Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
groenzaad

autoflower gen doorkruisen

Recommended Posts

high allemaal,

 

ik wil al een tijdje autoflowers gaan kruisen met traditionele wietplanten om zo de autoflower van de een en de kwaliteit van de ander samen te voegen in 1 soort. dit wou ik dit jaar gaan doen maar ik heb nu meerdere manieren gevonden op het internet om dit te doen. nu vroeg ik mij af welke de beste was? de voor mij bekende zijn:

 

1. (traditionele wiet x lowryder 2#) X (traditionele wiet x lowryder 2#). hierbij zijden ze dat de lowryder 2# de man moest zijn en dat alle vier de planten verschillend moeten zijn (geen stek ofzo) om inbreeding tegen te gaan. om vervolgens de resulterende steng autoflower te maken moet er doorgekruisd worden met de kortst bloeiende tot ze vanzelf gaat bloeien. hier mag dus niet met zichzelf gekruisd worden dus je moet wel zorgen dat allebij de eerste strengen mooie ouders hebben.

 

2. (traditionele wiet x lowryder 2#) X lowryder 2#. hierbij werden de geslachten van de planten niet vermeld maar het idee is simpel: blijf met lowryder doorkruisen tot ze vanzelf gaan bloeien. leek mij minder omdat er misschien te weinig van de traditionele wiet over blijft.

 

3. zoals manier 1 alleen dan is de man de vrouw en de vrouw de man.

 

persoonlijk leek mij manier 1 het beste aangezien ik mij een keer heb laten vertellen dat de genen van de man dominant zijn wat bloeitijd betreft. maar ik heb zelf nog geen ervaring met autoflowers dus ik weet niet of dat ook voor de ruderalis geld.

 

groetjes,

 

gz :)

 

 

P.S. met traditionele wietplanten bedoel ik planten die pas bloeien als ze op 12/12 staan of ergens rond die uren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo te zien ben je er goed over aan het nadenken.

 

optie 1 of optie 3, wat betreft de rol van het mannetje, dat weet ik niet. als je de tweede kruising doet zullen er al een paar planten bij zijn die autoflower zijn, als je er niet te weinig hebt staan.

 

Maar dan ben je er nog niet. Ten eerste zullen uit de F2 van optie 1 (tweede kruising) veel verschillende planten komen. Het gaat je immers niet alleen om de autoflower, je wilt ook smaak en potentie, en eventueel korte bloeiperiode. Daar moet je dan de beste planten uit selecteren. hoe meer planten je hebt om uit te selecteren hoe beter.

Dat selecteren zul je dan nog een paar generaties moeten blijven doen om de strain stabiel te krijgen, zodat uit elk zaadje een ongeveer gelijke plant komt. Dan heb je pas een nieuwe soort.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lees eens het genetica topic van dame blanche, dat legt dot aardog duidelijk uit

het autoflowergen(niet 1 gen hoogstwaarschijnlijk) lijkt het meest op een recessief gen

 

het maakt niks uit welke de vader of moeder is, beide geven de helft van hun genetische eigenschappen door(de enige uitzonderibng zijn eigenschappe gebnden aan het y-chromosoom)

 

heb nu niet zoveel tijd maar kan straks nog wel wat verder uitleggen

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de nieuwe Highlife staat ook een leuk artiekel. Zaden kweek voor dummie's lees dat eens ffe door.

 

Bless

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor het advies. ik denk dat ik voor optie 1 ga en daarna nog de streng ga stabiliseren volgens de manier van white tooth. zal ik dan de lowryder 2# in de grond doen vlak voordat de zaad moeders gaan bloeien? of kan ik beter de lowryder wat eerder de grond in doen en dan het stuifmeel van een mooie vader invriezen voor later gebruik?

 

@zookaba: de wijsheid van dame blanche is al gelezen en het heeft me zeker een hoop geleerd. helaas heeft hij geen kans gekregen om het af te maken. maar nu ik er over na denk lijkt mij het autoflower gen zeker recessief. in de eerste kruisingen vaak leid tot een early soortje met een kortere bloei tijd. maar er zal nog wel iets zijn dat de verkorting omzet tot het autoflower effect dat niet afhankelijk is van licht uren.

 

@Ras Ganja Don: ik zal morgen highlife eens ff door gaan spitten voor het artikel. bedankt!

 

groetjes,

 

gz B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...