Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Vluggejapie

Hydroponics

Recommended Posts

Beste medekwekers,

 

Op het moment heb ik 2 PP planten buiten staan die het redelijk goed doen voor een eerste kweek.

Nu kwam ik via trivial pursuit ( haha ) erachter dat er iets er ook gekweekt kan worden zonder aarde, hydroponics.

Na redelijk grondig het forum afgezocht te hebben, ben ik nog steeds niet echt tevreden met wat ik geleerd heb. :D

 

Kan ik mijn 2 PP'tjes die ik buiten heb staan uit mijn potten halen en via hydroponics, specifieker de bubbleponics manier verder kweken en ook buiten?

 

Zou een aquarium tank dan volstaan? Zo ja vul ik deze dus met water, zorg dat het water een bepaalde temperatuur blijft houden, zorg dat er voldoende zuurstof bijkomt en zorg dan dat ze met behulp van een paar producten beter groeien dan voorheen?

 

Ik ben zeer benieuwd!

 

Mvg,

 

Vluggejapie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel kort door de bocht: dat kan, maar je maakt het jezelf alleen maar lastiger vrees ik. Je planten worden veel meer vatbaar voor tekorten/overschotten. Je moet je planten goed kunnen "lezen" om de boel bij te sturen.

 

Er is heel veel te vinden op het forum, DWC projectjes genoeg volgens mij.

 

Een aquarium tank is doorzichtig lijkt mij (tja, anders zie je weinig van die beestjes die erin zitten..)? Dat werkt niet, die moet je in ieder geval lichtdicht maken. Wortels + licht = :D

 

Persoonlijk vond ik DWC leuk om een keer te experimenteren met een paar moederplanten die over waren. Verder erg onderhoudsgevoelig, veel werk, en een bende vergeleken met een aardebak.

 

Als ik het goed begrijp is dit je eerste kweek. Mijn advies is: hou je bij je eerste plan. Grond, voeding, geduld, geduld, geduld, spoelen, oogsten, drogen, knippen, roken, genieten, wijzer geworden.

 

Wil je het toch proberen, pak dan een paar zaden die je over hebt en laat je PP lekker in de grond staan. :lol:

 

Good luck.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt, ja ik ga het denk ik over een tijdje eerst met tomaten proberen ofzo. Even kijken of ik een goed systeem in mekaar kan zetten en terwijl ik mijn PP'tjes aan het roken ben, er nog eens goed over nadenken. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik zelf een eb en vloed systeem uit Engeland.

 

2 emmers in elkaar... binnenste emmer vol met kleikorrels..

 

1 moederemmer die staat in verbinding met de andere emmers en die 1x per dag volgepompt word vanuit het watervat..

op deze manier worden de volgende emmers ook automatisch vol gepompt.

 

in de onderste emmer blijft altijd een laagje water staan.

 

Voor 5 potten en planten kan ik een 100 liter vat aanmaken en daar 5 weken mee doen.

Moet alleen de pH wat bij sturen af en toe..

 

GH heeft ook veel van deze intressante systemen.

 

Scheelt een hoop gezeul met aarde in je huis... en valt daardoor ook minder op.

 

mvg,

Robbie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan is deze serie wel wat voor je volgens mij..... http://m.youtube.com/#/verify_age?ajax=Tru...v%3Dv-oYJs1FtQ4

 

Ziet er in iedergeval clean uit en als ikzelk meer evaring heb denk ik dat ik dit ook nog wel eens ga proberen.

 

Maar wat al gezegd werd, dit is veel minder fool proof dan een aarde bak.....

 

Groeten

 

René

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...