Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Frefre

Kweekverslag 3x Big Bang

Recommended Posts

Ik duim voor je dan de meeldauw niet erger word.

En de weergoden hoop dat de wierook en kaarsen helpen

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Frefre, je kunt 't best de aangetaste bladeren meteen verwijderen, is altijd beter en dan als nog meteen spuiten.

 

Je houdt 't echt moeilijk tegen dit jaar. Wij hadden gisteren middag 'n lucht vochtigheid van 89%. Dat is toch niet normaal.

 

Fijne zondag,

Wietfreak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de tip, zal ik doen. Ik wilde gewoon es kijken hoe dat spul van ecostyle werkte :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Frefre, hoe gaat 't met je Big Bangs. Alweer 'n poosje niets gehoord van je. Gaat 't goed of is er gewoon

niets spannends te melden?

 

Gr,

Wietfreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Wietfreak! Ik geef dit weekend een nieuwe update (hopelijk met de plantjes eens in het zonnetje want met al die regen...). Geresumeerd gaat het niet slecht: de overdekte Big Bang zit in zijn laatste weken bloei, die in de pot kan ik recht houden en heeft voorlopig geen last van meeldauw, ook al goed aan het bloeien, en die hele grote staat niet overdekt en ik weet zelfs niet of ik dat wel zou doen, is ook al goed aan het bloeien, mits een 3-tal takken kwijt gezien die in de wind staat.

Ik verwacht hier en daar wel wat rot hoewel ik er nog geen gezien heb, ik doe dit weekend heel nauwkeurige inspectie bij de overdekte plant. Meer en foto's volgen weldra!

Share this post


Link to post
Share on other sites

24 september 2011

 

Zoals beloofd even een korte update! En zeker met dit weertje, lekker genieten, ikzelf ook! :)

 

De oudste plant is gestopt met groeien, heeft er nog 200cm uit kunnen knijpen. De toppen zijn groffer en dikker aan het worden (161 dagen oud, dag 46 bloei, volle grond):

gallery_30292_11990_373424.jpg

gallery_30292_11990_42107.jpg

 

De gehavende plant aan de vijver meet nu 270 cm (moeilijk te meten ondertussen), en groeit ook niet meer. Bloeit klein beetje trager dan haar zus in de pot, blaadjes boven worden al paars van de koude. Deze heeft nog geen afdakje door de belachelijke omvang, en ik denk dat ik het bij die eens zonder afdak ga proberen (146 dagen oud, dag 24 bloei, volle grond):

gallery_30292_11990_452066.jpg

gallery_30292_11990_295465.jpg

 

Die in de bloembak op het terras meet 185 cm omgebogen. Heeft nog steeds veel voeding en veel water nodig. Dankzij dat die onder de dakoversteek staat heb ik hier iets minder zorgen. Maakt mooie topjes aan, maar wel enkel aan de kant waar er veel licht komt gezien die aan de achterkant behoorlijk wat schaduw vangt. (146 dagen oud, dag 24 bloei, 40 liter bak):

gallery_30292_11990_39349.jpg

gallery_30292_11990_4664.jpg

 

Voorlopig zie ik geen meeldauw meer, ook nog geen rot, maar ik sta paraat en kijk regelmatig.

Ik denk eraan om die oudste begin oktober (8 a 9 weken) te oogsten, die andere, jah moeten nog tot eind oktober rijpen.

 

Tadaa! :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ziet er voorlopig dik in orde uit! Mits veel controleren denk ik dat je er redelijk wat mooie toppen gaat kunnen afhalen :)

 

Ik heb bij mijn jacks ook een 2tal topjes gevonden waar de haartjes reeds redelijk bruin verkleurd waren omwille van de natigheid. Ik heb ze meteen preventief verwijderd... liever een weekje langer zonder beginnend rot dan die twee topjes te sparen, ze zijn toch nog niet zo groot.

 

Merk je trouwens een verschil tussen de plant onder het afdak en de andere in open lucht? Ik ben ook aan het denken om een afdakje te maken maar anderzijds maakt het mess toch niet veel verschil als je bedenkt dat er sowieso ochtenddauw is en luchtvochtigheid enzo...

 

Ik bedacht ook dat af en toe een verse regenbui mess de schimmel kan wegspelen voordat ze zich vastzet op de toppen? of is dat wat ver gezocht...

 

 

nog veel succes in ieder geval en hopen op 2 super weken van weer eind oktober....

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Voorlopig zie ik geen meeldauw meer, ook nog geen rot,

Altijd goed om te horen want dat is gewoon een complete oerwoud.

 

Zal wel knallen met dit weer.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Frefre, je bent goed bezig man! Ziet er verdomd goed uit daar bij jou. Inderdaad goed je planten blijven inspecteren. Ook even goed de

takken opzij buigen, dat heb ik bij mij niet gedaan.....gigantische stamrot!

 

Dit is nu weer 't weer type waar we zo lang op gewacht hebben.

 

Veel afbloei plezier gewenst.

