Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Luomo

20 Blueberry Kush + 10 Lemon Skunk

Recommended Posts

Dag medekweekertjes!

 

Na enige tussentijd toch weer een kweekverslag :lol:

 

Tent 1: 75cm x 75cm x 160 cm => 400W HPS

Tent 2: 100cm x 100cm x 200cm => 600W HPS

Medium: Aarde (Plagron light mix & Biobizz light mix)

Voeding: Guano, Biobizz Bloom & BloomBastic

Stekken: Blueberry Kush & Lemon Skunk

Groei: 2,5 à 3 weken

Bloei: 8 à 9 weken

 

Twee tentjes dus deze keer!

 

Zo zagen de stekjes eruit 10 dagen geleden:

 

gallery_21196_9091_7339957.jpg

 

Zo staan ze er nu bij:

 

gallery_21196_9091_244875.jpg

 

gallery_21196_9091_5236805.jpg

 

gallery_21196_9091_4343362.jpg

 

gallery_21196_9091_6861975.jpg

 

Zal volgende keer ook voor wat fotos uit de kleinere tent zorgen..

Het plan is dus een snelle, nette kweek te draaien met een redelijke opbrengst. Misschien komt er ook een scrogje in over een week, dat zien we nog wel.

 

 

Adios!

L

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 weken groei met 2 planten in 1 pot is wat teveel van het goede.. of 1 per pot of sneller op 12/12

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha amnees was me voor :lol:

 

is idd veel 2 planten in bak of ga je ze klein houden?? hoeveel liters zijn dat 18?

staan naar mijn mening ook iets te nat man!

 

good luck met deze ronde

 

grtz P

Share this post


Link to post
Share on other sites

zijn 18 liter potten, en idd te nat en als het dat niet is is er iets met de pH mis. zie je aan dat verbrande blad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amnees en Pablo:

 

Het zijn 14 liter potten, en dat ze op de foto zo nat zijn is omdat ik ze net voor het trekken van de foto nog wat heb bijgevuld met verse aarde (plagron light mix). Die was redelijk vochtig en dus vandaar.

3 weken voorgroei is misschien inderdaad wat te veel van het goeie, denk dat ik ze na 2 weken groei op 12/12 zet.. Je ziet inderdaad hier en daar onderaad een vergeeld/verbrand blad maar dat zijn blaadjes die door het stekken wat schade hebben opgelopen, de nieuwe uitgroei is groen en gezond!

 

Bedankt voor de reacties alvast, ik hou jullie op de hoogte!

L

 

 

 

O ook nog: toen de stekken net aankwamen hadden ze wat last van spint. De stekkenboer heeft ze daarvoor behandeld met neem olie, wat ik zelf ook nog zal doen van tijd tot tijd.

Voorlopig geen spoor van spint te bekennen, gaat wel goed zo

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je dat vaker gedaan? lang voorgroeien, 2 planten in een 14 Liter pot, en een goed resultaat behaald?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ amnees, vind 2 weken niet bepaald lang als voorgroei voor indica dominante soortjes, jij wel dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

excusses voor dubbele post

Share this post


Link to post
Share on other sites

yo luomo,

 

2 weken is idd vrij lang aangezien de meeste soortjes cker nog een aantal weken doorgroeien..

je krijgt egt bomen dan.. planten die heel dicht op elkaar gaan groeien wat dus resulteerd in enorm veel fluf! wat amnees hier denk ik mee bedoeld dat je ze beter minimaal kan laten voorgroeien..

dit vanwege er 2 in een pot staan ik zal persoonlijk dan ook gaan voor wat lagere plantjes maar dan tog met lekkere dikke hooftoppen en zij scheuten.. anders worden het lang dun weinig wortel vorming etcc..omdat ze in 2 per 14 liters staan..

