Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Cannahuana13

5x Ult. 5x AH 5xWW 5xPPP

Recommended Posts

Hallo, ik ben een beginnende kweker en ik wil over een tijdje een aantal verschillende soortjes 2 makkelijkere 1 gemiddelde en 1 moeilijke vanaf zaadje tot eind te gaan begeleiden.

namelijk:

 

5x Ultimate

5x Amnesia Haze

5x White Widow

5x PPP

 

ik wil dit gaan doen door een soort doos te gaan bouwen volledig met isolatie ventilatie en luchtafzuig en koolstoffilter alles erop en eraan zegmaar. Ik wil als kweekmedium gwn aarde gaan gebruiken maar ik weet nog niet precies welke verhoudingen e.d. en wat voor. Alles gwn onder 1 600W lamp denk ik en dan 4 weken vanaf bovenkomen van t zaadje 16/8 en daarna gwn 12/12 na 24 verduistering en 24 licht. Heeft iemand nog verdere tips e.d. voor mij???? ik heb t forum wel al redelijk doorgelezen dus heb al redelijk wat kennis opgedaan en ik moet nog wel beetje tot in details uit gaan werken maar ik heb de tijd zullen we maar zeggen, en ik weet dat ik me moet voorstellen maar dat doe ik vanavond ofzo wel even (y)

:wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo goed het je niet gelezen :wOOt

anders was je het wieiswie topic wel tegen gekomen

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Pierr000 zo goed heb je zelf ook niet gelezen;) anders zag je dat hij zich vanavond zal voorstellen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom.

Is t niet handiger om 1 soortje uit te proberen? Zo leer je die specifieke genetica kennen en word je er beter in dan ipv van 5 verschillende strains.

5 verschillende strains = 5 verschillende NPK verhoudings voorkeuren.

 

Of je moet zin in `t werk hebben.

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

T lijkt mij juist handig omdat je dan ervaring krijgt met verschillende soorten en daardoor juist beter leert kweken maar even vraag NPK verhoudings voorkeuren? wat houdt dat precies in, zoals je weet ik ben nog wel beginnend en ik ga er ook niet van uit dat alles over wolken zal gaan vooral wat de haze betreft aangezien dit geen makkelijke is voor beginners maar wil het toch graag proberen :wOOt

Edited by djbroertje
onnodig quoten

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://growguide.wietforum.nl/index.php/Hoofdpagina > zie voedings elementen

(N)stikstof

(P)fosfor

(K)kalium

 

Check mijn huidige ronde in mn handtekening. Ik ben ook beginner en ik draai mn eerste ronde nu.

Ik wist bijvoorbeeld al dat amnesia haze minder N nodig had en dat `t niet tegen een hoge EC kan als je afbloeit.

 

Kennis is macht. Dus klik op "Grow Guide" linksboven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja bedankt ik zal zo wel even goed gaan lezen ja maar vormt dan probleem als ik die verschillende soorten onder dezelfde lamp zet? of kan ik dat gwn apart met de grond en water met ph + en - enz regelen? of hoe kan ik dat best doen want doordat ik met verschillende soorten werk kan ik dan ook de oogsten mooi spreiden en over laten lopen op elkaar dus dat zou eigenlijk wel makkelijk zijn niet alles in 1x :wOOt??

Edited by djbroertje
onnodig quoten

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

 

 

polletje heeft hier een pracht van een kweek gedraaid met verschillende soorten.

Ergens las ik dat t wel een pain in the ass is maar `t loont wel.

 

Miss tips voor m'n grondmix wat ik t best en hoeveelheden kan gebruiken?? en welke voedingslijn? ik zal z'n kweekje wel s doorlezen dan :wOOt

 

humboldt een lightmix,bloedmeel(N),beendermeel(P),vinassekali(K),mearl(Mg) en basaltmeel(silicum,calcium etc) dit miss een idee?? alleen moet ik dan nog ff achter goeie verhouding komen :D

Edited by Cannahuana13
onnodig quoten

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok ik weet niet zoveel van die voedingsstoffen enz af dus als ik ergens de mist in ga graag aanvullen !

 

ok ik was dus van plan eigenlijk gewoon 80L potgrond te verdelen over 20 x 4 liter potten en dan gewoon daar m'n zaadjes in te ontkiemen zodra het zaadje boven is gekomen en de eerste 1-2 weken wortelstimulator, daarna 4 weken lang groei voeding waarvan de laatste (een/twee) weken opbouwen met bloeivoeding en dan opgaanbouwen met PK13/14 om dat dan weer af te bouwen en vervolgens alles laten afbloeien met alleen water met de juiste ph. Omdat ik verschillende soortjes heb was ik eigenlijk niet van plan om alles met de hand te doen maar met een compleet irrigatie systeem, en dan gwn de voeding met de hand doen?? of hoe kan ik dit t beste oplossen :wOOt?

 

ps ik gebruik overigens de voedingslijn van canna nl:

 

de wortelstimulator, de groeivoeding voor aarde, de bloeivoeding voor aarde en de pk13/14 dit lijkt me wel voldoende??? en voor de haze speciale voeding van canna en dan gwn die tijdens voor de andere groei en bloei en dan uiteindelijk de haze ook gwn me pk13/14 lijkt me goed toch??

 

tot de volgende :D

Edited by Cannahuana13

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...