Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Stinson

Bouw Micro Hokje

Recommended Posts

Hallo,

 

Onlangs ben ik begonnen met het bouwen van mijn micro hokje en hier begint mijn bouwverslag.

ik stop er 201 watt aan spaarlampen in in totaal.

lucht invoer en afzuiging ben ik nog niet overuit maar ik denk te gaan klooien met 12cm pc ventilatoren.

afmetingen van het kastje zijn 60x60x40 cm (BxHxD) heel klein maar heb niks anders. geen probleem.

 

Aangezien de zomer overgeslagen is dit jaar en de herfst eind mei begon is mijn buitenkweek (foto's in mijn album) niet interresant meer

en toen ik een oude ladekast vond op zolder besloot ik om een kweekkastje te bouwen.

dus laden weggegooit en ik kon beginnen.

Hier is een foto van het kastje waar ik mee begon, de achterkant eruit gesloopt want dat leek wel karton, en de laden eruit:

 

gallery_31416_12683_3555776.jpg

 

toen heb ik een dikke stevige houten plaat gebruikt om de achterkant te maken die heb ik vastgelijmt.

daarna al de gaten in de binnenkant opgevult met houtvuller en de naden (slordig maar effectief) afgekit:

 

gallery_31416_12683_370398.jpg

 

daarna een deur van dik multiplex gemaakt, vastgezet met 2 stevige scharnieren,

een magneetding aan de binnenkant om de deur dicht te houden en een handvat erop.

 

gallery_31416_12683_492071.jpg

 

Vandaag ben ik bezig geweest met de verlichting.

Daarvoor heb ik het een en ander inelkaar geknutseld, reflectie en armaturen, dat beschrijf ik hier allemaal.

 

Morgen ga ik betere kettingen zoeken en dan hang ik alles op om te kijken hoe het past.

voorproefje:

 

gallery_31416_12683_1259707.jpg

 

dan haal ik alles weer uitelkaar; de lampenkappen eruit, deur eraf.. De boel schuren en Latex Extra-wit eroverheen.

 

En dan beginnen te denken over de lucht in en uitvoer.

En uiteindelijk alles aansluiten, denk ook een homemade koolstoffiltertje te maken.

Maaar dat zien we allemaal nog wel, eerst maar eens latex erop.

 

 

to be continued..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Stinson,

 

Leuk idee B)

Ziet er ook allemaal top uit :D

Weetje al welk soortje je wilt kweken?

En ik zou ook nog ff een knoopje om je kroonsteentje leggen die moet wel werken als een trekontlasting :wacko:

 

WE VOLGEN JE!! <_<

 

 

Taiga :head_hurts_kr:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga begin oktober ook een kastje bouwen, met ongeveer dezelfde afmetingen, dus ik ga je volgen!

Veel succes, ziet er al goed uit!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey mensen, vandaag ben ik al weer even bezig geweest..

 

@ taiga - bedankt ik zal er op letten als ik de losse lampen erin hang.

Heb nog 12 widow skunk zaadjes liggen die zal ik er mischien paar van in zetten,

Maar omdat het zo een laag kastje is zal ik liever lowryder erin zetten ofzo, minder gedoe..

 

@ Kroop - hey leuk dat je ook een hokje gaat bouwen, ik ben benieuwd.

ik heb op t forum nog niet echt zulke kleine hokjes gezien, dus zal jou ook volgen dan.

 

 

Vandaag heb ik een groot stuk ketting gehaald en S-haakjes voor de lampen kappen. bij elkaar zag dat er zo uit..

 

van hoog naar laag:

 

gallery_31416_12683_608659.jpg

 

op dezelfde hoogte:

 

gallery_31416_12683_534280.jpg

 

vond het er wel leuk uit zien.

 

Daarna heb ik alles eruit gehaald en een laag latex Extra-Wit erop gekwakt.

Was eerst niet echt tevreden maar op de foto ziet het er allemaal redelijk netjes uit.

Foto van de binnenkant na het verfen:

 

gallery_31416_12683_2454293.jpg

 

Ziet er nu toch al een stuk netter uit en dus ik ben blij.

 

Eind van de avond is het overschilderbaar, en als het nodig is zal ik nog een laag erop smeren.

Zo niet, dan zal ik morgen beginnen met de lampen aansluiten als ik genoeg kabel en stekkers kan vinden hier..

ben er nog niet helemaal over uit hoe ik de kabels ga wegwerken maar heb nu mooi tijd om daar een oplossing voor te vinden terwijl de latex droogt.

 

later meer..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Stinson,

 

Mooi wit is niet lelijk :wacko:

Lowryder is idd wel een goed idee :head_hurts_kr:

Wij hebben laats ook een Micro hokje gemaakt B) Linkje

 

verder succes ,we volgen je <_<

 

De groenten

 

Taiga

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gebruik je autoflowers of werk je met een timer?

