Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
leuke Hobby

3G alarm Iemand?

Recommended Posts

Ik ben op zoek naar een alarm met mogelijkheden om te kijken, nu zijn er hier vast wel wizzkids die weten of dit te koop is en anders hoe je het kan maken.

 

Ik wil in een ruimte kunnen kijken, dit schijnt te kunnen met 3G camera's.

Het apparaat hoeft mij niet te bellen, ik wil gewoon zelf kijken. Als ie je wel belt bij bepaalde factoren is dat natuurlijk wel handig.

 

Is het anders een idee een dongel aan te sluiten en kan dit prepaid? Tis natuurlijk niet de bedoeling dat je door de dongel de lul bent.

Je kan dan verbinding hebben via een publieke PC zodat niet je ip gelogd wordt.

 

Probleem met de 3g is dat je altijd met een extra telefoon loopt. Als je om wat voor reden dan ook eens op gesprek moet komen is het wel heel toevallig als die telefoon precies op dezelfde plekken (zendmasten) is geweest als je abo telefoon.

 

Iemand een idee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vriend van me heeft een kinderkamer kamera via een draadloosnetwerk, kan overal inloggen en ook op zijn smartphone.

Erg makkelijk en best goed beeld met een beetje geluid maar hoe het werkt, ik ben PC noob maar tis wel gaaf :(

 

Edit: of het beveiligd is dat denk ik niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heel simpel.. deze camera koppelen aan je PC thuis. (je kan ook een andere met een adapter halen)

Vervolgens installeer je Team Viewer (gratis software) op je PC. (je pc moet wel 24/7 aan blijven dan)

 

Je kan via je smartphone of andere PC inloggen via team viewer en live met je camera meekijken. :( Dit is de goedkoopste oplossing denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om vanaf een andere lokatie te kunnen kijken heb je altijd een verbinding nodig, meestal dus via internet. 3G is ook internet, maar dan via telefoonpalen. :( Zonder internet zit je gebonden aan een bepaalde afstand, en dat is met standaard wifi maar een paarhonderd meter max.

Er bestaan programma's om webcams via je eigen netwerk te streamen. Dat is een goedkope oplossing.

Ik heb zelf in de anti-diefstal en inbraakbeveiliging gewerkt, en er bestaan hele installaties die met video-installatie, die je kan verbinden met een alarm-systeem die meldingen kan geven via sms, 3G en internet via een vaste verbinding. Je kan het zo goedkoop, en zo duur maken als je wilt.

 

Wat is de exacte bedoeling?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een camera in een ruimte die je anoniem kan bekijken.

 

Via of PC of prepaid smartphone.

 

OF

 

Een systeem dat je waarschuwt bij stroomuitval, rook/brand en lekkage en indringers.

Die kant en klare SMS systemen zijn er al voor 300 euro maar daar kan je niets mee zien. Ik dacht dus aan zo een systeem EN een aparte camera, krijg je een SMS dan kijk je even via de camera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anoniem is ook nog vrij vaag. Je kan met een internetverbinding makkelijk naar video kijken. Dat zou vrij anoniem kunnen via internet, als je een beetje verstand hebt van proxy's/software. Via een pc inloggen op je eigen videoserver, via anonieme proxy's. Dan kijk je in principe via een verbinding via een server ergens, die jouw ip adres van de pc niet opslaat of bekend maakt. Je kan ook de videosoftware kunnen omleiden naar zo'n proxyserver. Dan log je in vanaf een pc, via een anonieme proxy, op een andere anonieme proxy die jouw videostream uitzendt.

 

Videostreams kan je maken met een ip-camera, of een server met webcamsoftware, of echte video-surveillance systemen. Die moeten in alle gevallen verbonden zijn met internet.

 

Er zijn ook alles in 1 alarminstallaties die ook video kunnen streamen via een internetverbinding.

Dan zou je 1 installatie kunnen nemen die bij alarm idd een sms geeft, met bijvoorbeeld een prepaid sim.

Dan zou je dus via een pc op diezelfde alarminstallatie in kunnen loggen om naar de video te kunnen kijken.

Die zijn vrij prijzig.

 

Goedkoopste oplossing: ip-camera of webcamserver op een eigen internet-aansluiting, en die bekijken via anonieme proxy's als alles anoniem moet blijven. Hoeft dat niet anoniem, zou je gewoon direct op je eigen camera/server kunnen inloggen. Waarom dat anoniem moet zijn snap ik niet helemaal, want de kans is heel klein dat iemand meekijkt, of zelfs van de videostream afweet. Inloggen kan met simpele programma's met gebruikersnaam/wachtwoord combinatie. Versleutelde streams zijn een stuk kostbaarder qua software. Pas wel op dat je goede camera's gebruikt die het sterke licht aankunnen, als je in een kweekruimte wil kijken.

 

Voor alarm-installaties zijn er ook niet te dure oplossingen die je met een pre-paid sim een alarm melding kan laten geven, eventueel naar een ander pre-paid nummer. Dan is dat wel anoniem. Aan de meeste alarm-installaties kan je allerlei melders kunnen zetten. Spannings-uitval meten en doorgeven is ook mogelijk, maar dan moet je dus wel een back-up accu/ups hebben om het alarmsysteem en eventueel video+internetverbinding te laten draaien. Inbraakmelders, vochtmelders etc zijn allemaal vrij goed verkrijgbaar.

