Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

piet hasj

Verschillende droog technieken

Recommended Posts

Hallo, dit jaar zit kweken er waarschijnlijk niet in voor mij..

Vorig jaar heb ik een aardige 1e ronde gehad, maar mijn mede bewoners vonden de stank niet te harden... (heerlijke geur)

 

Nu heb ik een aantal guerrilla planten staan en ben nog opzoek naar een juiste manier van drogen.

Ik had het idee om misschien op de spot te drogen dmv. 2 chips dozen met touw of visdraad ertussen was als waslijn fungeert. Daarnaast een aantal ventilatie gaten en nog een aantal vochtvreters vervolgens dek ik de boel aan de bovenkant af met plastic.

Deze manier gaat denk ik zelf al niet lukken ivm te kort ventilatie en tevens te vochtige lucht.

 

Daarom zat ik aan een andere oplossing te denken:

De oogst direct watercuren en deze binnen bij een vriend/ vriendin laten drogen. Uit ervaring houdt je dan alleen de grassige geur over (correct me if i'm wrong)

 

Het beste zou een manier zijn om op de spot te drogen zoals hier boven beschreven staat, maar deze manier lijkt me niet reëel misschien voor een klein deel van de oogst kan ik het proberen, maar ik zet er niet alles op in.

 

Misschien heeft iemand tips, voor de duidelijkheid ik kan dus niet thuis drogen!

 

Groet,

Piet hasj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Investeer in een goede fan + koolstoffilter combi en je kunt gewoon thuis drogen. In de tent of kast waar het ligt kom je alleen midden in de nacht als je raam wijd open staat, zodat niemand er overdag last van heeft.

 

Drogen op de spot is hoe dan ook geen succes!

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd gewoon een koolstoffilter met fannetje en gaan ik heb dit keer zelf niks geroken tijdens het drogen dankzij de filter.

 

 

Mvg,

 

 

Alex

Share this post


Link to post
Share on other sites

Desnoods maak je zelf een koolstoffilter! (alleen voor ceapy people, niet aanbevolen)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ach, eerst moet je opbrengst hebben he, dat is nooit verzekerd, binnen niet, buiten niet en guerilla niet.

 

dus, ik zou me daar niet druk om maken momenteel.

 

je hebt kans op rot, rippers, een hert die alles op eet, slakken etc etc etc.

 

succes ermee.

 

ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik zie dat mijn guerilla geslaagd gaat worden ga ik in een tentje invsteren (vorig jaar gewoon in de slaapkamer opgehangen , geen filter ofzo)

en ja, dat ruik je natuurlijk wel. gelukkig dachten de buuren dat het de plant in de tuin was die zo stond te stinken

Dit jaar speel ik liever op veilig :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt allemaal voor de snelle reacties,

Ik denk dat het drogen dmv een fan met koolstof filter toch wel de beste oplossing is ja.

Wat anders over blijft is watercuren + drogen met minder geur. Maar voor die 100 eu max, kun je een heel mooi drooghokje bouwen denk ik.

Groet, Piet hasj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet er niet zoveel van af maar ik heb gelezen dat watercuren riskant kan zijn!

 

Bless

Share this post


Link to post
Share on other sites

En als je geen kast of tent hebt, maak je toch een droogtoren van kratjes of hout

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon op internet een 2e hands klein kweek tentje kopen en die gebruiken als droog ruimte

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...