Ben ook benieuwd hoe je die diy koolstoffilter gaat doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ stinson

 

 

Zo dat is een puik kastje kerel :head_hurts_kr:

 

Mooi zo die lampjes aan die kettingen en de kapjes netjes

 

Goed zorgen dat je temp niet te hoog wordt en niet te veel planten want die willen wel groeien hoor.

 

Me eerste kastje was net zo groot en kon niet meer aan dan 4x23 watt aan qua temperatuur.

 

En probeer je pot erg plat en laag te houden ( teiltje ofzo ) dan worden ze niet zo hoog

 

 

Suc6 met je kastje, keep up the goodwork <_<

 

grtz kingkroon

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo allemaal,

 

@ taiga - heb je hokje gezien ziet er goed uit :wacko:

mooie lampen heb je erin, ik zat er ook over te denken om die te kopen maar vond ze prijzig.

maar hoe zit dat laat je de plantjes buiten afbloeien?

 

@ Kroop - ik ga eerst met timer werken en als mijn widow skunk zaadjes op zijn zal ik eens wat autoflowers proberen.

enne ik moet nog even kijken hoe ik die filter ga maken dat had ik iemand anders zien doen ergens op internet..

Dat komt nog.

 

@ KingKroon78 - Bedankt:) ik heb vandaag een aantal pc fan's besteld ik hoop dat het genoeg zijn. en ik had al een mooie bak gezien bij de hema, zo een opruim bak van 40 bij 30 cm ofzo vond ik wel geschikt. maar ik ga waarschijnlijk eerst als een soort test 1 plant in een vrij kleine pot zetten om eens te kijken hoe het allemaal gaat, als ik dan dingen tegenkom die verranderd moeten worden dan verpest ik maar 1 plant.

 

Maar goed, ik heb vandaag 6 lampen aangesloten verder niks, lekker rustig aan.

had ook vast de gaten geboort voor de snoeren van de overige 3 lampen en heb 3 pvcbuisjes bovenopgezet om snoer door te trekken zodat het niet te rommelig bovenop word.

 

gallery_31416_12683_783029.jpg

 

gallery_31416_12683_1182941.jpg

 

ik heb het simpel gehouden hopelijk is het niet te onveilig.. <_<

 

gallery_31416_12683_4367068.jpg

 

let there be light! :head_hurts_kr:

 

gallery_31416_12683_5115151.jpg

 

gallery_31416_12683_5680084.jpg

 

gallery_31416_12683_4863940.jpg

 

gallery_31416_12683_3566514.jpg

 

 

dat was het voor vandaag.

 

ik hoop dat de ventilatoren die ik heb besteld snel komen dan kan ik weer aan de slag, kan niet wachten om de eerste plant erin te hebben staan.

 

 

 

Stinson

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel erg netjes!

Echt super DIY kastje!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Dat ziet er erg goed uit :verrygood

 

Wanner ga je beginnen?

Wij laten onze Big Bangs buiten afbloeien :whistling

 

Dat zie je hier onder

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ik wacht nog steeds op de fan's.. de 2 grote die ik heb besteld zijn opeens niet verkrijgbaar dus daar moet ik langer op wachten.

ik denk dat ik morgen 2 fans ontvang van 8cm en misschien installeer ik die eerst als in en uitvoer om ten minste te kunnen beginnen.

ik heb wel al een koolstoffiltertje gemaakt weet niet zo goed of het wel werkt maar dat zie ik wel later.

 

deze 2 dingen heb ik gebruikt, 1 is een bestekbakje ofzo en de ander heb ik gemaakt van soort gaas van mijn parfum verpakking.

 

gallery_31416_12683_1193467.jpg

 

panty er strak omheen vastgemaakt

 

gallery_31416_12683_558360.jpg

 

actieve koolstof uit de dierenwinkel gehaald

 

gallery_31416_12683_2235008.jpg

 

de koolstof heb ik in een zeef gedaan en onder de kraan.

daarna een bodempje in het filter, de kleine filter erin en koolstof bijvullen langs de zijkanten.

 

gallery_31416_12683_2126348.jpg

 

heb hem op een trilplaat gezet zodat alles zakt en goed aansluit, vervolgens weer bijvullen en weer op trilplaat.

 

gallery_31416_12683_4080097.jpg

 

ik vond het echt rotwerk om te maken en mijn handen bleven bijna 2 dagen zwart

 

nou.. hopelijk heb ik morgen mijn fan's en kan ik snel een testronde doen als het al genoeg koelt..