 

Helaas ben ik al een tijd uit die scene, en ken ik weinig goedkope merken/software, maar het is wel mogelijk zonder een vermogen uit te geven. Ik heb zelf alleen met professionele merken gewerkt, bij Varel en voor Tyco/Sensormatic. Dan heb ik het over professionele installaties van duizenden euro's.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik bedoel met anoniem dat ze niet, als je hok mocht knallen, ze via de camera zo kunnen zien wie er in de ruimte kijkt en je op die manier snel de sjaak bent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan altijd via een Virtual Private Network inloggen, als je mij een PM stuurt dan zorg ik dat je die gratis krijgt.

Ik denk alleen niet dat je via een smartphone kan kijken, maar als je op je pc bent hoef jij je totaal geen zorgen te maken.

 

:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben hier zelf ook mee bezig, maar het gaat niet goedkoop worden.

 

Wat is je budget?

Share this post


Link to post
Share on other sites

3G heb je iid nodig om beeld materiaal live te sturen, aka Beeldbellen/ streamen. Deze verbinding moet je wel hebben anders moet je foto's maken en opsturen.

 

Nu kun je wel een mobiel gebruiken hiervoor maar dat wordt een "prijzige zaak" Beeldbellen is namelijk duur en out-dated.

Om de video beelden te sturen kun je beter een mobiel gebruiken met internet bundel of een prepaid dongel. Hievoor heb je een natuurlijk wel een (extra) computer nodig.

 

Wat de beste optie is ligt natuurlijk helemaal aan hoeveel wil je kijken op afstand. MB's en minuten bepalen namelijk je prijs!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Led Kroket: die webcam lijkt mij niks... citaat van de website:

 

Deze 2.4 GHz USB draadloze webcam met ingebouwde microfoon heeft een maximaal bereik van tien meter in open ruimtes. De webcam werkt minstens vier uur op de bijgeleverde oplaadbare batterij en biedt een max. resolutie van 640x480.

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet om een domper te zetten maar als je dat wilt heb je altijd een verbinding nodig en dat word dus internet op welke andere manier je het ook wilt dat gaat niet lukken of je moet je eigen straalzender wagen gaan kopen

 

En dat je op lokatie een verbinding maakt met een prepaid telefoon en zodoende denkt dat je veilig zit omdat daar geen gegevens van zijn zit je ook fout want de mensen die de boel innemen kunnen ook zien dat jij met een andere telefoon verbinding maakt met dat ding en dan gewoon die telefoon traceren (peilen )

 

Vpn werkt ook niet want eenmaale binnen in de kast heb je toegang tot de server en dus ook de vpn lijn.

De enige manier om het zonder tracking van instanties te kunnen doen is op de manier waarop je je ouderwetse tv signalen binnen krijgt want daar zitten geen gegevens aan gekoppeld maar dat word een beetje een dure actie zoniet onmogenlijk want dat is of 10 tot 50 meter (babyfoon spul ) of door heel nederland maar dan heb je een zend vergunning nodig net als bv nederland 1 2 en 3 :wacko:

 

Welke optie je ook kiest kijk naar een optie waarbij de verbinding zonder gegevens gemaakt kan worden dus geen telefoon geen internet etc etc dan pas spreek je over veilig

 

ik denk dat dat niet wil in nederland op dit moment want als dat wel zou kunnen hadden grotere criminelen hier ook allang bovenop gezeten maar die bellen ook gewoon met een telefoon .. omdat er niets anders is

 

(ik zeg trouwens niet dat iemand hier een crimineel is hoor maar je begrijpt wel wat ik bedoel hoop ik hahaha )

Share this post


Link to post
Share on other sites

een ip cam kan wel

router met als internet verbinding een 3 g stick en ip cam erop.

(een 3g stick kan je een anon sim insteken btw.)

klaar !

Share this post


Link to post
Share on other sites

@digi ja dat kan wel haha maar als ze invallen kunnen ze wel zien vanwaar gegevens over de ip cam zijn opgevraagd snap je hij zal dan met een telefoon verbinding moeten maken met de 3g stick op locatie en die verbinding is gewoon terug te vinden dus wederom kunnen ze je traceren.

 

het probleem is dat je een verbinding maakt met een pc of telefoon met de apparatuur op de locatie en dat blijf je zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Probleem met de 3g is dat je altijd met een extra telefoon loopt.

 

Met 3G gaat er gewoon een prepaid kaartje in je camera zelf. Je moet wel een "modernere" telefoon hebben die 3G kan ontvangen natuurlijk. Een extra telefoon is dus onzin! Je kunt er van alles aan koppelen en ook inbellen en live beelden bekijken. Het is wel een " open" netwerk, dus elke wizzkidlul kan meekijken. Zorg dan dat je bijv. alleen maar je schakelkast filmt en wat jij wilt zien (zo anoniem mogelijk).

 

Laat een moderne schakelkast maken met extra controlelampen. Als het te heet is geweest, lampje aan. Als je stroomuitval hebt gehad, lampje aan etc. etc. Je filmt alleen je schakelkast, en bent van alles op de hoogte! Zet er geen stickers bij van:,, Lamp 1-3, afzuiger, vatverwarmer" etc. Zet er iets uit de industrie op, bijv: spuitcabine 1, heater, verfmengkamer etc. Dan ben je mooi ingedekt, mocht iemand inloggen op jouw beeldmateriaal. Zet dus ook alleen maar je schakelkast in beeld.

 

Er is van alles voor te maken en te krijgen, net hoe creatief jouw geest is. Je kunt zelfs op afstand met je telefoon alles schakelen etc.

 

Succes, :wacko:

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat gaat niet werken want dan moet je een internet verbinding hebben en dan is het anonieme eraf :wacko:

wifi ??? zijn zenders die al 5km kunnen bestrijken voor redelijk betaalbare prijzen mac controll erop zodat het ontzichtbaar is voor de normle gebruiker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...