Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
JIM MORRISON

Datura en Brugmansia

Recommended Posts

Niet echt een genotsmiddel maar wel mooi om te zien en wat ruikt dat lekker zeg.

De grote brugmansia heb ik gekocht kwam em per toeval tegen voor 7 euro.

De rest heb ik zelf gekweekt.

 

1006132u.jpg

 

1006140y.jpg

Foto hieronder zijn Doornappels die ik zelf heb gekweekt 2 geven witte bloemen de andere 2 paarse(niet echt goed te zien maar het zijn 4 planten op die foto hieronder dus)

1006147.jpg

 

1006160.jpg

 

1006167m.jpg

 

1006183f.jpg

 

brugmansiabloem.jpg

 

doornappel.jpg

 

zelfkweekbrugmansiabegi.jpg

 

doornappelpaars.jpg

 

1006117p.jpg

 

Als het avond wordt beginnen de Brugmansia's en doornappels te leven het blad gaat omhoog staan en als er bloemen aan zitten gaan ze sterker geuren(overdag ruik je niks of bijna niks)

 

Hiervan wat voorbeeld foto's van s'avonds.

Hieronder is in de middag(foto is wel van maand terug)

brugmansiaindemiddag1.jpg

 

Hieronder in de avond dus...

brugmansiaindeavond1.jpg

 

 

 

Oja en deze Peyote cluster die na 4 jaar eindelijk bloeit.

eindelijkna4jaarmeneers.jpg

 

En nog wat wietplantjes,katoenplant en palmboom (wiet is auto-flower pandora en vertigo)

 

1006188a.jpg

 

1006172u.jpg

 

1006171.jpg

 

1006187.jpg

 

Bedankt voor het kijken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog een paar daagjes geduld en dan bloeit mijn brugmansia weer. Tis een goudgele en hij ruikt echt zo mega lekker...zou in iedere tuin moeten staan ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krijg er gewoon rillingen van als ik datura en brugsmania zie. Het is maar goed dat er zo weinig gebruikers zijn en dat ze het niet waard vinden om het illegaal te maken, anders hadden we écht een probleem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet ook wel gestoord zijn om dit te gebruiken.

Ikzelf gebruik dit niet (ik ben niet suicidaal),maar vind et gewoon mooie planten en de geur is natuurlijk heerlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja idd je moet wel erg gek zijn en wanhopig op een goedkope trip als je dit wil doen, nou liever geen trip dan dit;)

 

En ja idd, de meest giftig of gevaarlijke planten kunnen ook wel dergelijk mooi zijn:) waarom hebben mensen toch anders cactussen? wil ik liever niet tegen aan vallen of zoiets:P maar mooi zijn ze ook! :D

 

Vind de dature en brugmansia ook zeker wel mooie planten, brugmansia helemaal met die mooie bloem :D

 

Zelfs de belangrijkste groentes vallen tussen de familie nachtschade zoals de tomaat dusja. Ook deze familie is dus nodig ;)

 

Greetz Skillz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een onrijpe tomaat is ook giftig. Vind ik wel een ontzettend lelijke plant though

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad mooie plant maar zeker een van de gevaarlijkste hallucinogenen.

 

Even korte info: onder hallucinogenen vallen

psychedelics (Paddos, LSD, mescaline dmt enz veel tryptamines en phenylethylamines), dissociatieve drugs (dextromethorfan, PCP, N2O en ketamine) en

deliriants (Datura, Belladonna, Brugmansia, Brunfelsia). Daarnaast ook nog salvia wat overal wat tussenzit.

 

Salvia en deliriants geven bij veel mensen zeer oncomfortabele ervaringen. Bij de anticholinerge deleriants is daarnaast het gevaar dat de trip-dosis niet ver van de dodelijke dosis ligt plus dat de hoeveelheden varieren per plant zodat het bijna onmogelijk goed te doseren is. Een verder gevaar met deze middelen is dat de hallucinaties zo echt lijken dat ze niet meer te onderscheiden zijn van de werkelijkheid en dat men niet meer weet wat hij doet. Hier een voorbeeldje wat redelijk makkelijk kan gebeuren als je geen tripsitter hebt. http://www.dumpert.nl/mediabase/1563591/54...alvia_trip.html

 

Ook wil ik jullie een een kleine greep van datura verhalen niet onthouden, eigenlijk niet grappig maar sorry ik heb nog nooit zo hard gelachen in mijn leven. Dus als je tijd hebt!!!

