Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Bernie

Royal dane x Henkes Lolland

Recommended Posts

Ik heb gvd een groot probleem op mijn spot zijn mijn 100 royal danes afgevreten door die kut konijnen.

Vorig jaar op een andere veld 3x 100 stuks:

1 keer zonder bescherming

2 met grote potten derom heen waar ik de bodem uit had geknipt

3 met potten en soort lijm die 175€ koste die op laan bomen word gestreken om konijnen vraat tegen te gaan..niks hielp.

 

Nu had ik voor een spot in de mais gisteren 100 zaden laten ontkiemen en geplant,deze zijn nu een paar cm groot:

Henkes Lolland x Royal dane..Maar het is gvd al 14 juni en ik heb nog maar kleine kut plantjes..

 

Gaat dit nog om nu zo,n planten buiten op te trekken..

 

Ik heb geen ervaring met Royal dane of Henkes lolland of ander deens spul..

 

Over een week kan ik ze uit planten...Nog voor de langste dag..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Bernie,

 

Volgens mij moet het nog wel kunnen. Ik heb er ook nog niet zoveel ervaring met deense soortjes, ik heb ze dit jaar voor het eerst. Maar volgens mij moet het nog wel kunnen, ze zullen inderdaad wat kleiner blijven, maargoed, beter iets dan niets he :verrygood

 

En wat die konijnen betreft, zou ik eens wat gaat proberen, zet dit gewoon over je plantje heen als ze klein zijn. Wanneer ze wat groter zijn kun je het rond de stam doen, zodat ze hier ook niet aan beginnen te vreten.

 

Groeten Exploo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Jammer dat het zo tegen zit!

Maar het kan nog wel ... de planten worden niet meer zo geweldig groot ... zie het maar positief .. dan vallen ze ook niet zo op.

Maar het blijft jammer!

Bernie, succes.

 

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaas zetten.. heeft bij mij altijd nog geholpen.

Zorg wel dat je het een cm of 10 inde grond zet anders graven ze er onderdoor.

 

Als je een hond hebt kun je ook wat dekens van de hond op de spot leggen.

Wilde dieren houden niet van vreemde geuren van andere dieren. zeker niet van honden!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iemand een idee van de groote van de planten?

 

Bij a.s week uitplanten?

Ze staan nu in een krat in P9 potjes 9x9x9cm met seal folie derover heen voor uitdrogen en temp hoger te maken ze groeien als kool,en hebben a.s week genoeg wortel om uit te planten.

 

Der zijn der nu nog een aantal intact maar sommige hebben te lang in een klein potje gestaan en zijn nu aan het bloeien kan ik deze niet beter weg gooien en vervangen door een niet bloeient exemplaar.

 

Ik hoop toch dat deze een meter of 2 halen met een 150/200 gram droog?

 

Is dit realisties of worden dit maar 1-1,5 meter dingen?

 

Ik heb geluk dat ik nog een krat van 24 klaar heb staan deze gaan vanavond een gedeelte van de kapotte planten vervangen...ik heb de hele morgen gaas bescherming zitten maken die 50cm hoog is en over de planten kan worden gezet...

 

Voordeel is wel:

Het is landbouwgrond die goed bemest is en om de 2 weken beregend word als der niks uit de lucht valt,ze komen tussen kleine bomen te staan op open plekken..

 

Wie heeft der veel ervaring met deense soorten en hun groei wijze..

 

NDB rond juli uitzetten levert planten op die rond de 100/150gram brengen...In mei/juni zetten levert 250/300gram op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je nu nog zet dan worden ze max 150 cm hoog denk ik..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Iemand een idee van de groote van de planten?

 

 

kweet nog wel van vorig jaar dat er in 1 week regen van 4 tot 11 augustus de Henkes en RD'S 1 meter groeiden :verrygood ...dus ook dik in de bloei kunnen ze waanzinnig groeien.... :book:

ik zou niks weggooien....en heb deze week ook nog bij gezaaid... ;)

 

je akker wordt beregend ;) ...dus go 4 it :D

 

kheb de henkes en rd geoogst medio sept 2010.. en de NDB was een paar dagen later...

 

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou de schade viel toch nog zo,n beetje mee

van de 76 zijn der 36 verdwenen incl een paar mannetjes die ik zag..

 

Ik had 20 nieuwe Royal danes staan van 30cm hoog (3/4 weken oud) die ik heb vervangen en de rest met stekken die ook weg konden...

 

Heb der nu gaas van 50 of 60cm omheen gezet met 2 stokken in de grond..dat gaas zit goed verankerd..en is niet om te duwen..

 

Ik moet zeggen dat die deense rommel groeit als kool..in een halve week tijd zijn ze geweldig gegroeid,niet boven de de grond maar de wortels en de kleur is geweldig,ze waren geen van een te klein potje en nu zijn ze weer groen,en de kale stengels hebben al meer als 1cm wortels gemaakt overal heen...Het groeit erg snel...

 

Vandaag is der ook kunstmest tussen die bomen gestrooit met veel stikstof :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...