 

in iedergeval good luck :lol:

 

 

grts p

Share this post


Link to post
Share on other sites

update, de planten groeien dat het geen naam heeft. Mede daarom, en natuurlijk dankzij het advies van enkele forumhangers :lol: , gaat in de grote tent vannacht de klok om naar 12/12. In de kleine tent staan de planten elk in apparte 11liter potten, ik denk dat ik die nog een kleine week voorgroei ga geven.

 

Grote tent:

 

gallery_21196_9091_299371.jpg

 

gallery_21196_9091_4027193.jpg

 

kleine tent:

 

gallery_21196_9091_3286865.jpg

 

wat denken jullie ervan? Verder staat nog op de boodschappenlijst: bacto's en schimmels.

Tot snel en bedankt voor de reply!

 

 

L

Share this post


Link to post
Share on other sites

update

 

De planten zijn wat gestrekt, de vriend die hem soms water geeft had veel te veel gegeven. :rolleyes: nouja, tot zo ver het slechte nieuws.

De dames doen het goed, zijn prachtig groen en groeien als raketten.

In de grote tent met de 600Watter staan de planten nu 4 dagen op 12/12, in de kleine tent gaat vanavond de klok om.

Grote tent planten krijgen om de 2 dagen een 500ml water per pot, met toevoeging van guano extract en bloeivoeding. In de kleine tent is dat iets minder, en nog geen bloeivoeding.

Ik verwacht dat de eerste echte knopjes zich binnen de week kenbaar maken en dan kan de pret beginnen.

 

Fotos:

 

kleine tent:

 

gallery_21196_9091_846027.jpg

 

grote tent:

 

gallery_21196_9091_5778767.jpg

 

 

Zo dat was het weer even :dribble:

 

Cheers,

 

L

Share this post


Link to post
Share on other sites

yoyo L

 

ziet er goed uit met name de eerste picc vol & diep groen!

pic 2 stukkie minder.. word de de lucht inlaat niet geblokt door die pot links?

 

keep them green

 

 

grtz P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ pablo

 

Beetje misleidende pic, die 2e :rolleyes: had net gesproeid dus blaadjes stonden wat slap, en de kleur komt door het licht van de lamp niet zo goed tot zijn recht.

Deze is al iets meer waarheidsgetrouw:

 

gallery_21196_9091_1888899.jpg

 

Wat die luchtinlaat betreft, das voorlopig nog geen luchtinlaat :dribble: heb nog geen afzuiger/filter dus de tent staat voorlopig gewoon open overdag. Da's natuurlijk wel een gedoe met open/dichtdoen, om nog niet te spreken van de geur die deze dames (gaan) verspreiden, daarom ga ik morgen naar de growshop ff filters/afzuiging halen :D

 

Green I will keep them!

Share this post


Link to post
Share on other sites

yoyo luomo,

 

ja dat ziet er stukken beter uit nice mann!!

 

en een hele verstandige keuze wat betreft de filter en de afzuiger :rolleyes:

anders zullen de buurtjes niet echt heel blij zijn of je moet op een groot landhuis wonen haha dan zal ik het lekker laten staan!

 

ik volg je.

 

grtz P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update tijd!

 

@ pablo: thanks man! En leuk dat je meekijkt :)

 

Het is een drukke week geweest. Er hangen in de 2 tentjes nu een afzuiger en koolstoffliter, dus de tentjes kunnen dicht en de neuzen open: niemand zal wat ruiken :)

De afzuiger draait gewoon op volle toeren, iets van onderdruk in de tent maar heb gelezen dat planten daar wel van houden? Lijkt me logisch, stofwisseling gaat door de luchtcirculatie iets sneller in de bladeren of verbeeld ik me dat?

 

De eerste bloeiverschijnselen laten zich nu ook zien, na een week op 12/12. Over nog een week verwacht ik toch al kleine topjes..

Plantjes staan er mooi en gezond bij.. zit eraan te denken volgende week een netje te kopen.

In de kleine tent zijn alle plantjes getopt, met de afzuiger er in kan de lamp toch een pak minder hoog dus wil de plantjes wat kleiner houden.

 

Water: 450 ml/ 2 dagen/ pot.

