Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
wsteb

solidariteit

Recommended Posts

Als beginnend niksnut,heb ik wel de geest om zeker openhartig te zijn,en zeker de discussie te voeren met mensen die menen dat .......U weet het wel. ;).

Daarom vraag ik mij af waarom is er niet een soort van Wietvakbond?

Propaganda daar gaat het om volgens mij.

Mijn steun zal er zijn.

 

 

U hoort nog van ons.

Edited by wsteb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat denk ik niet. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe komt het dat de mensheid zo kortzichtig is, of dom, dat er nog steeds weerstand is tot het tolereren van softdrugs zoals weed.

Hoe blind moet je zijn ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou daar heb je gelijk een punt, dan doe ik met je mee.

Maar dan doen we dat wel voor het binnenhof of iets dergelijks, maar dan wel ook met zo'n 5000 man, bijvoorbeeld.

Ik bedoel iets masaal,of zo.

Iets leuks ,iets liefs ,iets wat de aandacht trekt.

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan vind ik dat iedereen en wietplantje moet meenemen van minimaal een meter. dat zou er cool uitzien, zo'n wietveld voor het binnenhof xD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo medeblowers ;)

 

Grote farmaceutische bedrijven die geen winst(een huidige omzet die je je niet kan inbeelden) meer zouden hebben als wiet gelegaliseerd zou worden, dat is gewoon het probleem. Waarom nog al die medicijnen kopen als je gewoon van een plant in de tuin je goed voelt, maar daar verdienen die bedrijven niets mee natuurlijk. Hoe democratisch ook, geld is invloed.

 

Yoo

 

Cere

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geld speelt helaas altijd een rol.

Maar iets wat gratis en voor niets (bij wijze van spreken dan)uit de grond groeit kan je toch niet verbieden.

Alleen het idee al, dat men dat voor jou beslist wat wel goed of slecht zou wezen ;) .

Auto rijden kan ook aardig levensbedreigend wezen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alle producten waar maar een paar bedrijven of maar 1 mee bezig zijn word door je stoort gedrukt.

Ook de belangen van de politici is erg hoog al die stiekeme neven functies).

Die van het rook verbod heeft versoepeld thja die heeft veel contact met de peuken fabrikant dus wel logisch dat ze het versoepeld.

Maar veel propaganda zal goed zijn maar je moet tegen zo een 70 a 80 jaar negatieve verhalen vechten.

 

Hope met stemmen een ander overheid te krijgen maar let op niet alle linkse partijen zijn te vertrouwen nu ook met groen links en PVDA dingen in mee stemmen om 1 eigenbelang erdoor krijgen.

Geen ruggengraat dus.

Moest het even kwijt.

 

Maar mijn steun heb je ook.

 

Wie weet pamfletten met de echte onderzoeken van wiet uit vliegtuigen gooien.

Pamfletten overal op plakken.

Door de brievenbus.

Op straat uitdelen.

Radio/tv zender vinden die wat meer op staat en kijken als er aandacht besteed kan worden.

Centrale site vinden of beginnen waar je iedereen verzameld.

Want je heb veel mensen en veel geld en veel advocaten nodig.

 

;)

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar de tijden zijn veranderd.

Mensen zijn mondiger geworden, en staan niet meer bloot aan eenzijdige propaganda.

Zelf regiems zoals in Egypte, Libie,enz.zijn voorbeelden dat eendracht macht maakt.

70 tot 80 jaar negatieve verhalen aanvechten, de tijden zijn veranderd.

Kijk naar b.v. homo's en dergelijke, roze zaterdag ,COC.

Zijn allemaal geaccepteerd.Maar was vroeger not done. :D

Door de politiek altans ,je zal altijd mensen hebben die een andere mening hebben.

 

 

Een soort Loesje. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

OH wat is er verander word alleen erger en de weerstand ernaar ook.

Wat heb Egypte, Libie ermee te maken daar is het grootse deel van de bevolking in opstand.

Gaat hier niet lukken.

En ja de tijden zijn verander maar niet posiive een paar bedrijfen die alle macht hebben.

70 tot 80 jaar negatieve verhalen aanvechten, de tijden zijn veranderd.

Welke echt goed bericht in het nieuws heb je dan die een goede invloed heen gehad het is 80 jaar vechten tegen slechte berichten.

Kijk maar naar de nieuwe wetten in de USA.

 

maar uiteraard zijn er veel meningen en veel soorten iedereen dus blijf ook altijd moeilijk een een discus te houden.

In mijn geval komt teveel emotie op en dat is ook slecht ;)

 

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoe komt het dat de mensheid zo kortzichtig is, of dom, dat er nog steeds weerstand is tot het tolereren van softdrugs zoals weed.

Hoe blind moet je zijn ;)

 

 

Naar mijn gevoel ligt de schuld op/bij verschillende plekken.

 

Naar mijn gevoel is bijvoorbeeld de media mede grote schuld door hun negatieve berichten over wiet.

Vaak uit onwetendheid of domheid - vaak omdat ze gewoon willen scoren met sensatie nieuws dat zgn beter verkoopt.

 

Naar mijn gevoel zijn ook mensen die wiet gebruiken in combinatie met alcohol en/of andere drugs mede verantwoordelijk voor de negatieve berichten in de pers. Want dan lees je bijvoorbeeld dat iemand is gaan vechten en hij gebruikte wiet. Dan denk ik ja banaan - iemand die alleen wiet gebruikt gaat niet slaan, schoppen, vechten - maar dan hoor je later via via dat hij of zij er alcohol bij gebruikte en elk klein kind weet dat alcohol vele mensen agressief maakt - iets wat absoluut niet gebeurd als je wiet rookt. Of dan lees je over iemand die zijn stoppen door slaan - en hij gebruikte wiet - maar dan komt later de aap uit de mouw en blijkt dat hij of zij ook nog coke of speed of welke andere rotzooi nog er bij gebruikt.

