Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
DailyLama

Kweken in boomkwekerij?

Recommended Posts

Hoi,

 

Normaal hou ik een guerilla in de mais, maar deze staat hier nog steeds niet hoger 10 a 20cm dus lijkt me dit jaar geen optie :verrygood

 

De enige andere plekken die hier in de buurt nog te vinden zijn, zijn boomkwekerijen. Zijn er mensen die weten hoe deze te werk gaan? Is men er vaak aanwezig om te zien hoe alles erbij staat of om bomen te kappen of aan te planten?

Of zijn er mensen die er al succesvolle kweekjes in gedaan hebben?

De gebieden zijn vrij toegankelijk maar er wordt overduidelijk (af en toe) gewerkt.

Bomen zijn vooral populier, hazelaar en wilde liguster, ondergroei is brandnetel, riet en ander onkruid. Door enkele delen zijn 1-2 maand geleden wegen aangelegd door ondergroei om te hakken en te laten liggen.

 

gallery_30671_12321_12571.jpg

gallery_30671_12321_251554.jpg

 

Namaste

DailyLama

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het zelf niet geprobeerd, maar er hoeft maar 1 persoon te komen in 3 maanden en je wietje is weg... Het ziet er vrij toegankelijk uit nog:O

Share this post


Link to post
Share on other sites

Licht eraan wat voor boomkwekerij het is. Kweken zij bomen om te kappen of om te verkopen? Ik heb vroeger ooit vakantie werk gedaan bij een boomkwekerij die bomen verkochten, als dat het geval bij jou is kan jij je plannetje wel vergeten. Die bomen worden regelmatig gesnoeid en gevoed. Hoe het zit met bomen voor hout weet ik niet precies.

 

Het lijkt wel een kapbos

 

Bless

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijkt me toch eerder een aangeplant bos. of dan anders toch een kwekerij voor later mss. te kappen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat het een kapbos is, er lagen iig nog enkele stapels stammen te wachten op transport.

De foto's zijn van delen naast de wandelweg, zo'n delen zijn er ook verder van de weg af.

 

Namaste

Share this post


Link to post
Share on other sites

Das volgens mij een kapbos weet nie hoe groot et daar is ? Zou zeggen zoek een mooi verscholen plekkie haal et onkruid weg steek de grond los pas de dame blance methode toe.. En gebruik regulier zaad ? Kost je mischien een tientje in totaal dit allemaal en een beetje tijd en dan ga je zo nu en dan toch is kijken ? Wie nie waagt wie nie wint zeg maar :verrygood

 

Tuurlijk is et chill om een plek te hebben waar noooiiitt iemand komt maar waar jij kan komen kunnen andere ook komen... Blijft altijd gokken altans zo zie ik et gewoon :book:

 

s6 verders...

Share this post


Link to post
Share on other sites

En is het nog iets geworden met deze spot???

 

Grtz

RNL88

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, bleek zware kleigrond te zijn op de spots die'k gevonden had. Volgend jaar misschien, was te weinig tijd om het nog op te waarderen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...