Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

zonez

Ventilatie elektro vraag

Recommended Posts

Dit wil ik: een afzuiger die constant op lage toeren draait ivm de luchtstroom. Wanneer een bepaalde temperatuur wordt bereikt zorgt een thermostaat dat de fan op volle snelheid gaat draaien.

 

Wat heb ik hier, afgezien van de thermostaat, precies voor elektronica voor nodig?

Share this post


Link to post
Share on other sites

heeeeeeeeeeeeel goedkope oplossing is gewoon een dimmer parallel op dezelfde kabel zetten als je termostaat maar wel apart van dezelfde fase gevoed, pas wel op dat je fase op fase houd en nul op nul. Dus ook je relais, als je relais van je termostaat schakelt op fase dan moet je dimmer ook op fase dimmen anders krijg je een gesloten kring en werkt het niet. Ik weet......het hoort zich ingewikkeld aan maar is wel de goedkoopste oplossing enne.....ik werk er zelf ook zo mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee hoor je moet wel ff aftrimmen op 1 a 2 graden, dus bij 27 afzuigen tot 26 a25 grdn. Trouwens hoe wil jij het dan doen met verschillende buitentemperaturen steeds, hoe dan oook met of zonder dimmer.......schakelen doet ie tog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kweet zo niet precies hoe ze heten maar je hebt ook regelingen die je ventilator dimmen bij bereik van de juiste temperatuur, zonder te schakelen, is ook iets beter voor je ventilator dan de hele tijd schakelen tussen hoog en laag toeren.

 

Gr Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben er uit hoor, heb voor 70 euri's een vage fancontroller op de kop getikt (nieuw bij de growshop!) Werkt perfect!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aan afzuignin moet hje je ook niet blauwbetalen je hebt al een baskamerafzuiger van 265m3 voor amper 20 eur. Dan zijn er nog met geïntegreerde luchtvochtigheidthermostaat en gewone thermostaat,......

 

Zo heb j evoor veel minder geld ook een afzuiging en met een laag verbruik.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ben er uit hoor, heb voor 70 euri's een vage fancontroller op de kop getikt (nieuw bij de growshop!)  Werkt perfect!

Zoiets bedoelde ik, al ken ik het merk "Vage" niet :D :wacko: :blink:

 

Gr Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb het ff opgezocht, tis een 'profuse' fan controller (van die gasten die ook die SMS waarschuwings modules maken)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...