Voeding: 2,5 ml biobizz bloom/ liter, guano extract

 

Grote tent:

 

gallery_21196_9091_8016070.jpg

 

gallery_21196_9091_392051.jpg

 

gallery_21196_9091_1834751.jpg

 

gallery_21196_9091_4197065.jpg

 

gallery_21196_9091_2267574.jpg

 

eerste bloeiverschijnselen:

 

gallery_21196_9091_3792062.jpg

 

kleine tent ( kleine witte stipjes zijn opgedroogde kalk)

 

gallery_21196_9091_3621713.jpg

 

 

Dat was het weer..

benieuwd wat jullie er van vinden!

 

Grtz,

 

L

Share this post


Link to post
Share on other sites

yoyo luomo

 

Die dames zijn flink bijgetrokken he vind ze er lekker gedrongen uit zien man! :)

hou ze zoo :)

 

ik volg je

 

grtz P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ pablo: ik vind ze toch wat gestrekt, de nieuwe opbouw lijkt zich wat meer in te houden maar tussen de 4-5-6de internode zit soms 15 cm, had ik liever wat minder gehad..

 

Afzuiger doet het trouwens prima, temperatuur vandaag rond de 22-23 graden

Share this post


Link to post
Share on other sites

update tijd! :)

 

3 weken 12/12 doen hun werk. De dames doen het allemaal goed.. In de grote tent hebben we een net gespannen om de planten, die toch al wat gestrekt waren, te verstevigen. We gebruiken het net ook half als scrog.. Maar de bedoeling is dat de onderste vertakkingen ook nog wat licht vangen dus laten we wat plaats tussen. Voor zover dat gaat met 18 in een tent van 1mx1m B)

In de kleine tent hebben we de planten noodgedwongen met touwen naar beneden getrokken, de afstand tot de lamp werd echt te dicht,.. Daarvan pas foto's bij volgende update.

Voeding is nog steeds guano extract, biobizz 4ml/l, en een ietsie pietse bloombastic 0.5ml/l.

 

Als ik de tent even opendoe na de 12 donker, hangt er een heerlijke geur.. Met nog een kleine 7 weken bloei in het vooruitzicht ziet het er goed uit.

 

fotos:

 

gallery_21196_9091_399687.jpg

 

gallery_21196_9091_688125.jpg

 

gallery_21196_9091_2827319.jpg

 

gallery_21196_9091_1612065.jpg

 

tot volgende week!

 

L

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog even wat foto's getrokken met de lamp aan.. rainy day woman en tijd te veel B)

 

gallery_21196_9091_567117.jpg

 

gallery_21196_9091_2939197.jpg

 

gallery_21196_9091_5894734.jpg

 

Greets!

Share this post


Link to post
Share on other sites

yo luomo,

 

De bloei zit er duidelijk in! B)

 

ga zo door mann!

 

Grtz P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad Pablo B) je ziet de topjes haast zwellen met de dag! Hier en daar beginnen ze de omliggende blaadjes te besprenkelen met trichromen.. echt een mooi zicht

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Luomo,

 

Leuk dat je ook Lemon Skunks aan het growen bent, ik heb deze ook in mn kast staan :book: Ze zien er al lekker uit (wel wat gestrekt), wou dat ik zo ver als jou was maar ben pas net van start gegaan :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Twitchy

 

leuk dat je meekijkt :verrygood je lemon skunks zien er gezond uit, met wat geduld lukt het wel!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit onnodig quoten zie hier : hoe te quoten

 

Danku :D Heerlijk soortje is het he? Heel bijzonder geurtje ook, heb je hem al eens gerookt? Heerlijk fris zurig citrus smaakje..

Het was mijn vorige soort, die beviel zo goed dat hij er op zn minst tussen moest staan deze kweek :book:

Ben erg benieuwd naar je opbrengst straks

 

Ik zal vandaag of morgen even nieuwe foto's plaatsen van de mijne, ze gaan erg hard :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...