Share this post


Link to post
Share on other sites

En, werkt het nu?

Ik lig hier met hetzelfde materiaal toevallig dus vraag het me wel af!

Alvast bedankt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey, shithawk ik had je hokje al gezien is echt heel mooi zeg!

die koolstoffilter die ik heb gemaakt werkt voor zover ik hem heb geprobeert (getest met kleine plantjes die nu afbloeien in vensterbank) ruik ze niet.

maar goed de temperatuur loopt nog steeds te hoog op tot 37 graden dus naast die 2 x 8 cm fans doe ik nog 2 van 12cm 1 in en 1 afvoer van lucht. maar dat gebeurt in de loop van de komende week.

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Stinson.

Wel ik had eerder zoiets als dat van jou in gedachten, maar toch ergens compleet anders uitgekomen. ;) Ben er wel tevreden van, dat zeker! De voorbije week heb ik zelf ook wat problemen gehad met de temperatuur maar nu het buiten iets frisser is blijft de kast mooi rond de 28°C hangen mits ik de fans op 12v laat draaien ipv 6v. De speciale lamp maakt het dan misschien iets warmer dan voordien, ze doet haar werk uitstekend!

Waarom ik eigenlijk reply:

Je spreekt over grotere fans erbij te plaatsen, wel let daarmee op, want bij mij is het zo dat de grootste het minste lucht verplaatsen, het hangt dus niet speciaal van de grootte af, wees gewaarschuwd! Informeer alvorens je koopt. ;)

Groeten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Shithawk - ja ik had al zorgvuldig de fans gekozen op minimaal geluid maar toch zo veel mogelijk luchtverplaatsing.

ik zou anders de drie hangende lampen weghalen als het nog te warm werd maar dat hoeft waarschijnlijk niet.

 

++maar goed++

 

die dingen waren aangekomen heb ze vandaag uitgepakt en getest, 1 gelijk stuk hij begon te roken en te stinken en ging langzamer draaien en hield er vervolgens mee op.

 

ik wilde persee vandaag mijn hok afhebben en dus heb ik maar de 8cm fan van de uitlaat bij de inlaat gevoegd en de 12cm fan die het wel deed als uitlaat gebruikt. die draait op 75%, hij heeft bij 100%(12v) een luchtverplaatsing van ongeveer 95kub per uur en die 8cm per stuk 39kub per uur dus zit wel goed. heb alles aangezet om te testen hij draait nu al zo een 2 en half uur en de temperatuur schommelt steeds tussen de 25 en 26 graden

 

Morgen begint de pret ;) dan zal ik 2 zaadjes laten ontkiemen, ik begin met 2 als een soort testronde om de kast te leren kennen hihi.

 

Nog de laatste foto's van hoe het hok er nu bij staat enzo

 

ik had 2 stroomregelaars gevonden van een treinspoormodel ofzo die gebruik ik op de fans:

 

gallery_31416_12683_3810398.jpg

 

gallery_31416_12683_5767671.jpg

 

gallery_31416_12683_1769416.jpg

 

gallery_31416_12683_4523732.jpg

 

 

Morgen zal ik dus 2 zaadjes beginnen te ontkiemen daar komt een verslag van.

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk kassie

 

maar wat n draden voor 6 bulbjes

maak 1 stekker met daar draden aan voor al je lampen .

beetje warrig zo en je zult er best wat probs mee krijgen om makkelijk wat te doen

in je kassie .

 

ik blijf af en toe meekijken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vraag mij nu echt wel af hoe je die gaten gemaakt hebt, het ziet er niet echt geboord uit. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik ben echt niet tevreden met al die draden maar hoe kan ik dat allemaal op 1 stekker zetten:O dat wil toch niet?

maarja ik dacht, ik wil graag beginnen dus ik laat het nu maar zo..

en die gaten heb ik inderdaad gemaakt met een decoupeerzaag want mijn boor ging stuk..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Hoe heb je er voor gezorgt dat de opening bij de fans lichtdicht zijn?

 

Groeten en succses

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb nog ze nog niet lichtdicht gemaakt omdat dat eigenlijk niet hoeft, ik heb mijn kastje achter mijn muur/ in mijn klerenkast staan.

als ik hem verplaats maak ik voor de luchtinlaat een houten doolhof of hoe dat ook maar heten mag en aan de luchtuitvoer zit een slang met een koolstoffilter dus daar komt geen licht uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je was mooi begonnen

maar weer rommelig geeindigd

erg jammer zag er mooi uit

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja klopt, zou je ook kunnen vertellen wat ik anders zou moeten doen want het blijft een leerproces voor mij heb nog nooit iets binnen gedaan.

na de eerste ronde is er ruimte voor aanpassingen dus wie weet..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...