaal bekend voor?

En moet ik nu actie ondernemen, of lekker laten gaan?

 

Iig bedankt,

 

Mvg. NewMicro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een foto van de zakjes zou echt wel helpen om het als mannelijke of vrouwelijke bloem te identificeren.

google eens op vrouwelijke en mannelijke bloemen van cannabisplant dan zie je het verschil.

Een mannelijke bloem zit vast aan een steeltje.

 

Als het toch mannelijke bloemen zijn dan zou ik ervoor kiezen de plant te verwijderen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja heb net dus ff gegoogeld maar bij mij lijkt het wel gewoon vrouwelijk.

Want heb gewoon dikke toppen, alleen onder elke top, zit zeg maar in de oksel, zo een zakje.

En dat zakje zit ook gewoon helemaal onder de glinster.

Dus vind beetje raar dit, helemaal omdat ik een beginnend kweker ben, weet ik niet wat ik moet doen.

Ik zal proberen nog een goede foto te maken, en als je dan mss morgen of zo nog een keer dit topic wil bekijken,

Dan kan je jou mening erover geven. Zou chill zijn.

 

Iig bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij zit dat altijd daar :wacko:

Google nog een keer op vrouwelijk met een close up.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo'n zakje is het vrouwelijke zaadhoesje, oftewel de vrouwelijke bloei en hetzelfde als waaruit je bloeiende toppen ook bestaan. Tenzij bevrucht zit er geen beginnend zaadje in. De enkele bloeiwijze in de bladoksels ontstaat eerder dan de eigenlijke toppen (voorbloei), en ontwikkelt zich daardoor ook wat eerder. Als je er een stuk of 15 in een shaggie douwt (enkele bloempjes zijn snel droog) kun je alvast even voorproeven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedoel je zo iets :

 

gallery_3_41_276.jpg

 

Dit is een vrouwelijk bloempje welke daar hoort te zitten :wacko:

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

grtz ;

 

bedoel je deze ? Das gewoon de voorbloei, die is wat rijper dan de rest doordat ze

er al langer opstaan ...

 

gallery_23986_9973_377046.jpg

 

groeten popz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit komt me zeer bekend voor, heb 100% zeker geen herma's en ook hier paar zaadjes in de planten op mijn balkon.

Heb ze uit zaad wat er vorig jaar in de enige vrouw uit Jack Herrer x Skunk die ik had staan, is gekomen.

Typisch bij mij is dat het in de onderste toppen zit, vreesde voor kruising met vezelwiet maar als ik de planten nu zie dan is het eerder een latere en tragere soort ingekruist. :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo dat heeft de mijn PP ook volop veel

wist niet wat het was en dacht dat mijn plant alleen dat als weed zou geven maar nu weer ik gelijk dat het een vrouwelijk bloempje is

yo bedankt voor het beginnen van de topic ben ik een hoop mee geholpen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tenzij bevrucht zit er geen beginnend zaadje in

 

soms geraken ze schijnzwanger , dan heb je zo een klein groen zaadje erin dat zich nooit zal ontwikkelen

 

Dat had ik dit jaar met mijn LR , ik dacht eerst ook dat die bevrucht was omdat ik in dat zaadzakje een klein groen bolletje vond

 

 

Toen ik ze had geoogst heb ik gelukkig niks gevonden en waren die minizaadjes ook totaal niet verder ontwikkelt

Share this post


Link to post
Share on other sites

zit je in noord nederland?

 

dan is het heribeiXvezelhennep, herihemp/vezelbei

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat idd om zo een vrouwelijk bloempje zoals sannie en poppa laten zien.

En daar zit dus dat zaadje in zoals ik zei.

Maar iig hartstikke bedankt, hoef ik dus niet meer te stressen.

En zo te lezen zijn meer mensen weer iets wijzer geworden.

Bedankt !

Share this post


Link to post
Share on other sites
soms geraken ze schijnzwanger , dan heb je zo een klein groen zaadje erin dat zich nooit zal ontwikkelen

 

Wtf... Mijn hond werd vroeger steeds schijnzwanger... maar dat een plantje dat kon worden dat wist ik niet!

Moet zo'n bloem dan niet bestoven worden? :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

KIjk hoe het precies zit weet ik niet zou ik eens moeten opzoeken

 

maar ik heb het soms wel gehad dus dat er in elk zaadzakje zo een miniscuul zacht groen begin van een zaadje zit

 

 

op het einde van de bloei usdat dan nog steeds hetzelfde, dus een zaadje wordt nooit gevormd.

 

 

Miss weet iemand anders wat dit precies is , ik noemde het gewoon schijnzwanger omdat het daar op lijkt :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou het niet zo zijn dat die voorbloeipistels bevrucht zijn geweest door een mannelijke voorbloeibloem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

no problem, is normaal, en ook al zit er eens een zaadje in, meestal in de toppen dan niet, het hoe wat waarom is dan ook niet zo interessant voor me, als de toppen zinder zaad zitten is het ok.

 

ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites
grtz ;

 

bedoel je deze ? Das gewoon de voorbloei, die is wat rijper dan de rest doordat ze

er al langer opstaan ...

 

gallery_23986_9973_377046.jpg

 

groeten popz

 

 

ik zag deze ook op eens op me planten zitten en ik schrok ook ff, had ff opgezocht en het blijken voorbloemetjes te zijn oftwel pre-flowers.

Kan je deze ook roken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed laten drogen en dan de fik er in :) oftewel die zijn idd goed te roken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...