 

Gr,

Wietfreak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow dat ziet er heel goed uit! Zoals altijd :). Vind het wel opvallend dat jij totaal geen rot hebt en mijn big bang is half weg gerot. Zijn de toppen erg compact? Dat is/was bij mij wel het geval.

Ga zo door en je zal een hele mooie oogst hebben met dit top weer!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankje kerels! :) Maar het is nog altijd afwachten, ze zijn nog niet geoogst! :huh:

 

Dat ziet er voorlopig dik in orde uit! Mits veel controleren denk ik dat je er redelijk wat mooie toppen gaat kunnen afhalen :D

 

Ik heb bij mijn jacks ook een 2tal topjes gevonden waar de haartjes reeds redelijk bruin verkleurd waren omwille van de natigheid. Ik heb ze meteen preventief verwijderd... liever een weekje langer zonder beginnend rot dan die twee topjes te sparen, ze zijn toch nog niet zo groot.

 

Merk je trouwens een verschil tussen de plant onder het afdak en de andere in open lucht? Ik ben ook aan het denken om een afdakje te maken maar anderzijds maakt het mess toch niet veel verschil als je bedenkt dat er sowieso ochtenddauw is en luchtvochtigheid enzo...

 

Ik bedacht ook dat af en toe een verse regenbui mess de schimmel kan wegspelen voordat ze zich vastzet op de toppen? of is dat wat ver gezocht...

 

 

nog veel succes in ieder geval en hopen op 2 super weken van weer eind oktober....

 

grtz

 

Ik kan me wel vinden in jouw theorie, ik zou echt niet weten of een afdakje daadwerkelijk helpt. Ik kan je wel zeggen dat ik alvast geen stamrot meer heb door die potplant onderdak te geven, dat staat vast. Wat toprot betreft, dat is een gokje...

 

Hey Frefre, je bent goed bezig man! Ziet er verdomd goed uit daar bij jou. Inderdaad goed je planten blijven inspecteren. Ook even goed de

takken opzij buigen, dat heb ik bij mij niet gedaan.....gigantische stamrot!

 

Dit is nu weer 't weer type waar we zo lang op gewacht hebben.

 

Veel afbloei plezier gewenst.

 

Gr,

Wietfreak.

 

Bedankt, ik hou ze in het oog!

 

Wow dat ziet er heel goed uit! Zoals altijd :D. Vind het wel opvallend dat jij totaal geen rot hebt en mijn big bang is half weg gerot. Zijn de toppen erg compact? Dat is/was bij mij wel het geval.

Ga zo door en je zal een hele mooie oogst hebben met dit top weer!

 

De toppen zijn vrij compact vind ik, maar niet om te zeggen dat er geen lucht tussen kan. Dat is misschien de reden dat ik nog geen last heb van toprot. Ik blijf wel schietgebedjes doen...

 

 

Nog iemand die me kan vertellen waarom mijn toppen van de oudste plant zo 'grof' lijken, ik bedoel met die grote blaadjes?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer tijd voor een nieuwe update B)

 

Ik heb ondertussen bijna alles geoogst.

De verduisterde plant heeft de volle 9 weken kunnen bloeien, had hier en daar wel wat last van rot. Maar de opbrengst was er nog steeds!

De andere 2 heb ik al deels geoogst, t.t.z. de toppen die het meeste zon hadden. Het is weliswaar 2 weken te vroeg, maar het was dat of wachten op toprot...

 

Ik zal wel eens een foto trekken van de opbrengst, en als die volledig van alle steeltjes ontdaan is weeg ik die wel even.

 

Man dat knipwerk, wat een werkje! En het plakt nadien allemaal, heb een bolletje hash kunnen draaien van de hars die aan me vingers zat :)

 

Ik hoop op volgend jaar meer zon. Die vochtigheid zal wel blijven, maar meer zon zou mijn toppen extra goed doen. Het was zeer goed te zien dat de afgelopen tijd met veel zon de toppen echt een boost gegeven heeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Frefre,

 

Wat goed dat je alles hebt kunnen oogsten. En ja top rot is iets wat je denk ik outdoor bijna niet

kunt voorkomen. Van het weekend gaat 'n buurman van mij oogsten en heeft mijn hulp daarvoor

ingeroepen. Met twee of meer man is ook veel leuker als in je eentje. We wachten de foto's en de resultaten rustig af. :)

 

Groet,

Wietfreak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met twee is inderdaad leuker als alleen! :)

Heb jij nu nog wel iets te roken van eigen kweek?

 

Hier heb je een paar foto's:

 

De mooiste toppen, hangen bij een goeie vriend te drogen:

gallery_30292_11990_142225.jpg

 

THC rijk knipafval (in feite vooral fluffy toppen):

gallery_30292_11990_51383.jpg

 

Top na 8 dagen drogen:

gallery_30292_11990_343167.jpg

 

Verse top, eergisteren geoogst:

gallery_30292_11990_83246.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er lekke uit.

die fluffy toppen laatje misschien best open liggen om te drogen. zou jammer zijn als daar rot in komt door vochtigheid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja daar heb je wel gelijk in denk ik. Ik zal ze voorlopig regelmatig opschudden en eerstdaags op een rek leggen.

Tnx!! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...