 

Verder is er idd dan ook nog de farmaceutica - wie kan daar tegen op ?

Die denken alleen aan money money money money en nog eens money.

 

Verder denk ik ook vaak het volgende.

Ooit hebben ze naar mijn gevoel een grote fout gemaakt door alcohol te legaliseren.

En vaak denk ik dat ze dat heel goed beseffen.

Maar ze hebben het gevoel dat ze dat niet kunnen terug draaien (verboden maken)

En ik denk vaak omdat ze best weten dat ze ooit een fout hebben gemaakt met de legalisatie van alcohol,

dat ze nu bij zichzelf denken we mogen die fout geen tweede keer maken - met andere woorden al de rest blijft illegaal.

Dus al de rest is voor hen drugs - wiet speed coke heel de handel - dat willen ze niet legaliseren want ze weten best wel

hoeveel slachtoffers er vallen door alcohol - en niet alleen de gebruikers zelf. En omdat ze alles ivm drugs op 1 hoop gooien bekijken ze het met verkeerde ogen en is hun conclusie het maakt nu al enkele slachtoffers dus houden we het illegaal.

Maar eigenlijk zouden ze beter moeten weten.

Want de mens is van nature altijd op zoek naar iets wat verboden is.

Verboden vruchten smaken het lekkerst.

 

En in het algemeen kijken ze altijd meer naar negatieve kanten. Daar heeft de media een grote rol in.

Dat gaat zo op alle vlakken. Bijvoorbeeld ze zeggen 2 op de 10 jongeren blijven onwettig weg op school.

Hun conclusie oei oei jongeren willen niet meer naar school.

Terwijl ik van mening ben draai die cijfers toch eens om. Dan heb je 8 op 10 jongeren gaan wél naar school.

En dat is net zo met wiet.

Stel dat ze zeggen 1 op 10 heeft problemen met wiet dan is het oei oei en ai ai

Maar draai het om en je hebt 9 op de 10 hebben géén problemen met wiet.

En zo gaat dat altijd met cijfers. Ze blazen alles op. Maken het erger dan het is.

Willen mensen bang maken - willen mensen dom houden.

 

Ook een reden volgens mij dat ze wiet gebruik enzo strenger aanpakken is een kleine groep van gebruikers,

denk vooral afkomstig uit het buitenland, die voor het eerst worden losgelaten thuis en dan de aap gaan uit

hangen in Nederland omdat daar sjops zijn en die gaan dan uit de bol met wiet en alcohol en die zorgen voor

overlast - maar dat zijn erg kleine groepjes - die niet representatief zijn voor de gemiddelde blower - maar

die er wel voor zorgen dat de gehele groep van mensen die blowen over 1 kam worden gescheerd - het is

net hetzelfde als kleine groepjes migranten die het verpesten voor de migranten die zich wel gedragen.

Kleine groepjes mensen kunnen veel verpesten voor 1 grote groep.

Dat zie ik ook in mijn land met alcohol.

In mijn landje zijn er heel wat mensen die een hekel hebben aan Nederlanders omdat die een bepaalde stad op zijn kop zetten, het gaat dan om alcohol gebruikers - in Nederland is het bier erg licht - in Belgié is het veel zwaarder wat ze vaak niet weten - en dan drinken ze bij ons evenveel als bij hun en boem patat ze staan op hun kop lopen te schreeuwen door onze strraten zetten alles op zijn kop - of vallen in een halve coma - dit zijn kleine groepjes Nederlanders - maar daardoor zijn

er domme Belgen die meteen redeneren dat alle Nederlanders zo zijn.

En zo gaat dat met alles.

Domme jongeren en wiet die alles op zijn kop zetten en boem alle blowers zijn slecht

Domme jongeren van allochtone afkomst en boem alle allochtonen zijn slecht

En gaat zo maar door en door.

 

Kortom als we het ooit anders willen zullen we heel wat moeten doen.

En ik denk daarbij dat we vele vele jaren zullen nodig hebben om te komen waar we willen komen.

Maar we mogen nooit wanhopen want hoop doet leven

En als iedereen in zijn eigen omgeving begint met mensen voor te lichten over wiet,

dan komen we misschien sneller stapje voor stapje verder.

Zo gaat dat met alles. Beginnen in je eigen omgeving en iedereen zegt het voort....

 

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is niet alleen de farmaceutische industrie die desinformatie verspreid, maar ook de olie, kleding, voedsel industrie.

 

En de media speelt daar een hele grote rol in. Ik bedoel altijd als er iets over wiet in het nieuws komt is het slecht, hennepkwekerijen, brandgevaar, criminele organisaties etc.

 

Dat doen ze allemaal express, ze weten het wel maar ze willen niet dat de rest het weet. En wat is nou makkelijker dan mensen bang maken. Hoe angstiger iemand is hoe meer controle je hebt.

 

'T is allemaal 1 groot spel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hennep is een duizend en 1 dingen plantje, en kan voor een heel scala aan dingen gebruikt worden. 99% van het "afval" na een kweek kan hergebruikt worden, maar daar verdienen de grootverdieners niets mee. Dat is het hele gedoe. En de wiet kan ook voor vele dingen gebruikt worden, behalve recreatief gebruik. Wederom, daar verdienen de grootverdieners nog niets aan. Daarom wordt alles tegengehouden. Grote bierfabrikanten zijn ook groot geworden door legale verkoop van harddrugs.

 

Hoe meer mensen je tegen de kwekers opzet, hoe makkelijker je het spel wint. En als alle grote spelers meedoen, heb je de overmacht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...