 

A Mystical Sword Fight with Musashi http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=46111

 

 

I Lost My Pets and Almost Burned the House Down http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=64941

 

Hide the Knives http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=24374

 

 

A Tale of Nudity, Arrest & Insanity.....http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=17700

Share this post


Link to post
Share on other sites

En niet te vergeten dat doornappel voor heel veel medicijnen wordt gebruikt.

Ik heb een keer achter op een pufje van kamerraad gekeken stond letterlijk op dat de grondstoffen(ofzoiets)uit de doornappel kwam.

Kijk meer aans op google >>Doornappel astma sigaret.

Ook gebruiken ze het in oogdruppels(er heeft ooit iemand 1 jaar slecht kunnen zien omdat die er stoned van wou worden) en dacht ook in pillen wat gebruikt wordt bij hartklachten.

Het blijft een mooie plant :D en ja straalt wel wat duivels uit :wOOt

1006226.jpg

Als deze hieronder de bloemen open gaan(duurt nog 1 of 2 week) dan post ik nieuwe foto's.

1006234b.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bloem van de paarse doornappel ging nu net open denk dat die morgen nog mooier is.

1006273.jpg

1006271f.jpg

 

 

En men eigenkweek nog even die het echt goed doen vooral de brugmansia die ik in de kas heb neergezet.

Brugmansia:

1006275y.jpg

 

Doornappel(2 verschillende soorten):

1006291z.jpg

1006292a.jpg

 

Dit had ik vorig jaar in de tuin staan.

1064199.jpg

1064147.jpg

1064332.jpg

 

Dit was men eerste eigen gekweekte doornappel der kwam een prachtige bloem aan(1 maar daarna stierf die)ik maakte er een foto van en de bloem sprong voor men neus open wat een geur kwam eruit

Had em de hele nacht op men kamer gehad volgende dag knallende koppijn en vaag gedroomd :wOOt zal wel toeval zijn.

1004344c.jpg

Hier zie je goed hoe dat blad omhoog gaat staan

tegendeklokvan8uurindea.jpg

 

Ik kan jammer genoeg de foto van die bloem nergens meer vinden :D :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is niet omdat een trip niet leuk is dat daarvoor minder intersant is,heb heel wat jaren terug eens getript op datura samen met belladonna.na een dag of 3was ik toch blij weer met mn voeten op de grond te staan,maar t heeft mijn respect naar psychoactive planten enorm vergroot,twas een vrij duistere trip met veel dieren allerhande die ik zag,je perseptie van dingen die van de één op de andere seconde kompleet veranderd,soms na vijf seconden,soms na één uur,maar voor drie dagen lang,moet zeggen dat ik in die drie dagen nooit beseft heb dat het zolang bezig was,heb het nooit dag ,nacht weer dag weer nacht enz,weten worden.Nu 20jaar later zou ik het wel nog een keer willen doen maar dan in een heel andere setting dan waar ik me nu in bevind.Met één of andere shamaan/indiaan in mexico ergens in de woestijn of jungle,lijkt me wel wat....

mooie datura trouwens,net voor ze opengaan zijn ze ook mooi ,de bloem die mooi in spiraal uit die kelk komt,fractalicious...

Share this post


Link to post
Share on other sites

is de datura in nederland gewoon verkrijgbaar bij tuincentra, of ben ik op vrienden en kennisen aangewezen? mooie plant en bloem...

 

Brugmansia staat hier inmiddels in volle bloei, nieuwe lichting knoppen zit er ook al weer in en de afgelopen dagen ruikt ons huis echt mega lekker :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit onnodig quoten zie hier : hoe te quoten

 

Je kunt rond half mei terecht bij de tuincentra,maar waarom niet zelf kweken?

Pagina 2,3 en 4 staan brugmansia en datura zaden

Het is vrij eenvoudig,maar vereist wel wat geduld het ontkiemen duurt meestal heel lang.

Bij de brugmansia van mij heeft het wel 1,5 maand geduurt en er is maar 1 opgekomen van de 10 zaadjes.

Datura's kwamen gelijk op binnen 6 dagen(maar ook dit kan langer duren ik heb in een pot nog 10 zitten waar maar niks mee gebeurd mischien volgend jaar wel).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...